تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816436496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير اجرايي «نخستين كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان، طراحي و دكوراسيون داخلي و گردشگري» خبر داد:امضاي سه پروتكل همكاري ايران با تركيه، سوريه و آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دبير اجرايي «نخستين كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان، طراحي و دكوراسيون داخلي و گردشگري» خبر داد:امضاي سه پروتكل همكاري ايران با تركيه، سوريه و آذربايجان
گروه بازرگاني- نخستين كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان، طراحي و دكوراسيون داخلي و گردشگري (Deco 2008) با حضور دبير كل بانك مركزي ايران، رييس كميسيون اقتصادي و صنايع و معادن مجلس، معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، فعالان اين صنعت از ايران و 28 كشور جهان مانند ايتاليا، انگلستان، نروژ، آلمان، آذربايجان، تركيه و چين طي روزهاي 19 و 20تير ماه در سالن‌ همايش‌هاي صدا و سيماي تهران برگزار شد.


علي انصاري، رييس انجمن صنفي كارفرمايي توليدكنندگان و فروشندگان مبل استان تهران كه دبير اجرايي كنفرانس ياد شده بود در اين خصوص گفت: نخستين كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان، طراحي و دكوراسيون داخلي و گردشگري تولد دوباره صنعت مبلمان و خودكفايي آن در اقتصاد كشور خواهد بود.
انصاري از امضاي سه پروتكل همكاري‌ ميان ايران با كشورهاي تركيه، سوريه و آذربايجان خبر داد و گفت: در پايان كنفرانس، پروتكل همكاري در زمينه تبادلات اطلاعات، تكنولوژي و فن‌آوري برگزاري نمايشگاه‌ها و دوره‌هاي آموزشي امضا شد.
او شناسايي توانمندي‌ها و كمبودهاي صنعت مبلمان توسط دولتمردان را ويژگي ديگر كنفرانس ياد شده عنوان كرد و افزود: ديگر امروز تنها بخش خصوصي نيست كه معتقد است تصدي‌گري دولتي در اقتصاد كاهش يابد، بلكه خود دولت نيز حضور كارآمد بخش خصوصي را عامل مهم پيشرفت مي‌داند.
دبير اجرايي نخستين كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان ابراز اميدواري كرد: دكو 2008 حلقه ارتباط موثر و كارآمدي ميان بخش‌خصوصي و دولتي باشد و اين صنعت به عنوان يكي از زيرساخت‌هاي توسعه پايدار در اقتصاد باشد.
انصاري صنعت چوب را يكي از صنايع بزرگ از نظر اشتغال و بهره‌وري دانست و خاطرنشان كرد: با پيشرفت روزافزون تكنولوژي، اين صنعت به توليد انبوه رسيده و كارخانه‌هاي عظيم مي‌توانند محصولاتي را كه ساخت آن با دست زمان‌بر بود ظرف يك ساعت توليد كند.
رييس انجمن صنفي كارفرمايي توليدكنندگان و فروشندگان مبل استان تهران با بيان اينكه صنعت و تجارت ديگر در خارج از مرزها رقابت مي‌كنند يادآور شد: براي حضور و بقا در چرخه توليد و توزيع، راهي جز همسويي با فن‌آوري روز نيست.
به گفته او در غير اين صورت بايد بازارهاي داخلي و خارجي را به رقباي ديگر سپرد.
انصاري تاكيد كرد: حمايت از توليد ملي از طريق ايجاد شهرك‌هاي صنعتي توليد مبلمان و اعمال سياست‌هاي تشويقي از سوي دولت و جلوگيري از واردات بي‌رويه محصولات خارجي بسيار ضروري و مهم به نظر مي‌رسد.
انصاري با اشاره به اينكه صنعت چوب در زمره زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري است، اظهار داشت: نهادهاي مسوول در تلاشند تا طي فرآيند حمايتي بستر مناسبي ايجاد كنند تا بخش‌خصوصي بتواند مطابق با استاندارهاي جهاني، هتل‌هاي مناسبي بسازد به طوري كه تا سال 2020 سالانه پذيراي 20ميليون گردشگر خارجي باشيم.
او افزود: در پيشبرد صنايع خود بدون شك از تعامل با ملل ديگر بي‌نياز نيستيم و پيمودن راه ترقي بدون توجه به تجارب ساير كشورها امكان ندارد.
او ادامه داد: در راستاي اجراي سياست‌هاي كلي اصل44 در چارچوب چشم‌انداز 20ساله انجمن صنفي كارفرمايي توليدكنندگان و فروشندگان مبل استان تهران در پي آن است تا از طريق معرفي دانش، تجربيات جهاني، آموزش نيروي انساني، كمك به صنعتي شدن فرآيند توليد و جذب سرمايه‌هاي كلان، توسعه صادرات ملي را در صنعت چوب فراهم كرده و به توسعه پايدار و پويا دست يابد.
افزايش درآمد ملي كشور با توسعه صنعت مبلمان مصباحي‌مقدم رييس كميسيون اقتصادي مجلس نيز گفت: گسترش صنعت توليد مبلمان موجب افزايش بخشي از درآمد ملي كشور ما مي‌شود و تجارت و صادرات موجب كسب درآمد بيشتر خواهد شد.
او در حاشيه نخستين همايش بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان، دكوراسيون داخلي و گردشگري، ضمن بيان مطلب فوق افزود: توليد مبلمان مظهر هنر ايراني به حساب مي‌آيد. البته بايد گفت بسياري از هنرها به‌ويژه هنرهاي صنعتي در ايران جلوه‌گر شده است، اما يكي از مظاهر هنر، چگونگي توليد مبلمان است.
مصباحي‌مقدم افزود: خوشبختانه توليد اين محصول از كارهايي است كه به نيروي انساني گسترده‌ نياز دارد و اشتغال را افزايش مي‌دهد. به گفته وي كشورهاي عربي و همسايه به توليدات ما نيازمند هستند و به همين منظور سعي دارند نيازهايشان را از ديگر كشورها فراهم كنند.
به گفته مصباحي‌مقدم ارتباط اقتصادي، بازرگاني و صادرات محصولات ايران به ديگر كشورها بهترين كاري است كه مي‌تواند رابطه ما را با كشورهاي ثروتمند ارتقاي دهد. البته مناسبات گردشگري هم در اين زمينه نقش مهمي ايفا مي‌كند.
رييس كميسيون اقتصادي مجلس برپايي نمايشگاه در ديگر كشورها را ضروري دانست و اظهار كرد: اگر نمايشگاه‌هايي در كشورهاي مختلف برپا شود آنها با محصولات ايراني بيشتر آشنا خواهند شد كه اين مساله رشد اقتصادي بالايي را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر بيشترين رشد اقتصادي به خاطر فروش نفت خام است، اما براي سياست‌گذاران اين روش خيلي مطلوب نيست، ما مي‌خواهيم صادرات كشور محصول فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري‌مان باشد.
مصباحي‌مقدم افزود: اگر درآمد كشور حاصل از فعاليت انسان‌ها و صنايع باشد درآمد آن براي رشد اقتصادي كشور در بلندمدت، پايدار خواهد بود كه آسيبي را در پي خواهد داشت.
رييس كميسيون اقتصادي مجلس در اين مراسم گفت: گسترش صنعت توليد مبلمان موجب افزايش بخشي از درآمد ملي ما مي‌شود و تجارت و صادرات آن به كشورهاي ديگر موجب كسب درآمد بيشتر خواهد شد. هرچه اينگونه صنايع گسترش پيدا كند درآمد مالي دولت هم بيشتر مي‌شود و اتكا به نفت در بودجه دولت كمتر خواهد شد.
وي در پايان گفت: اگر گره‌اي از نظر قانوني در كار توليدكنندگان و تجار بخش مبلمان است با هم‌فكري و همكاري فعالان عرصه اقتصادي آن را حل خواهيم كرد.
همچنين اكبري رييس كميسيون صنايع‌و‌معادن مجلس در اين مراسم گفت: ما از اينكه امروزه مي‌شنويم حجم واردات در صنعت مبلمان بالا است، ناراحت هستيم در حالي كه ايرانيان مي‌توانند در سطح بين‌المللي بدرخشند. وي با بيان اينكه در حال حاضر تشكل‌هايي كه بتواند به صنعت مبلمان كمك كند، نداريم افزود: اين صنعت انفرادي عمل مي‌شود كه هزينه بالايي دارد و در واقع در جهت اجرايي شدن اين سياست جاي يك كنسرسيوم خالي است.اكبري از اعلام آمادگي كميسيون صنايع و معادن مجلس براي همكاري با انجمن صنفي و صنعتگران مبل ايران خبر داد و ابراز اميدواري كرد تا از اين طريق توانمندي ايران در اين زمينه شكوفا شود.

ديوار تعرفه برداشته مي‌شود
دبيركل بانك مركزي ايران نيز در كنفرانس بين‌المللي تجارت جهاني مبلمان از برنامه‌ريزي دقيق اين بانك براي توزيع مناسب منابع بانكي خبر داد و گفت: بانك مركزي در شش ماه اخير كانال‌هاي تخصيص اعتبار را لايروبي كرده است.
دكتر محمود بهمني افزود: هم‌اكنون كشور برنامه‌هاي كاهش نرخ بيكاري خود را بر حمايت از اشتغال و راه‌اندازي واحدهاي كوچك زودبازده طرح‌ريزي كرده كه بر همين اساس تا پايان سال 150هزار ميليارد ريال براي بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده اعتبار قايل شده است. دبيركل بانك مركزي ادامه داد: هم‌اكنون 55 واحد توليدي كوچك و متوسط به صورت كارگاهي در كشور كار طراحي مبلمان و دكوراسيون را انجام مي‌دهند كه 40درصد آنها در تهران مستقر هستند كه اين تعداد به طور متوسط زمينه ارتزاق بيش از 2ميليون نفر در كشور را فراهم مي‌كند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر در زمينه تامين مبلمان مورد نياز كشور با واردات و خروج ارز مواجه هستيم كه بر اين اساس بايد برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي درخصوص تامين نياز داخلي، ارتقاي كيفيت و صادرات به خارج از كشور صورت دهيم.به گفته بهمني، اختصاص منابع مالي به طرح‌هاي زودبازده بايد به عنوان ملاك عمل كشور در توسعه توليد و اشتغال قرار گيرد؛ چراكه اين تجربه در اكثر كشورهاي دنيا وجود داشته اما در اين راستا بايد كنترل و هدايت منابع پولي و مالي را در اين بخش به درستي صورت داد.وي افزود: براساس بند ج و د ماده 10 برنامه چهارم توسعه بسياري از بخش‌هاي اقتصادي در اختصاص منابع مالي آزاد گذاشته شده اند و تنها الزام براي اختصاص 25‌درصد از منابع مالي به بخش كشاورزي است كه بايد منابع به آنها تزريق شود.
بنابراين در اين شرايط كنترل و هدايت منابع مالي كارساز خواهد بود، زيرا اگر كنترل دقيقي بر روي اين امر صورت نگيرد قطعا مشكلات بسياري بروز خواهد كرد.
اين مقام مسوول در بانك مركزي تصريح كرد: زماني منابع مالي و پولي مي‌توانند از كارآيي لازم برخوردار باشند كه در كنار آن برنامه و بودجه مشخص و كارآمد وجود داشته باشد، زيرا پول و منابع مالي به مثابه سد است كه اگر بدون كنترل و نظارت رها شود قطعا ويرانگر خواهد بود، اما در مقابل اگر هدايت شود مي‌تواند باعث رونق و شكوفايي اقتصادي شود.
بهمني گفت: بانك مركزي برنامه‌ريزي دقيقي را براي توزيع منابع صورت داده به نحوي كه طي 6 ماه اخير كانال‌هاي تخصيص اعتبار را لايروبي كرده است. در بسته سياستي حمايتي بانك مركزي نيز 33‌درصد منابع به بخش صنعت، 25‌درصد منابع به بخش كشاورزي و 8‌درصد به بخش صادرات اختصاص يافته است.
وي اظهار داشت: امسال 90‌هزار ميليارد ريال به عنوان تسهيلات در اختيار بخش صنعت و طرح‌هاي زودبازده آن اختصاص مي‌يابد. البته اين امر به معناي نفي صنايع بزرگ و متوسط نيست؛ بلكه مواد ساخته شده در بنگاه‌هاي كوچك قطعا در صنايع بزرگ و متوسط كارآمد خواهند بود.
يادآور مي‌شود: در پايان مراسم از خانواده‌هاي معظم شهيد اندرزگو، شهيد ارشدي، همچنين پيشكسوتان صنعت مبلمان چون استاد رضا نادعلي، مهدي ثقفي، محمدعلي جليلي و رجبي‌راد تقدير شد.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن