تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - شكايت نمايندگان از قوه قضائيه به كميسيون اصل نود


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: سياست - شكايت نمايندگان از قوه قضائيه به كميسيون اصل نود
سياست - شكايت نمايندگان از قوه قضائيه به كميسيون اصل نود

يازده نماينده مجلس در نامه‌اي به رئيس كميسيون اصل نود از قوه قضائيه شكايت كردند. اين نامه در انتقاد به نحوه رفتار دستگاه قضا در برخورد با اعضاي كميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه منتشر شد. به گزارش خبرنگار پارلماني كارگزاران، در متن شكايت‌نامه نمايندگان به فاكر آمده است: نظر به اينكه برخي مسوولان قوه قضائيه پس از قرائت گزارش هيات تحقيق و تفحص با اظهارات خود موجبات هتك حرمت مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه و نمايندگان را فراهم نموده و زمينه اختلاف بين دو قوه را ايجاد كردند و برخلاف اصل 156 قانون اساسي كه احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي‌هاي مشروع را از وظايف قوه قضائيه اعلام كرده است، مرتكب تخلفاتي به شرح ذيل شده‌اند، مستدعي است دستور فرماييد به شكايت اينجانبان نسبت به طرز كار قوه قضائيه رسيدگي نمايند.

در اين نامه كه به امضاي مهدي كوچك‌زاده، محمد كوثري، پرويز سروري، احمد توكلي، حسين نجابت، علي مطهري، غلامرضا مصباحي‌مقدم، عباس رجايي، محمدتقي رهبر، طباطبايي و محمدرضا آشتياني رسيده نمايندگان با انتقاد از برخي از اظهارنظرهاي مقامات قضايي درباره تحقيق و تفحص و اهانت به نمايندگان عنوان كرده‌اند اهانت به برخي از اعضاي هيات و تفتيش شبانه منزل يكي از اعضا به استناد ادعاهاي فردي كه به اتهام افترا دستگير شده است، برخلاف ماده 188 قانون آيين‌نامه دادرسي كيفري است.
در همين رابطه جمعي از نمايندگان عضو كميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه نيز روز يك‌شنبه با صدور بيانيه‌اي نسبت به رفتارهاي مسوولان قوه قضائيه در برخورد با اعضاي اين كميته اعتراض كردند. اختلافات ميان قوه قضائيه و مجلس بر سر اظهارات فردي به نام عباس پاليزدار آغاز شد. پاليزدار كه خود را دبير كميته تحقيق و تفحص از قوه قضائيه معرفي مي‌كند در جريان يك سخنراني در دانشگاه همدان اتهامات شديدي را به برخي از روحانيون شاخص جناح راست همچون محمد يزدي، ناطق‌نوري، امامي‌كاشاني، هاشمي‌رفسنجاني، خزعلي و... مطرح كرد. او مدعي وجود پرونده‌هاي سنگين مفاسد اقتصادي اين چهره‌ها در دستگاه قضا شد. پس از آن قوه قضائيه برخي از اعضاي كميته تحقيق و تفحص را به دليل معرفي پاليزدار به سازمان بازرسي كل كشور و دسترسي او به پرونده‌هاي سري و محرمانه متهم كرد اما نمايندگان عضو اين كميته متعهد هستند قوه قضائيه به دليل اعتراض به قرائت گزارش تحقيق و تفحص در صحن علني اين برخورد را با نمايندگان انجام مي‌دهد.
تاكنون بارها حسن كامران رئيس هيات تحقيق و تفحص، فاطمه آجورلو و محمد دهقان از اعضاي كميته احضار و مورد بازجويي قرار گرفته‌اند. منزل فاطمه آجورلو نيز شبانه مورد تفتيش قرار گرفت. نمايندگان عضو كميته تحقيق و تفحص عنوان مي‌كنند به‌دليل آنكه برخي از مسوولان قوه قضائيه بر اساس گزارش تحقيق و تفحص متهم به فرافكني و برخورد انحرافي با موضوع هستند، اما دادستان تهران در مصاحبه‌اي از باند پاليزدار و حمايت او از سوي برخي افراد پشت صحنه سخن گفته است. در حالي‌كه هر روز به اختلافات و تنش ميان مجلس و قوه قضائيه افزوده مي‌شود كميته‌اي سه‌نفره متشكل از شاهرخي، رئيس كميسيون حقوقي و قضايي، موسي قرباني عضو هيات‌رئيسه و روح‌الله حسينيان به عنوان كميته حل اختلاف در حال رايزني با قوه قضائيه هستند.
برخي از اعضاي كميته تحقيق و تفحص روز گذشته در گفت‌وگو با كارگزاران از بي‌نتيجه بودن اين مذاكرات سخن گفتند، اما نمايندگان معترض در نامه‌ خود به فاكر تاكيد كرده‌اند از آنجا كه ابراز مواضع مقام‌هاي قضايي با تصور ايراد فشار بر نمايندگان و ايجاد فضاي رعب و با هدف جلوگيري از رسيدگي به تخلفات برخي مقام‌هاي قضايي و نيز بالا بردن هزينه نظارت نمايندگان مجلس بر قوه قضائيه صورت مي‌گيرد، مستدعي است دستور تسريع در رسيدگي صادر فرماييد.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن