تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816493095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر از حوزه علوم، تحقيقات و فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چند خبر از حوزه علوم، تحقيقات و فناوري
امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان دانشگاه كاشان و دانشگاه گيرنه قبرس، آماده سازي ساختمان جديد دانشكده فيزيك دانشگاه تبريز تا مهرماه امسال، ايجاد رشته مديريت دولتي در مقطع دكترا و اختصاص يك ميليارد و دويست و هفتاد ميليون ريال اعتبار دانشگاه مازندران براي اعطاي وام هاي مختلف دانشجويي در سال 86 از جديدترين خبرهاي حوزه علوم، تحقيقات و فناوري هستند.
تفاهم‌نامه همكاري ميان دانشگاه كاشان و دانشگاه گيرنه قبرس (جي‌.اي‌.يو) امضاء شد.

دكتر جواد صفايي قمي مدير گروه همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي دانشگاه كاشان ضمن اعلام اين خبر گفت: با بازديد رئيس دانشگاه گيرنه (پروفسور حفظي دوغان) از دانشگاه كاشان و بر پايه امكانات موجود در دو دانشگاه، زمينه همكاري بين دو مركز علمي فراهم شد.

وي هدف از اين تفاهمنامه همكاري را كه به مدت پنج سال اعتبار دارد، گسترش مبادلات و همكاري‌هاي علمي و فني، ارتقاء سطح تبادلات آموزشي و پژوهشي ذكر كرد و اظهار داشت:
بر اساس اين تفاهم‌نامه با مشاركت و تبادل اعضاي هيأت علمي، دو دانشگاه مي‌توانند از تجربيات و اطلاعات علمي همديگر استفاده كنند.

دكتر صفايي با اشاره به فعاليت‌ها و انتشارات مشترك به عنوان ديگر موارد اين تفاهم‌نامه خاطر نشان كرد: بر اساس اين تفاهم‌نامه علاوه بر حمايت از تحقيقات مشترك دانش‌پژوهان، زمينه استفاده و تبادل امكانات دانشگاهي، آزمايشگاهي، كتابخانه‌اي و همچنين شركت در كنفرانس‌ها، سمينارها و جلسات بين دو دانشگاه فراهم مي‌شود.

ساختمان جديد دانشكده فيزيك دانشگاه تبريز مهرماه سالجاري با زيربناي بيش از900 مترمربع به بهره برداري مي‌رسد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دكترحميدرضا قاسم‌زاده معاون اداري مالي دانشگاه تبريز با بيان اينكه عمليات اجراي ساخت اين دانشكده از سال 84 آغاز شده و تاكنون براي اجراي اين پروژه نزديك به سي ميليارد ريال هزينه شده است، گفت:‌ پيشرفت فيزيكي اين طرح 98 درصد است و به زودي عمليات نصب تجهيزات دانشكده فيزيك نيز آغاز خواهد شد.

وي رعايت بالاترين استاندارد در طراحي نوع سازه، معماري و تاسيسات را از ويژگي‌هاي مهم اين طرح اعلام و خاطر نشان كرد: رعايت استاندارد لازم و كنترل در به كارگيري نوع مصالح، سازه، طراحي و هماهنگي فضاهاي در نظر گرفته شده اين دانشكده را در نوع خود بي‌نظير كرده است.

دكتر قاسم زاده افزود: اين دانشكده در بين دانشكده هاي دانشگاه تبريز تنها دانشكده اي است كه با بكاربردن پنجره هاي دوجداره پرت انرژي و مصرف انرژي در آن به حداقل رسيده است.

شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در جلسه اخير خود با ايجاد رشته مديريت دولتي در مقطع دكترا در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رشته ديپلماي دانشگاهي رشته بهداشت و بيماري هاي آبزيان در دانشگاه شهر كرد در مقطع دكترا به صورت يكبار پذيرش موافقت كرد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، همچنين در اين شورا تاسيس رشته هاي مهندسي منابع طبيعي با گرايش تكثير و پرورش آبزيان، مهندسي كشاورزي با گرايش علوم دامي و تغذيه دام در مقطع كارشناسي ارشد به صورت يكبار پذيرش مورد تصويب قرار گرفت.

در مقطع كارشناسي نيز با ايجاد رشته ‌هاي شيمي و آمار در دانشگاه قم، مديريت امور بانكي و مديريت بازرگاني در دانشگاه بين‌المللي چابهار، معماري در دانشگاه سمنان، مترجمي زبان انگليسي و رياضي كاربردي در مركز آموزش عالي جهرم، مهندسي برق ـ رباتيك در دانشگاه صنعتي همدان، مهندسي فناوري اطلاعات(IT) در دانشگاه امام حسين(ع) و مهندسي برق ـ الكترونيك دريايي در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر بهصورت يكبار پذيرش موافقت شد.

ايجاد رشته‌هاي نرم افزار كامپيوتر، ساخت و توليد ماشين ابزار الكترونيك، الكترونيك عمومي، مكانيك خودرو، الكترو تكنيك، برق صنعتي، ساخت و توليد، قالبسازي، الكترونيك و مكانيك خودرو به ترتيب در مركز آموزش عالي جهرم، آموزشكده فني و حرفه‌اي پسران قائن، آموزشكده فني و حرفه‌اي پسران نوشهر و آموزشكده فني و حرفه‌اي پسران دكتر شريعتي آمل به صورت يكبار پذيرش مورد تصويب شوراي گسترش آموزش عالي قرار گرفت.

نياز آذري مدير روابط عمومي دانشگاه مازندران از اختصاص يك ميليارد و دويست و هفتاد ميليون ريال اعتبار براي اعطاي وام هاي مختلف دانشجويي در سال 86 خبر داد.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، نياز آذري گفت: بر اساس گزارش اداره رفاه دانشجويي، در سال گذشته، 13 هزار دانشجو از تسهيلات وام تحصيلي، وام ضروري، ازدواج، وديعه مسكن، اجاره بهاي خوابگاه، وام شبانه نوبت دوم و نيز از وام موارد خاص استفاده كرده اند. 13500 نفر نيز مشمول بيمه حوادث بيمه خدمات درماني و 18 نفر بيمه خدمات درماني غيرايراني شدند.

مدير روابط عمومي دانشگاه مازندران همچنين به فعاليت هاي بخش فرهنگي دانشگاه اشاره كرد و افزود:‌ برگزاري سمينارهاي علمي – دانشجويي، بزرگداشت اعياد و مناسبت هاي ملي و مذهبي، بازديد از مراكز علمي – صنعتي، اعزام دانشجويان به مناطق عملياتي، قرعه كشي براي سفر عمره مفرده، برپايي جشنواره هاي مختلف دانشجويي، پرداخت هزينه اياب و ذهاب به دانشجويان شركت كننده در همايش هاي علمي داخل كشور و تجهيز كتابخانه هاي خوابگاه هاي دانشجويي از جمله مهمترين فعاليت هاي اين حوزه است./ش
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 471]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن