تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820425801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاريس فردا ميزبان اجلاس اتحاديه مديترانه اسد امروز در پاريس با رهبران فرانسه، لبنان و قطر ديدار مي‌كند مبارك اولين رييس اتحاديه مديترانه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پاريس فردا ميزبان اجلاس اتحاديه مديترانه اسد امروز در پاريس با رهبران فرانسه، لبنان و قطر ديدار مي‌كند مبارك اولين رييس اتحاديه مديترانه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

رييس‌جمهور سوريه بعدازظهر امروز (شنبه) با نيكولا ساركوزي، همتاي فرانسوي‌اش در پاريس ديدار مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي السفير- چاپ لبنان - بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه امروز با نيكولا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه در كاخ اليزه ديدار مي‌كند و فردا (يكشنبه) در مراسم افتتاح اجلاس اتحاديه‌ي مديترانه شركت مي‌كند.

اسد هم‌چنين امروز نشست چهار جانبه‌اي را با حضور ساركوزي، ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر برگزار مي‌كند.

رييس‌جمهور سوريه هم‌چنين روز دوشنبه با بان‌كي‌مون، دبير كل سازمان ملل و خوزه زاپاترو، نخست وزير اسپانيا ديدار خواهد كرد.

اسد هم‌چنين قرار است در مانور نظامي فرانسه در روز ملي اين كشور كه در روز دوشنبه برگزار مي‌شود، شركت كند.

اجلاس اتحاديه‌ي مديترانه فردا (يكشنبه) با مشاركت 44 رييس‌جمهور و نخست‌وزير از اروپا، آفريقاي شمالي و خاورميانه در پاريس كار خود را آغاز مي‌كند.

اين اتحاديه متشكل از 27 كشور اروپايي ، 17 كشور شمال آفريقا و خاورميانه و با حمايت مالي اتحاديه اروپا خواهد بود.

هم‌چنين وزيران خارجه‌ي كشورهاي عربي و عمرو موسي، دبير كل اتحاديه عرب در نشست امروز خود در پاريس به بررسي مواضع در قبال طرح اتحاديه‌ي مديترانه خواهند پرداخت.

در همين حال روزنامه‌ي الشرق الاوسط - چاپ لندن - نوشت: حسني مبارك، رييس‌جمهور مصر و عمروموسي، دبير كل اتحاديه‌ي عرب روز جمعه مصر را به مقصد پاريس براي مشاركت در اجلاس اتحاديه‌ي مديترانه ترك كردند.

دبير كل اتحاديه‌ي عرب نيز درباره‌ي محافظه‌كاري‌هاي اعراب در قبال طرح اتحاديه مديترانه گفت: تنها اعراب نيستند كه نسبت به اين طرح موضع محافظه‌كارانه اتخاذ كردند، بلكه اروپايي‌ها نيز اين گونه‌اند. به اعتقاد من موفقيت اين طرح به ميزان مشاركت واقعي كشورهاي شمال و جنوب حوزه مديترانه بستگي دارد.

وي ادامه داد: اگر كشورهاي عربي با يك موضع‌گيري متحد در اين اجلاس شركت كنند مسلما به نتايج بهتري دست مي‌يابند.

وي پيشنهاد كرد: يك سمينار عربي - اروپايي با حضور كشورهاي عضو اتحاديه عرب و اتحاديه اروپا در حاشيه اين نشست برگزار شود.

وي تصريح كرد: من اين پيشنهاد را با مقامات فرانسوي و اروپايي مطرح كردم و اين همايش با حضور 49 كشور برگزار خواهد شد، اما رسمي نخواهد بود.

قرار است سران اتحاديه‌ي مديترانه‌، رياست اتحاديه اروپا را به نيكولا ساركوزي و رياست اتحاديه‌ي مديترانه‌اي را به حسني مبارك تحويل دهند.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن