تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816518667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقوي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: بهشت زندگي در سايه اخلاق نبوي محقق مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تقوي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: بهشت زندگي در سايه اخلاق نبوي محقق مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور گفت: بهشت زندگي انسان در دنيا، در سايه اخلاق نيكوي نبوي محقق مي‌شود.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، سيدرضا تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور كه به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با موضوع سيره نبوي سخن مي‌گفت با بيان اينكه بايد از مكتب نبي اكرم (ص) درس چگونه برخورد كردن با مردم را بياموزيم، افزود: حيات اجتماعي يك مجموعه انساني به اخلاق اجتماعي نيازمند است؛ زيرا انسان يك موجود اجتماعي است و بايد با كمك ديگران زندگي خود را اداره كند.
تقوي با بيان اينكه استعدادهاي انسان در بستر اجتماع شكوفا مي‌شود، اظهار داشت: رشد، پيشرفت و موفقيت هر انساني مديون تلاش‌هاي ديگران است.
وي با بيان اينكه نوع ارتباط و داد و ستدها، برخي حقوق و تكاليف را براي انسان‌ها ايجاد مي‌كند، اظهار داشت: اينها بايد بر اساس قانون و ضابطه‌مند باشد تا تنازع و تصادم ايجاد نشود.
سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران يكي از مواردي را كه در تنظيم اين قوانين، ايجاد آرامش و ... در جامعه موثر است، اخلاق اجتماعي دانست و گفت: زير پا گذاشتن فضليت‌هاي اخلاقي موجب مي‌شود تا جامعه از هم پاشيده شود و ناديده انگاشتن اخلاق، به فرو پاشي و شكست جامعه مي‌انجامد.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به بركات اخلاق نيك اشاره و اضافه كرد: بر اساس فرمايش ائمه (ع) اخلاق نيك در نهايت به عمران و آباداني جامعه كمك و عمرها را طولاني مي‌كند.
تقوي بر رعايت فضائل اخلاقي مانند صداقت، امانت‌داري، ايثار و فداكاري، گذشت، حسن‌خلق و ... تاكيد كرد و گفت: در صورت رعايت اينگونه موارد مي‌توانيم در دنيا نمونه‌اي از بهشت را ايجاد كنيم و بهشت زندگي انسان در سايه اخلاق نيكو تحقق پيدا مي‌كند.
سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به رواياتي از اهل بيت (ع)، با بيان اينكه عقايدمان را بايد در عمل، رفتار، نگاه، اعضا و جوارح تجلي بخشيم، اظهار داشت: در عمل بايد نشان دهيم كه پيرو مكتب امام صادق (ع) هستيم.
وي با تاكيد بر اينكه انبياء براي تكميل و تعميم اخلاق مبعوث شدند، افزود: اين مساله آنقدر مهم است كه خداوند پيامبران را مبعوث كرد تا فضائل اخلاقي و ارزش‌هاي انساني را رشد داده و به كمال برسانند.
رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه به سيره نبوي در مناسبات اجتماعي اشاره و تصريح كرد: هيچ رفتاري از پيامبر اكرم (ص) نشنيده‌ و نخوانده‌ايم كه خارج از چارچوب‌هاي اخلاقي صورت گرفته باشد.
تقوي با بيان اينكه برخي ممكن است براي رسيدن به يكسري منافع در مقاطعي خاص رفتارهاي اخلاقي از خود نشان بدهند، اظهار داشت: اين رفتاري نادرست است، بلكه بايد رفتار اخلاقي در رفتار انسان ملكه شده باشد؛ چرا كه در غير اين صورت دچار نفاق شده‌ايم.
وي با بيان اينكه پيامبر اكرم (ص) اخلاق اجتماعي را بر اساس مردم‌دوستي انجام مي‌داد، اضافه كرد: نبايد به عنوان مثال در مقطعي خاص براي كسب رأي مردم اظهار مردم‌دوستي كنيم و بعد از رأي آوردن آنها را فراموش كنيم.
تقوي با بيان اينكه پيامبر (ص) در مردم‌دوستي به شدت خود را به زحمت مي‌انداخت، خاطرنشان كرد: طبيعي است كسي كه نسبت به مردم احساس دوستي مي‌كند، نسبت به قرار گرفتن آنها در مسير ايمان تعلق خاطر و دغدغه خواهد داشت.
سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به نمونه‌هايي از برخورد پيامبر (ص) با مردم اشاره و عنوان كرد: پيامبر(ص) در برخورد با مردم گشاده‌رو بود و هميشه در مقابل ديگران از كوچك و بزرگ در سلام كردن پيشقدم بود.
تقوي در ادامه مردم‌داري را از ديگر ويژگي‌هاي اخلاق اجتماعي پيامبر (ص) برشمرد و گفت: اگر پيامبر (ص) مي‌شنيد كسي از دنيا رفته، به تشييع پيكر او مي‌رفت، اگر كسي مريض مي‌شد به عيادت او مي‌رفت، از همه مردم تفقد مي‌كرد و جوياي احوال مي‌شد.
سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران مردم‌زيستي را ديگر اخلاق اجتماعي پيامبر عنوان كرد و افزود: پيامبر با مردم بويژه فقرا و مساكين نشست و برخاست داشت و مراعات و مدارا با مردم هم ديگر ويژگي‌ ايشان بود.
تقوي، تكريم اهل فضل را از ديگر ويژگي‌هاي اخلاق اجتماعي پيامبر اعظم (ص) برشمرد و گفت: پيامبر (ص) به پاس رفتارهاي "حاتم طايي"، دختر وي را كه اسير مسلمانان شده بود آزاد كرد.
انتهاي پيام/
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن