تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821119057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايشنقش مشاركت‌هاي مردمي در كاهش جمعيت كيفري برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش"نقش مشاركت‌هاي مردمي در كاهش جمعيت كيفري" برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - رشت
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

همايش"نقش مشاركت‌هاي مردمي در كاهش جمعيت كيفري" با هدف ايجاد بستر مناسب براي مشاركت مردم، بررسي جايگاه اجتماعي و فرهنگي و سازمان دهي آنان، با مشاركت اداره زندان‌هاي لاهيجان و دادگستري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خزر، الوندي مدير كل زندان‌هاي استان در اين همايش ضمن برشمردن تبعات مثبت اين طرح آن را در دراز مدت عملي دانست و تصريح كرد: در صد بالايي از زندانيان هستند كه مي‌توان با اين راهكارهاي كم هزينه مشكلاتشان را حل كرد.

وي افزود: خوشبختانه سياست قوه قضائيه و دولت كاهش جمعيت كيفري است و اين سياست در ديدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان قضايي مورد تأكيد قرار گرفته است.

الوندي حاصل تلاش مسوولان زندان‌ها و مقامات قضايي در زمينه كاهش جمعيت كيفري در سال 86 نسبت به سال 85 را كاهش 19 % ورودي زندانيان اعلام كرد.

ملاحسيني، رييس دادگستري لاهيجان نيز ضمن ارائه توضيحات در خصوص امانت و عدالت و ارتباط اين دو با شوراي حل اختلاف و نقش آن در كاهش جمعيت كيفري، به ضرورت و اهميت وجود شوراهاي حل اختلاف در زندان اشاره كرد و خواستار كمك و ياري مسئولان و اعضاي شوراي حل اختلاف شهر و روستاهاي تابعه در اجرايي كردن اين هدف شد.

وي با بيان اين‌كه توسعه ملي در كشورهاي جهان سوم بيش از هر چيز به مشاركت فعال و وفاق اجتماعي مؤثر افراد جامعه وابسته است، افزايش نقش مشاركت‌هاي مردمي در فرآيند توسعه بويژه در زمينه‌هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي را بسيار با اهميت دانست.

ملاحسيني با استقبال از اين همايش تدوين راهبردي مبتني بر سازماندهي مردمي در رابطه با سياست‌ها و خطي مشي‌هايي كه در جهت كسب حداكثر مشاركت مردم تنظيم مي‌شوند را جزء اولويت‌هاي اساسي برشمرد و گفت: از اين طريق مي‌توان قوه ابتكار و ابداع مردم را تقويت كرد ولو اينكه مردم به شكل واقعي و ملموس با امور اجرايي برخورد كرده و نهايت مساعدت و همراهي را خواهند كرد.

در اين همايش زماني رييس اداره زندان‌هاي لاهيجان اظهار داشت: با همكاري واحد مددكاري زندان و اعضاي شوراهاي حل اختلاف شوراهاي اسلامي شهرستان، انشاء ا... موجبات آزادي مددجوياني كه به جرايم غير عمد در زندان بسر مي‌برند فراهم كرده و آنان هر چه زودتر به آغوش گرم خانواده هايشان بازگردند.

وي تصريح كرد: با اين كار بيشتر خانواده‌هايي كه سرپرستشان در زندان بسر مي‌برند از آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از آن مصون مانده و اين خود اجر و ثواب بزرگي را نصيب همه ما مي‌كند.

انتهاي پيام
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن