تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821253358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعرض به ايران حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تعرض به ايران حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سخنگوي دولت تصريح كرد: تعرض و هر گونه اقدام نظامي عليه ايران حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد و تصور نمي كنيم كه اين بي عقلي در عرصه نظامي تحقق يابد و قدرت چنين تعرضي نيز وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "غلام حسين الهام" روز شنبه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه با اشاره به برگزاري مانور موشكي ايران از الهام پرسيد، آيا با اين مانور موشكي بحث حمله و تهديد نظامي جدي تر شده است و ايران مي خواهد در اين رزمايش تسلط خود را بر تنگه هرمز اعلام كند، گفت: اقتضاي انجام وظيفه نيروهاي مسلح، برگزاري رزمايش است، رزمايش تمرين آمادگي رزمي و طبيعت نيروهاي مسلح است.
وي تاكيد كرد: نكته ديگر در اين رزمايش آن است كه رزمايش، آزمايش سلاح ها، فناوري و دستاوردهاي نوين دفاعي است كه در عرصه تجهيز و استفاده از همه ظرفيت هاي علمي در يك جهاد سازندگي در نيروهاي مسلح انجام شده است.
سخنگوي دولت با بيان اين كه اين رزمايش بخش اندكي از قدرت بازدارندگي و دفاعي جمهوري اسلامي است، گفت: توان بازدارندگي و دفاعي ايران در خدمت صلح و ثبات در منطقه است و جلوي هر نوع تصور تعرض، تجاوز و سلب امنيت را از هر كسي مي گيرد.
الهام ادامه داد: ما بارها گفته ايم جمهوري اسلامي ايران تهديد نيست، يك قدرت بزرگ جهاني است كه مي تواند اين قدرت را در خدمت صلح، ثبات، امنيت و عدالت در منطقه به كار گيرد.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: جمهوري اسلامي هيچ گاه تهديد نبوده است و به هيچ وجه تهديد پذير نيست.
به گفته وي، آنهايي كه فكر مي كنند با تهديد نظامي مي توانند ملت بزرگ ايران را از موضع به حقشان به عقب نشيني وادار كنند، اين يك تجربه شكست خورده است.
الهام افزود: ملت ايران ملت تهديد پذير نيست و بر موضع به حق خود ايستاده است و جز عدالت، صلح و امنيت مطالبه اي ندارد.
سخنگوي دولت همچنين گفت: تعرض و حمله يا اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد. تصور نمي كنيم كه يك چنيني جنون، بي عقلي در عرصه نظامي تحقق يابد و شدني باشد، آنها قدرت چنين تعرضي را ندارند، مواضع آمريكايي ها نيز نشان مي دهد كه آنها مسير عقلاني را پيدا و طي مي كنند.
**تمامي موارد تغييرات كابينه به افراد بر نمي گردد
وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره تداوم تغييرات كابينه اظهار داشت: البته همه اين موارد به افراد بر نمي گردد بلكه ممكن است از توانمندي اشخاص در حوزه ها ي ديگر استقاده شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به اين مطلب كه اگر تغييرات كابينه به نصف برسد، دولت بايد مجددا از مجلس راي اعتماد بگيرد، گفت: اين حكم قانون اساسي است اما هنوز تغييرات كابينه به نصف نرسيده است و اگر تغييرات كابينه به نصف برسد براساس قانون عمل مي شود.
**وزارت كشور موضوع تغيير استاندار ايلام را پي گيري مي كند
خبرنگاري در خصوص معرفي استاندار جديد ايلام و علت انصراف وي، از الهام سووال كرد كه سخنگوي دولت گفت: موضوع تغيير استاندار ايلام در دولت مطرح شد اما استاندار پيشنهادي آمادگي كار را نداشت و اعلام كرد كه منصرف است.
سخنگوي دولت اظهار داشت: وزارت كشور در حال پيگيري اين امر است.
الهام با بيان اين كه در دولت نهم خدمت اصالت دارد، تصريح كرد: دولت پويايي، حركت رو به جلو و خدمت پر توان تر را دنبال مي كند.
**رژيم صهيونيستي توان اقدام نظامي عليه ايران و هيچ كشوري را ندارد
سخنگوي دولت گفت: رژيم صهيونيستي نه تنها توان اقدام نظامي عليه ايران را ندارد بلكه در هيچ جايي قادر به اقدام نظامي و عمليات تجاوز كارانه نيست.
الهام تاكيد كرد: قدرت و توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران اجازه هيچ تعرضي را به نيروهاي خارجي نمي دهد.
الهام در عين حال افزود: اين گونه اقدامات نمي تواند رژيم صهيونيستي را از مشكلاتي كه گرفتار آن است، نجات دهد.
وي در پاسخ به اين سوال كه نيروي هوايي اسرائيل از آسمان يكي از كشورهاي همسايه براي مانور نظامي استقاده كرده است، گفت: در اين زمينه گزارش تاييد شده اي نداريم.
سخنگوي دولت با اشاره به فروپاشي رژيم صهيونيستي از درون، تصريح كرد: خوي تروريستي و تجاوز كارانه و فقدان مشروعيت براي رژيم صهيونيستي يك بحران دروني است.
الهام تصريح كرد: تكاپو و تلاش رژيم صهيونيستي تاثيري در حفظ موجوديت آن با توجه به خصلت تروريستي اين رژيم ندارد.
**موضع ايران مبني بر آمادگي مذاكره در شرايط عادلانه تغيير نكرده است
سخنگوي دولت اعلام كرد كه موضع جمهوري اسلامي ايران تغييري نكرده است و با شرايط عادلانه آماده مذاكره است.
الهام در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره موضع سران هشت كشور صنعتي و تكرار درخواست هاي قبلي، گفت: موضع ايران، موضع روشني است و تغييري نكرده، ما با شرايط عادلانه آماده مذاكره هستيم.
سخنگوي دولت با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران تحميل را نمي پذيرد، اظهار داشت: فكر مي كنيم گام هايي در جهت حركت عقلايي از طرف مقابل برداشته شده است.
وي ادامه داد: موضوع رفتار عادلانه، برابر و منطبق بر معيار و قانون، موضوعي است كه مي تواند در روند مذاكرات پايه و اساس باشد و آن را تقويت كند.
سخنگوي دولت تصريح كرد: طبيعي است اگر بخواهند بدخلاقي كرده و از اين مسير خارج شوند آنكه زيان مي بيند، جمهوري اسلامي ايران نيست.
**ايران هيچ پيش شرطي را در مذاكرات 29 تير نپذيرفته است
سخنگوي دولت گفت: جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات 29 تيرماه با گروه 1 + 5 هيچ پيش شرطي را قبول نكرده است.
الهام افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ پيش شرطي را در اين مذاكرات قبول نكرده است و اگر بناست پيش شرطي وجود داشته باشد، ايران تعيين كننده آن خواهد بود.
وي با تاكيد بر اين كه هيچ كس نمي تواند موضوعي را بر جمهوري اسلامي ايران تحميل كند، گفت: گفت و گو بايد در شرايط عادلانه و برابر صورت گيرد و هيچ اقدامي در جهت محروميت از بلوغ ملت ايران، قابل بحث نيست.
سخنگوي دولت تصريح كرد: همان گونه كه خود مدعيان اين بحث مي گويند آنها از موضع خود عقب نشسته و متوجه شده اند كه خواسته هاي آنها غيرمنطقي بوده است.
الهام ادامه داد: آنها گامي را در جهت پيگيري يك فرايند عقلايي برداشته اند كه بايد استمرار داشته باشد.
سخنگوي دولت افزود: مذاكرات و گفت و گوي 29 تيرماه براي پيشبرد مذاكرات انجام خواهد شد و اصل اين مذاكرات بر مبناي مشتركات بسته هاي پيشنهادي است.
الهام افزود: اين طرح جامعي است كه همه مسايل بين المللي و مشترك دو طرف مي تواند در آن مورد بحث قرار گيرد.
**تحقق طرح تحول اقتصادي همكاري همه قوا را مي طلبد
سخنگوي دولت اعلام كرد: طرح تحول اقتصادي نيازمند يك عزم ملي است و همكاري و تعامل همه قوا و دستگاه ها را مي طلبد.
الهام در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا تشكيل كميسيون ويژه اقتصادي در مجلس اقدامات دولت را سخت مي كند، گفت: طرح تحول اقتصادي نيازمند همكاري تمامي دستگاه هاست و يك عزم ملي نياز دارد، مجلس، قوه قضاييه، نخبگان و تمامي دستگاه ها بايد در اين عرصه همكاري كنند.
وي با بيان اين كه "دولت از همكاري مجلس در اين عرصه استقبال مي كند"، به گزارش جامع دولت به مجلس درباره طرح تحول اقتصادي اشاره و تاكيد كرد: تبادل اطلاعات و گزارش ها و رايزني ها درمورد اين طرح بايد ادامه داشته باشد.
سخنگوي دولت افزود: اين كه مجلس در اين زمينه چگونه مي خواهد برنامه ريزي كند، در اختيار خودش است و تصميم با مجلس است.
الهام يادآور شد: همكاري، معاضدت،ياري و همفكري براي افزايش همگرايي و هم افزايي در تحقق اين برنامه ملي امر بسيار مقبولي است.
وي در عين حال بر رعايت چارچوب هاي قانوني در اين امر تاكيد كرد و گفت: مرزها بايد حفظ شود. معناي تشكيل كميسيون ويژه در مجلس تداخل دراختيارات نيست، بعد از اين كه اين طرح پالايش شود، مشخص خواهد شد كه چه بخش هايي نياز به قانون گذاري و نياز به همكاري مجلس دارد.
**حادثه كراچي در دست پي گيري است
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي در زمينه همكاري ايران و پاكستان در مبارزه با اقدامات تروريستي عليه شهروندان ايراني با توجه به شهادت رسيدن يكي از شهروندان ايراني در شهر كراچي، گفت: هم اكنون دستگاه ديپلماسي، امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي اين موضوع را با اطلاعات جامع دنبال و پيگيري مي كند. بايد با اطلاعات عميق تر و با اشراف كامل تر موضوع پيگيري شود.
الهام، همكاري ايران با پاكستان در مسايل امنيتي را همكاري خوبي توصيف كرد و افزود: اين همكاري ها موجب آسيب وارد شدن به گروهك تروريستي ريگي شد كه واكنش آنها نيز نشان از اين آسيب است.
وي افزود: همكاري ايران و پاكستان در مبارزه با تروريسم و ناامني در برخي مناطق در شرق كشور در حال پيگيري است.
وي يادآور شد: امنيت همه شهروندان ايران در هر كجا براي جمهوري اسلامي ايران مهم و جدي است و از همه ابزارهاي سياسي، ارتباطي و حقوقي و همكاري هاي امنيتي براي جلوگيري از حوادث تروريستي اقدام مي شود.
سخنگوي دولت همچنين درباره انگشت نگاري از ايرانيان عازم حج در عربستان گفت: گزارشي در اين مورد نشنيده ام ، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت به عنوان مسوول تنظيم روابط موضوع را پيگيري مي كنند.
وي همپنين در پاسخ به سوالي درمورد اينكه شنيده شده كه شركت توتال فرانسه از سرمايه گذاري در ايران خارج شده است، گفت: اقدامي در اين زمينه نشده است،براساس گزارش هاي موجود مديرعامل اين شركت در اجلاسي كه درمورد نفت و انرژي در اسپانيا برگزار شده گزارش تحليلي در ضرورت سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز در منطقه و ايران ارايه كرده است و آن را لازمه تامين انرژي با قيمت مناسب در جهان دانسته است.
سخنگوي دولت افزود: نياز آنها به سرمايه گذاري در جمهوري اسلامي و ضرورت اين موضوع براي آنها روشن است و آنها در خروج سرمايه گذاري در ايران اقدامي انجام نداده اند.
الهام يادآور شد: سرمايه گذاران مختلفي آماده سرمايه گذاري در ايران هستند. همچنين ايران به تنهايي قدرت اداره صنعت نفت و برنامه ريزي و سرمايه گذاري در اين بخش را دارد و بدون نياز به سرمايه گذاري هاي خارجي اين قدرت را دارد كه بخش صنعت نفت را در جهت برنامه ريزي ها اصول و سياست ها اداره كند.
وي تاكيد كرد: ما نگران اين مسايل نيستيم، هم توان داخلي ايران پاسخگو است و هم نياز بين المللي مانع از آن است كه كساني بخواهند از سرمايه گذاري در جمهوري اسلامي كنار بكشند. آنها اين نياز را جدي حس مي كنند و تلاش مي كنند تحت فشار برخي دولت ها قرار نگيرند و تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.
در ادامه اين نشست خبري يكي از خبرنگاران درباره اظهارات گذشته سخنگوي دولت مبني بر كاهش 30 درصدي قيمت مسكن در كشور پرسيد كه الهام در پاسخ گفت: دولت اعلام كرده كه قيمت مسكن تا 30 درصد كاهش يافته است، اين بدان معنا نيست كه اين قيمت در يك نقطه تهران 30 درصد كاهش قيمت داشته است.
وي تصريح كرد: با برنامه هاي دولت روند رو به كاهش جدي قيمت مسكن ادامه دارد و انتظار ما اين است كه در برابر اين روند رو به كاهش موانع بويژه رواني ايجاد نكنيم تا اين روند كاهش قيمت متوقف نشود و با سرعت برنامه ريزي ها حل مشكل مسكن شتاب بيشتري بگيرد و قيمت مسكن به وضع متعادل برسد.
وي يادآور شد: برخي رسانه ها در گزارش هاي خود تلاش داشتند نشان دهند كه اين كاهش قيمت واقعيت نداشته اما در متن مطلب اين واقعيت وجود داشته است.
**تاييد تغيير وزير راه و ترابري
سخنگوي دولت با تاييد تغيير وزير راه و ترابري گفت: به زودي وزير راه و ترابري جاي خود را به فرد ديگري خواهد داد.
الهام اظهار داشت: از تجارت و توانمندي هاي آقاي رحمتي در مجموعه دولت استفاده خواهد شد.
وي افزود: به زودي سر پرست وزارت راه و ترابري معرفي مي شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: فردي كه مسئوليت سرپرستي را به عهده مي گيرد، از مجموعه وزارت راه و ترابري و احتمالا از معاونين اين وزارتخانه خواهد بود.
دكتر الهام خاطر نشان كرد: در جمهوري اسلامي ايران بازنشستگي به معناي كنار رفتن از كار و تلاش و مسئوليت نيست و هيچ كس در كار وئ خدمت بازنشسسته نمي شود.
وي با تاكيد بر اين كه در دولت نهم خدمت به مردم اصالت دارد، تصريح كرد: ممكن است براي حسن خدمت جابجايي هايي صورت يگيرد و نيروهاي جديدي جايگزين نيروهاي قبلي شود .
سخنگوي دولت ادامه داد: انجام تكليف و وظيفه از سوي همه خدمتگذاران وكارگزاران براي خدمت به مردم يك اصل اساسي است
** تمام نشدن مهلت معرفي وزير اقتصاد به مجلس
سخنگوي دولت با بيان اين كه هنوز مهلت معرفي وزير اقتصاد به مجلس تمام نشده است، گفت: اين كار در زمان قانوني صورت خواهد گرفت.
الهام در پاسخ به سئوالي درباره مهلت دولت براي معرفي وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين موضوع در اختبارات رئيس جمهور است كه فردي را به عنوان وزير به مجلس معرفي كند.
سخنگوي دولت در پاسخ به اين سئوال كه معرفي وزير با تعطيلات مجلس مواجه شده است، گفت: مجلس تنفس دارد و تعطيلي بردار نيست.
** واگذار رايگان اراضي شركت ها و موسسات دولتي
سخنگوي دولت با اعلام دو مصوبه جديد شوراي مسكن گفت: شركت‌ها و موسساتي كه صددرصد سهام آنها در اختيار دولت است، مكلفند اراضي در اختيار خود را به صورت رايگان واگذار كنند.
الهام گفت: در راستاي مصوبات جديد شوراي مسكن 4300 هكتار اراضي در اختيار وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي شناسايي شده و به صورت رايگان در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.
سخنگوي دولت با بيان اين كه بخشي از اين واگذاري در چارچوب طرح مسكن مهر امام رضا (ع) صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: در اين زمينه اولويت با كارمندان آن موسسات، نهاد‌ها و وزارتخانه‌هاست.
سخنگوي دولت همچنين مصوبه ديگر شوراي مسكن را حمايت از واحد هاي اجاره‌اي اعلام كرد و گفت: بر اين اساس كساني كه مي توانند واحد مسكوني با قيمت ارزان براي اجاره در اختيار مردم قرار دهند از هر گونه حمايت دولتي برخوردار خواهند بود.
وي ادامه داد: دولت در اين راستا براي 97 هزار واحد مسكوني تسهيلات فراهم كرده است.
الهام افزود: وام‌هاي مسكن هم تقسيم بندي شده كه توسط بانك مركزي اعلام خواهد شد.
به گفته سخنگوي دولت، وزارت مسكن نيز بانك‌هاي عامل در اين زمينه را مشخص و اعلام
مي كند.
سيام / 7432 - 1535
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن