تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظرسنجي تلفني از مردم تهران درباره نماي ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نظرسنجي تلفني از مردم تهران درباره نماي ساختمان


زيباسازي- جشنواره سليقه‌ها در سال‌هاي اخير پس از مطرح شدن دوباره اهميت فضاهاي عمومي و ارزش زندگي شهري، نماي ساختمان‌ها اهميت دوباره‌اي يافته است.

مدير طرح: زهرا ادريس‌آبادي
همكاران: شبنم چهره، سيامك كفايي، فريده درفشي، ميترا زاغي، سميه گايكاني

پيشگفتار
نما در لغت نامه دهخدا به معناي صورت ظاهري هر چيزي، آنچه كه در معرض ديد و برابر چشم است، آنچه از بيرون ديده مي شود، منظره خارجي بنا و عمارت،‌ قسمت خارجي ساختمان و نماسازي، عمارت است. نماي هر ساختمان در شكل‌دهي به مجموعه شهري كه در آن حضور دارد، موثراست. اگر به نماي يك ساختمان بدون در نظر گرفتن نماي ديگر ساختمان‌هاي شهر توجه شود، همگوني نماي شهري در مجموع از بين مي‌رود.

شهر محيطي است با گوناگوني بسيار، فضاي شهر بيش‌ترين ارتباط را با مردم و محيط زندگي برقرار مي‌سازد. در نتيجه نقش بسزايي در هويت‌بخشي و احساس آرامش به شهروندان دارد. زيبايي، آراستگي، پاكيزگي و انسجام‌بخشي از ويژگي‌ها و معيارهاي مهم ارزيابي شهري سالم و آرامش‌بخش است. به عبارت ديگر زيبايي شهر علاوه بر تأثير آرامش‌بخشي كه دارد، شهروندان را تشويق به حفظ و نگه‌داري شهر نيز مي‌كند. بنابراين يك رابطه دو طرفه در توجه به زيبايي شهر وجود دارد كه تاكنون توجه چنداني به آن نشده است، چه از طرف شهروندان و چه از طرف مسوولان.

در رابطه با همين مسأله دكتر گيويان در سميناري با موضوع شهر و زيبايي بيان داشتند كه:
"فرهنگ زيست شهري امروز ما، فرهنگ زندگي براي نسل بعدي نيست بلكه ماحصل ساخت و ساز رويكردي بساز و بفروشي است. ما به ناگزير مي سازيم كه زندگي را بگذرانيم، نمي سازيم تا بمانيم و بمانند يعني نمي توانيم. زيبايي هم كالايي شده است كه بايد مرتب به روز شود، طبع عجول ما مجالي براي ماندگاري قائل نمي شود.
زندگي شهري ما به شكل ساختاري به دنبال تغيير است و در اين تغيير چيزهايي بايد نابود شوند تا چيزهاي تازه شكل بگيرند و جايگزين شوند."

در سال‌هاي اخير پس از مطرح شدن دوباره اهميت فضاهاي عمومي و ارزش زندگي شهري، نما اهميت دوباره اي يافته است. نما در عمل درون ساختمان را از بيرون و فضاي خصوصي را از فضاي عمومي جدا مي كند. نما حاكي از موقعيت فرهنگي سازندگان ساختمان است و نشانگر ميزان نظم طرح ساختمان، امكانات و ذوق تزيين و خانه آرايي طراح و مالك است. يك نما به مثابه معرفي وضعيت ساكنان ساختمان در بين عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترين بيان حالتي است كه فرد طراح يا مالك از خود در برابر دنياي بيرون دارد. نماهاي داخل ساختمان بيشتر جنبه خصوصي دارند، ليكن نماهايي كه به سمت كوچه و بافت شهر باز مي‌شوند، جنبه عمومي‌تر دارند.

بنابراين وجوه پشت و جلوي ساختمان از يك طرف داراي نمود اجتماعي و از طرف ديگر نمود مشخص ساكنان خود است بنابراين نماي هر ساختمان بايد هم با فضاي عمومي همبستگي داشته باشد و هم بتواند حجم داخلي ساختمان را بيان كند.
نما در واقع يك سطح صاف و تخت نيست بلكه آن سطح انتقالي بين فضاي داخل و خارج است كه با عقب نشستگي و پيش‌آمدگي، تراس و غيره با فضاي داخل مسكن ارتباط پيدا مي‌كند.

نماي ساختمان خالق نماي شهري است
نماي شهري از مجموعه نماهاي مشرف به فضاي عمومي به‌دست مي‌آيد. اين نماها از جهتي همگن و از جهتي ناهمگن هستند. مي‌توانند همگن باشند چون با استفاده از زباني مشترك روي بدنه اجزا شهر اجرا مي شوند و اما از آنجا كه هر كدام از اين فضاها به كمك اين زبان، مقاصد و نيازهاي خود را بيان مي‌كند، ناهمگن هستند. در شهرهاي ما زبان مشتركي بين نماها وجود ندارد. نه فرهنگ مشتركي براي بيان دارند، نه مصالح يكساني به‌كار گرفته‌اند و نه سبك مشخصي را دنبال مي‌كنند.
در واقع هر يك از نماها در شهر نشانه وضعيت اقتصادي و اجتماعي سازنده و نحوه تفكر و نگرش او به مسايل مختلف است.

نماي شهري در واقع تركيبي از اجزا متفاوت است كه بر اساس اتفاقاتي كه در خيابان‌ها ومعابر مي‌افتد شكل مي‌گيرد. تراس‌ها چشم اندازهاي جديدي نسبت به فضاهاي بيرون براي ساختمان فراهم مي‌آورند. بالكن‌ها نبايد حالت موقت و ناپايداري كه در بيننده تصور به‌راحتي جدا شدن از بدنه ساختمان القا شود را داشته باشند.

صورت ظاهر ساختمان و آنچه كه در برابر ديد عموم قرار دارد، در واقع پر اهميت ترين قسمت ساختمان در برابر عابران و ساير افراد غير استفاده كننده از ساختمان است. همان‌طور كه عنوان شد نماي ساختمان‌ها، نماي شهري را ايجاد مي‌كند، اما به‌دليل ضعف قوانين موظف كننده طراح و سازنده در اين ارتباط، نماي ساختمان در كمترين درجه اهميت قرار گرفته است.

در بسياري از شهر هاي بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ويژه‌اي در ارتباط با سيما و كالبد شهر وجود دارد و گروهي از برجسته‌ترين افراد با تخصص‌‌هاي مرتبط هنر زيبا‌سازي و زيبايي‌شناسي به كنترل طرح هاي بزرگ و كوچك معماري و شهري از نقطه نظر هماهنگي نماي بيروني ساختمان‌ها و محيط شهري يعني از جنبه هاي رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضاي پر و خالي نما، رعايت اصول هماهنگي و تناسبات و... مي‌پردازند.

تجمع آلودگي‌ها بر روي نما در طول ساليان متمادي، موجب زشتي و از بين رفتن سطح نما مي‌شود. بنابراين شهروندان هر چند وقت در ميان بايد نسبت به پاكسازي نماهاي ساختمان خود اقدام كنند كه روش‌هاي مختلفي براي انواع نماها در اين زمينه وجود دارد. مثل شست و شو با آب گرم يا «واتر بلاست» براي نماي سنگي يا استفاده از اندود سيماني يا مواد پوشاننده براي نماهاي بتني و سيماني.

علاوه بر اين در صورتي كه بناهاي ساختماني فاقد نما هستند يا فرسوده شده‌اند، مالكان آنها بايد نسبت به نماسازي يا مرمت نماها اقدام كنند تا در نتيجه همكاري تك تك آن‌ها، شهري زيبا داشته باشيم.

اما گاهي نماي ساختمان جديد و پاكيزه است و فقط ديوارنويسي‌هاي غيرمجاز و برچسب‌هاي تبليغاتي ظاهر آن را بدمنظر كرده است.

به منظور اقدام با عاملان اين نوع از آلودگي‌ها، شهرداري موظف است پيگير فعاليت‌هاي حقوقي در جهت برخورد با متخلفان باشد زيرا در صورت عدم پيگيري قانوني، اين افراد زيبايي شهر را تخريب مي‌كنند.
كمك ديگري كه شهرداري مي‌تواند در زمينه پاكسازي نماها انجام دهد، مساعدت‌هاي مالي به شهرونداني است كه هزينه پاكسازي نماهاي خود را ندارند. شهرداري مي تواند بودجه اي را به اين كار اختصاص دهد تا هم زيبايي شهر حفظ شود و هم نماهاي گران‌قيمت و زيبا ابزاري براي تحقير قشر كم درآمد جامعه نباشد و شهروندان از طريق نماي ساختمان خود نسبت به هم فخرفروشي نكنند.

جمع آوري اشيائ اضافه از بالكن‌ها
آراستگي محيط شهري مستلزم رفع آلودگي هاي بصري و حذف زوايد آن است. مثل زوايد موجود در بالكن‌هاي مشرف به فضاهاي عمومي، كانال‌هاي كولر، تابلوهاي فرسوده سردر مغازه‌ها و.... در حال حاضر تراس منازل مكاني است براي پهن كردن لباس‌ها كه باعث آلودگي بصري است و قرار دادن لباس‌ها و اشياء اضافه داخل آن باعث ناهمگوني فضاي شهري مي‌شود. پهن كردن لباس‌ها در داخل تراس به جز زشت كردن نماي ساختمان از لحاظ شئونات اسلامي براي رهگذران بسيار زشت و زننده خواهد بود و چهره شهر را زشت خواهد كرد.
شهرداري بايد نسبت به تشويق مالكين براي جمع آوري اشياي اضافي از نما اقدام كند زيرا كابل هاي برق يا كانال‌هاي كولري كه مشرف به فضاهاي عمومي است به زيبايي شهر لطمات زيادي وارد مي‌آورد و مالكين در صورت امكان بايد آن ها را از زاويه ديد مردم جمع كنند و يا آن ها را همرنگ نماي ساختمان خود كنند تا زيبايي محيط حفظ شود. بايد تابلوهاي فرسوده ومعيوب مغازه‌هاي خود را با تابلوهاي جديد تعويض كنند و اگر صاحب‌خانه هستند بايد سايبان‌هايي كه به وسيله ايرانيت يا حصير در بالكن منازل خود ساخته اند را تعويض كنند زيرا فضاهايي چون بالكن كه مشرف به فضاي عمومي است، جزو فضاي شخصي نيست و نمي توان براي استفاده شخصي آن‌ها را به هر شكلي درآورد.
بنابراين براي حفظ حقوق شهروندان در زمينه داشتن محيطي زيبا، نه تنها مسوولان بايد در زمينه زيباسازي اقدام كنند بلكه خود شهروندان نيز بايد در حفظ و نگه‌داري اين اجزا و رفع آلودگي‌هاي نماها اقدام كنند و با شهرداري در زمينه زيباسازي شهر همكاري لازم را داشته باشند. تا ديگر حقوق شهروندان پايمال نشود.

كليات تحقيق
در اين گزارش با به كارگيري نظرسنجي تلفني و بدست آوردن آمارها، پردازش و تحليل علمي آنها، سعي شده است تا به نظر پاسخ‌گويان در مورد ميزان اهميت زيبايي نماي ساختمان دست يافت. اين گزارش حاصل جمع آوري پاسخ 1177نفر از مردم تهران به پرسشنامه تهيه شده توسط واحد نظرسنجي تلفني مركز مطالعات و تحقيقات رسانه اي موسسه همشهري است. اين افراد به صورت تصادفي و بر اساس مراجعه به فهرست شماره تلفن‌ها (از 22000000 الي 88999999) انتخاب شدند. در اين گزارش نظر كساني كه تمايل به پاسخگويي به تمام پرسش هاي تحقيق را داشته اند، منعكس شده است.

اهداف تحقيق
هدف از اين تحقيق دستيابي به عوامل موثر در زيبايي نماي ساختمان از نظر پاسخگويان و ميزان اهميت آنان نسبت به نماي ساختمان خودشان است.

روش نظرسنجي
در اين پژوهش، از نظرات عامه مردم به صورت تلفني (نظرسنجي تلفني) به روش پيمايشي و نمونه گيري تصادفي استفاده شده است. عددهاي داخل جدول گرد شده است.

جامعه نمونه
در اين تحقيق نمونه آماري شامل 1177 نفر از مردم تهران است. لازم به ذكر است كه از اين تعداد 39 درصد مرد و 61 درصد زن هستند.

زمان اجراي نظرسنجي
اين نظرسنجي از تاريخ 3 تا 5 تير ماه 1387 توسط گروه نظرسنجي مركز مطالعات و تحقيقات رسانه‌اي روزنامه همشهري انجام شده است.

پرسشنامه نظرسنجي
1- جنس؟
2- سن؟
3- تحصيلات؟
4- زيبايي نماي ساختمان شما تا چه حد براتون اهميت داره؟
5- به نظر شما براي زيبا ماندن نماي ساختمان چه كارهايي مي‌توانيم بكنيم؟
6- شما تا به حال نماي ساختمانتان را تميز و پاكسازي كردين؟
7- زيبايي نماي ساختمان چه فايده‌اي دارد؟
8- به نظر شما شكل ظاهري ساختمان‌ها تا چه حد مي‌تواند به زيبايي شهر كمك كند؟
9- ساختمان شما تراس يا بالكن دارد؟
10- از تراس منزلتان چه استفاده‌اي مي‌كنيد؟
11- به نظر شما برخورد با افرادي كه برچسب هاي تبليغاتي را روي ديوارها مي‌زنند وظيفه كيست؟
12- نظارت بر روي زيبايي نماي ساختمان‌ها وظيفه كدام نهاد يا سازمان است؟
13- شهرداري در اين زمينه چه كاري مي‌تواند انجام دهد؟

چكيده:
طرح نظرسنجي حاضر، ‌به منظور دست يافتن به نظر پاسخگويان در مورد نماي ساختمان به اجرا درآمده است. يافته‌هاي اين طرح به قرار زير است:
- 61 درصد از پاسخگويان زن و 39 درصد مرد هستند.
- 17درصد پاسخگويان در گروه سني 30-26 سال قرار دارند.
- 40 درصد از پاسخگويان داراي مدرك تحصيلي ديپلم هستند.
- 72 درصد از پاسخگويان به نماي ساختمان خود زياد اهميت مي‌دهند.
- 36 درصد از پاسخگويان با شستشوي نماي ساختمان به زيبا ماندن ساختمانشان كمك مي‌كنند.
- 49درصد از پاسخگويان نماي ساختمانشان را تمييز و پاكسازي مي‌كنند.
- 55 درصد از پاسخگويان معتقداند باپاكيزگي نماي ساختمان كمك به زيبايي شهر مي‌كنند.
- به نظر بيشتر پاسخگويان (83 درصد) شكل ظاهري ساختمان خيلي زياد به زيبايي شهر كمك مي‌كنند.
- به نظر بيشتر پاسخگويان (53 درصد) ساختمان منزلشان تراس دارد.
- 43درصد از كساني كه منزلشان تراس دارد،از تراس براي پهن كردن لباس استفاده مي‌كنند.
- به نظر 82 درصد از پاسخگويان برخورد با افرادي كه برچسب‌هاي تبليغاتي مي‌زنند وظيفه شهرداري است.
- 90 درصد از پاسخگويان شهرداري را مسئول بر زيبايي نماي ساختمان مي‌دانند.
-35 درصد از پاسخگويان معتقدند شهرداري با برخورد با عاملان آلودگي‌ها و 21 درصد با شستشوي نماي ساختمان‌هاو كمك مالي مي‌تواند به مردم در زيبايي نماي ساختمان‌شان كمك كند.

جنس پاسخ‌گويان
بر اساس جدول شماره 1، از ميان 1177 نفر پاسخگو 61 درصد زن و 39 درصد مرد هستند.

جدول شماره 1- توزيع پاسخگويان بر اساس جنس

جنس

تعداد

درصد

زن

717

61

مرد

460

39

جمع

1177

100

نمودار شماره 1- پراكندگي پاسخگويان بر اساس جنس

سن پاسخگويان
جدول شماره 2، نشان دهنده توزيع جامعه آماري اين تحقيق است. همان طور كه مشاهده مي‌شود بزرگ‌ترين گروه سني در 1177 نفر پاسخ‌گوي اين تحقيق را گروه سني 26 تا 30 سال (17 درصد) و كوچك ترين گروه سني را افراد 46 تا 50 سال ( 4 درصد) تشكيل مي‌دهند.

جدول شماره 2- توزيع پاسخگويان بر اساس سن

سن

تعداد

درصد

26 تا 30 سال

197

17

21 تا 25 سال

194

17

31تا35سال

170

14

36تا40 سال

136

12

15تا20 سال

113

10

61 سال به بالا

112

9

50 تا 60 سال

107

9

41 تا 45 سال

100

8

46تا 50 سال

48

4

جمع

1177

100

نمودار شماره 2- پراكندگي پاسخگويان بر اساس سن

سطح تحصيلات پاسخگويان
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 3، از ميان 1177 نفر پاسخگو 40 درصد ديپلم و 4 درصد بي‌سواد هستند.

جدول شماره 3- توزيع پاسخگويان بر اساس ميزان تحصيلات

تحصيلات

تعداد

درصد

ديپلم

470

40

كارشناسي و بالاتر

200

17

راهنمايي

132

11

ابتدايي

126

11

دانشجو و فوق ديپلم

125

11

دبيرستان

71

6

بي سواد

53

4

جمع

1177

100

نمودار شماره 3- پراكندگي پاسخگويان بر اساس ميزان تحصيلات

زيبايي نماي ساختمان شما تا چه حد براتون اهميت داره؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره4، از ميان 1177 نفر پاسخگو72 درصد به زيبايي نماي ساختمان خود زياد اهميت مي‌دهند.

جدول شماره 4- توزيع پاسخگويان بر اساس ميزان اهميت به زيبايي نماي ساختمان

ميزان اهميت زيبايي نماي ساختمان

تعداد

درصد

خيلي زياد

846

72

تا حدي

260

22

كم

71

6

جمع

1177

100

نمودار شماره 4- پراكندگي پاسخگويان بر اساس ميزان اهميت به نماي ساختمان

براي زيبا ماندن نماي ساختمان چه كارهايي مي‌توانيم بكنيم؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 5، از ميان 1177نفر پاسخگو 36 درصد با شستشوي نماي ساختمان خود به زيبا ماندن آن كمك مي‌كنند.

جدول شماره 5- توزيع پاسخگويان بر اساس كارهاي موثر بر پاكيزگي نماي ساختمان

براي زيبا ماندن نماي ساختمان چه كارهايي انجام دهيم

تعداد

درصد

شستشوي نماي ساختمان

423

36

ترميم نماي فرسوده

319

27

كندن برچسب هاي تبليغاتي

182

15

جمع كردن اشيائ اضافي از تراس

116

10

رنگ زدن نرده‌ها

108

9

نمي دانم

29

3

جمع

1177

100

نمودار شماره 5- پراكندگي پاسخگويان بر اساس كارهاي موثر بر پاكيزگي نماي ساختمان

شما تا به حال نماي ساختمانتان را تميز و پاكسازي كرديد؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره6، از ميان 1177 نفر پاسخگو 49 درصد نماي ساختمان خود را تميزوپاكسازي مي‌كنند.

جدول شماره 6 – توزيع پاسخگويان بر اساس پاكسازي نماي ساختمان

شما نماي ساختمان‌تان را تميز و پاكسازي كرديد

تعداد

درصد

خير

594

51

بله

583

49

جمع

1177

100

نمودار شماره 6- پراكندگي پاسخگويان بر اساس پاكسازي نماي ساختمان

زيبايي نماي ساختمان چه فايده‌اي دارد؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 7، از ميان 1177 نفر پاسخگو 55 درصد فوايد زيبايي نماي ساختمان را كمك به زيبايي شهر مي‌دانند.

جدول شماره 7 – توزيع پاسخگويان بر اساس فوايد زيبايي نماي ساختمان

فوايد زيبايي نماي ساختمان

تعداد

درصد

كمك به زيبايي شهر

644

55

تاثير در روحيه مردم

446

38

بالا بردن ارزش مالي ساختمان

87

7

جمع

1177

100

نمودار شماره 7– پراكندگي پاسخگويان بر اساس پاكيزگي نماي ساختمان

شكل ظاهري ساختمان‌ها تا چه حد مي‌تواند به زيبايي شهر كمك كند؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 8، از ميان 1177 نفر پاسخگو 83 درصد ميزان كمك شكل ظاهري ساختمان به زيبايي شهر را خيلي زياد مي‌دانند.

جدول شماره 8 – توزيع پاسخگويان بر اساس ميزان كمك شكل ظاهري ساختمان به زيبايي شهر

ميزان كمك شكل ظاهري ساختمان به زيبايي شهر

تعداد

درصد

خيلي زياد

977

83

تا حدي

191

16

كم

9

1

جمع

1177

100

نمودار شماره 8– پراكندگي پاسخگويان بر اساس ميزان كمك شكل ظاهري ساختمان به زيبايي شهر

ساختمان شما تراس يا بالكن دارد؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 9، از ميان 1177 نفر پاسخگو 53 درصد ساختمان شان تراس دارد.

جدول شماره 9 – توزيع پاسخگويان بر اساس داشتن تراس در ساختمان

ساختمان شما تراس دارد

تعداد

درصد

بله

629

53

خير

548

47

جمع

1177

100

نمودار شماره 9– پراكندگي پاسخگويان بر اساس داشتن تراس در ساختمان

از تراس منزلتان چه استفاده‌اي مي‌كنيد؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 10، از ميان 629 نفر پاسخگوازكساني كه منزل شان تراس داشت، (43درصد)از تراس براي پهن كردن لباس استفاده مي‌كنند.

جدول شماره 10 – توزيع پاسخگويان بر اساس استفاده آنها از تراس

استفاده از تراس منزل

تعداد

درصد

پهن كردن لباس

273

43

گذاشتن گلدان و پرنده

94

15

گذاشتن اشيائ اضافه

86

14

هيچ استفاده‌اي

80

13

مكاني براي نشستن

72

11

كولر و آنتن تلويزيون

24

4

جمع

629

100

نمودار شماره 10- پراكندگي پاسخگويان بر اساس استفاده آنها از تراس

برخورد با افرادي كه برچسب‌هاي تبليغاتي روي ديوارها مي‌زنند وظيفه كيست؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 11، از ميان 1177 نفر پاسخگو 82 درصد معتقدا‌ند برخورد با افرادي كه برچسب‌هاي تبليغاتي مي‌زنند وظيفه شهرداري است.

جدول شماره 11 – توزيع پاسخگويان بر اساس وظيفه برخورد با عاملان آلودگي‌ها

برخورد با افرادي كه برچسب هاي تبليغاتي مي زنند وظيفه كيست

تعداد

درصد

شهرداري

962

82

سازمان‌هاي ديگر

98

8

هيچكدام

82

7

نمي‌دانم

35

3

جمع

1177

100

نمودار شماره 11- پراكندگي پاسخگويان بر اساس وظيفه برخورد با عاملان آلودگي‌ها

نظارت بر روي زيبايي نماي ساختمان‌ها وظيفه كدام نهاد يا سازمان است؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 12، از ميان 1177 نفر پاسخگو 90 درصد شهرداري را مسئول بر زيبايي نماي ساختمان در شهر تهران مي‌دانند.

جدول شماره 12- توزيع پاسخگويان بر اساس نهاد مسئول زيبايي نماي ساختمان

نهاد مسئول بر زيبايي نماي ساختمان در شهر تهران

تعداد

درصد

شهرداري

1054

90

سازمان‌هاي دولتي

67

6

نمي‌دانم

56

4

جمع

1177

100

نمودار شماره 12- پراكندگي پاسخگويان بر اساس نهاد مسئول زيبايي نماي ساختمان

شهرداري در اين زمينه چه كاري مي‌تواند انجام دهد؟
بر اساس آمار مندرج در جدول شماره 13، از ميان 1177 نفر، از پاسخگويان (35درصد)برخورد با عاملان آلودگي ها،(21درصد)شستشوي نماي ساختمان و كمك مالي،(9درصد)تبليغات،(5درصد)وجود قوانين لازم و(4درصد)ايجاد مكاني براي تبليغات را وظايف شهرداري براي كمك به زيبايي نماي ساختمان مي‌دانستند.

جدول شماره 13- توزيع پاسخگويان بر اساس نقش شهرداري بر زيبايي نماي ساختمان

نقش شهرداري بر زيبايي نماي ساختمان

تعداد

درصد

برخورد با عاملان آلودگي‌ها

407

35

شستشوي نماي ساختمان‌ها

250

21

كمك مالي

243

21

تبليغات

104

9

وجود قوانين لازم

64

5

نمي‌دانم

57

5

ايجاد مكان تبليغات

52

4

جمع

1177

100

نمودار شماره 13- پراكندگي پاسخگويان بر اساس نقش شهرداري بر زيبايي نماي ساختمان

تاريخ درج: 19 تير 1387 ساعت 11:52 تاريخ تاييد: 22 تير 1387 ساعت 09:56 تاريخ به روز رساني: 22 تير 1387 ساعت 09:53
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1079]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن