تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816157569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي: * نرخ بيكاري جوانان 20.5 درصد است * پرداخت تسهيلات به بنگاه‌ها امسال يك‌پنجم پارسال است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جهرمي: * نرخ بيكاري جوانان 20.5 درصد است * پرداخت تسهيلات به بنگاه‌ها امسال يك‌پنجم پارسال است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه براي رسيدن به رتبه اول علمي و اقتصادي منطقه راهي نداريم جز اينكه بستر را با توانمند كردن بخش خصوصي براي شكوفايي استعدادها فراهم كنيم، در مورد نرخ بيكاري عنوان ‌كرد: نرخ بيكاري جوانان كشور در سنين 15 تا 24 در فصل بهار امسال 20.5 درصد است و آمارها نشان مي‌دهد كه از سه ميليون بيكار كشور 2.4 ميليون نفر جوان هستند.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد جهرمي ـ وزير كار و امور اجتماعي ـ در نشستي با صنعتگران و مديران نمونه اولين جشنواره ملي توليدكنندگان جوان، در سخناني با تاكيد بر تلاش افراد در واحدها، براي ارتقاء فضا و محيط كسب و كار و بهبود اين فضا گفت: محيط كسب و كار بايد بهبود يابد تا استعدادهاي درخشان بستري براي حضور و بروز استعدادهاي خود پيدا كنند و توليد ثروت به‌نحوي شود كه چشم‌انداز 20 ساله كشور تحقق پيدا كند.

وي ادامه داد: براي رسيدن به رتبه اول علمي و اقتصادي منطقه راهي نداريم جز اينكه بستر را براي شكوفايي استعدادها فراهم كنيم و اين بسترسازي زماني فراهم مي‌شود كه مجموعه بخش خصوصي را توانمند كنيم.

جهرمي با تقسيم دولت‌ها به دو گروه دولت‌هاي حمايت‌كننده از اقشار به‌وسيله پرداخت يارانه و دولت‌هاي توانمندساز اضافه‌كرد: هرچند كه اقدامات دولت‌هاي توانمندساز در بلندمدت اثرگذار خواهد بود اما نگاه دولت‌ها بايد اين گونه باشد.

او تاكيد كرد: براي رسيدن به چشم‌انداز 20 ساله بايد بستر را براي جوانان نيز فراهم كرد و از سوي ديگر يكي ديگر از اين بستر‌ها بحث بنگاه‌هاي كوچك و زودبازده است.

به گفته وزير كار و امور اجتماعي 98 درصد بنگاه‌هاي كشور كوچك و خرد هستند و يكي از هدف‌هايي كه دراين زمينه دنبال مي‌شود توجه به قشر فارغ‌التحصيلان است كه مي‌توانند كارآفريني و توليدكننده باشند.

وي يادآور شد: آمارها نشان مي‌دهد كه از سه ميليون بيكار كشور 2.4 ميليون نفر جوان هستند و از سوي ديگر نرخ بيكاري سنين بين 15 تا 29 سال در سال 83، 26.6 درصد بود كه در بهار امسال نرخ بيكاري سنين 15 تا 24 كه نزديك به گروه مذكور است 20.5 درصد است.

* نبود تفاوت معنادار بين نرخ بيكاري مركز آمار و بانك مركزي

جهرمي با اشاره به نرخ بيكاري 9.6 درصدي فصل بهار امسال كه توسط مركز آمار اعلام شده ‌است، اظهار كرد: اين نرخ با نرخ بيكاري اعلام شده توسط بانك مركزي نيز تفاوت معناداري ندارد و نزديك به 0.1 يا 0.2 است كه روايي و اعتبار آمار را بيشتر مي‌كند.

او با بيان اينكه براي رسيدن به اهداف بايد براساس اولويت‌بندي‌ها و نيازها عمل كرد، افزود: يكي از مسائل قابل توجه در اولويت‌بندي‌ها، بحث آموزش‌هاي معطوف به بازار كار است و اينكه براساس نياز بازار كار آموزش ارائه شود.

وزير كار و امور اجتماعي با تاكيد بر وجود آموزش كسب و كار و كارآفريني در تمامي رشته‌هاي دانشگاهي بيان ‌كرد: بايد تفكر و ذهنيت خلاق را در منابع انساني به‌وجود آوريم و با اولويت‌بندي منابع، مزيت‌هاي كشور را مشخص كنيم و براي هر كدام از اولويت‌ها برنامه‌هاي خاصي داشته باشيم.

وي با بيان اينكه هر كدام از مزيت‌ها نياز به استراتژي مدوني دارند، عنوان ‌كرد: با تاكيد و توجه بيشتر به موضوع برنامه‌محوري، بايد براي ساماندهي اولويت‌ها ابتدا اطلاعات لازم در اختيار داشته باشيم.

او متذكرشد: براي به‌دست‌آوردن اطلاعات جامع كشور نيز نياز به يك سري برنامه ديگر است كه بايد براي آن اقتصاد غير رسمي كشور را نيز كنترل كنيم.

* علت اساسي پرداخت نامطلوب بانك‌ها، نبود شناخت و اعتبار مشتريان است

جهرمي در ادامه تصريح ‌كرد: اولويت‌بندي جدايي از اينكه مجموعه برنامه‌ها و مزيت‌هاي كشوري را بايد شامل شود، بايد درباره افرادي كه از تسهيلات مي‌خواهند استفاده كنند نيز در نظر گرفته شود.

وي با بيان اينكه بايد اعتبارسنجي و اهليت افراد در دريافت تسهيلات داشته باشيم، گفت: علت اساسي پرداخت نامطلوب بانك‌ها همين موضوع نبود شناخت و اعتبار مشتريان است.

* سرمايه در گردش بنگاه‌هاي اقتصادي سالي 30 هزار ميليارد تومان است

وزير كار و امور اجتماعي با اشاره به موضوع سرمايه در گردش، سرمايه در گردش بنگاه‌هاي اقتصادي را سالي 30 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: قرار بر اين بود كه بعضي از بنگاه‌هاي اقتصادي كه دچار مشكلات عديده‌اي شدند از 20 درصد منابع زودبازده بهره‌ ببرند نه اينكه هر واحدي را با همين منبع كمك كنيم.

وي در مورد بنگاه‌هاي زودبازده خاطرنشان‌ كرد: بنگاه‌هاي زودبازده در چهار بخش مجموعه‌ طرح‌هاي نيمه كاره، طرح‌هاي توسعه واحدها، سرمايه‌ در گردش واحدهاي مشكل‌دار و طرح‌هاي جديد دنبال مي‌شوند كه بانك‌ها نيز بايد اولويت‌بندي كنند كه به‌ترتيب سرمايه‌ در گردش، طرح‌هاي نيمه‌كاره و سپس طرح‌هاي توسعه واحدها و در آخر طرح‌هاي جديد مورد توجه قرار بگيرند.

جهرمي با بيان اينكه براي پايداري بنگاه‌هاي كوچك بايد توسعه واحدهاي بزرگ را در نظر گرفت، اضافه ‌كرد: به‌همين دليل نيز اعلام كرديم كه كارگروه‌هاي اشتغال و سرمايه‌گذاري طرح جديد دريافت نكنند و ابتدا طرح‌هاي نيمه تمام را به اتمام برسانند.

وي با اشاره به بحث كارآفريني، بيشتر كارآفرينان را افراد زير 35 سال عنوان و بيان‌ كرد: مطلب جديد ديگر بحث توليد بيرون از كارخانه است كه در آن مباحثي مانند تحقيقات بازار كار مطرح است كه البته اين كار براي بنگاه‌هاي كوچك هزينه‌ زيادي خواهد ‌داشت.

جهرمي ادامه داد: هم‌اكنون موضوعي كه در حال شكل ‌گرفتن است، مجموعه دفاتر بازرگاني توليدي بيرون كارخانه است كه كار تحقيقات بازار و كارهاي فني و مهندسي و طراحي محصول و يا تبليغات و بازاريابي و سفارش به توليدكنندگان را انجام مي‌دهند كه اين حلقه ارتباط براي استفاده بهتر از ظرفيت‌هاي موجود است.

او با اشاره به حجم نقدينگي و تورم كشور اظهار كرد: بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه هرچه پرداخت تسهيلات كمتر باشد نرخ تورم نيز بيشتر كاهش مي يابد كه اين نوع تفكر در كشور ما تجربه شده كه نه‌تنها اين نوع تفكر، تورم را كاهش نمي‌دهد بلكه به‌دليل ركودي كه به‌وجود مي‌آورد مشكلات بيكاري و نارسايي‌هاي ديگري نيز در اثر فشارهاي رواني غير برنامه‌ريزي شده به‌وجود مي‌آورد، ولي اگر منابع بانكي براي سامان دادن بازار اوليه سرمايه براي توليد بيشتر و حفظ توليد و توسعه در واحدهاي توليد و اتمام واحدهاي نيمه كاره در نظر گرفته شود، شايد در سال اول و در مدت زمان كوتاهي احساس خوبي براي كاهش نرخ تورم نداشته باشد ولي در بلند مدت كاهش تورم پايدار را خواهد داشت و از سوي ديگر نرخ بيكاري نيز كاهش مي‌يابد.

* پرداخت يك‌پنجم تسهيلات در سه ماه امسال نسبت به سال گذشته

جهرمي در ادامه يادآور شد: يكي از مشكلات ديگر كه بايد رفع شود و نامه‌اي نيز در اين مورد براي رييس جمهور نوشتم اين بود كه در سه ماه امسال بانك‌ها نسبت به همين مدت در سال گذشته يك پنجم مبلغ سال گذشته پرداخت داشته‌اند.

وي در مورد نقدينگي عنوان‌ كرد: نقدينگي سيلابي است كه اگر مهار و در مسير درست مصرف شود، نه‌تنها تخريب ندارد بلكه حيات و آباداني را نيز با خود دارد ولي اگر همين سيلاب مهار نشود به‌يقين تخريب مي‌كند.

وي با موثر دانستن مديريت و نظارت در بحث نقدينگي و كافي نداستن ميزان نقدينگي حال‌حاضر كشور براي رشد، خاطرنشان‌ كرد: براي رسيدن به چشم‌انداز 20 ساله، چهار هزار ميليارد دلار سرمايه‌گذاري نياز است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين نشست قبل از سخنراني وزير كار و امور اجتماعي، تعدادي از نمايندگان خانه صنعت و معدن جوان استان‌هاي كشور حاضر در اين جلسه با اشاره به مشكلات واحدها و اظهار نارضايتي از عملكرد بانك‌ها خواستار آن شدند كه آن‌ها نيز نمايندگاني در كارگروه‌هاي اشتغال و سرمايه‌گذاري و نيز هيات اعزامي كارفرمايان كشور به اجلاس سالانه سازمان بين‌المللي كار (ILO) داشته باشند.

انتهاي پيام
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن