تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813038896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه: نمي‌توان آينده‌اي براي آزاد راه تهران-شمال ترسيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: وزير راه: نمي‌توان آينده‌اي براي آزاد راه تهران-شمال ترسيم كرد
وزير راه‌و‌ترابري در تشريح آخرين وضعيت آزاد راه تهران-شمال گفت: گراني اقلام مورد نياز براي ساخت‌ آزاد راه و وجود مشكلات مالي از عوامل تاثيرگذار در به تعويق افتادن بهره‌برداري از اين پروژه است و ناتواني مالي بنياد و عدم اختصاص بودجه‌اي از سوي دولت موجب شده تا نتوان آينده‌اي براي اين پروژه ترسيم كرد.
محمد رحمتي درگفت وگو با پايگاه خبري برنا، با بيان اينكه بنياد در ابتداي كار با مشاركت 80 درصدي براي شروع پروژه آزاد راه
تهران – شمال همكاري خود را با وزارت راه آغاز كرد، گفت: بنياد به دليل نداشتن توان مالي مشاركت خود را به 50 درصد رساند؛ اين در حالي است كه هم اكنون انگيزه‌اي براي سرمايه‌گذاري ندارد.
وزير راه وترابري با اشاره به اعتبار 200ميليارد توماني آزادراه تهرن-شمال در قانون بودجه امسال گفت: در كنار اعتبار ياد شده، 50 ميليارد تومان اعتبار از رديف‌هاي متفرقه براي اين آزاد راه در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: از سوي دولت نيز 70 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، كه با اعتبار مشاركتي 70 ميليارد توماني بنياد به 140 ميليارد تومان مي‌رسد.رحمتي اضافه كرد: اعتباري كه به صورت فاينانس از سوي چيني‌ها هزينه مي‌شود، وزارت راه هيچ‌گونه پرداختي به آنها ندارد؛ ضمن اينكه هزينه‌هاي چيني‌ها در اين آزادراه بعد از گذشت سه سال تنفس در دوره 5 سال پرداخت مي‌شود.وزيرراه وترابري افزود: اعتبار موردنياز براي آزادراه تهران-شمال به غير از قطعه‌اي كه چيني‌ها مشغول كار هستند، 1300 ميليارد تومان است.
وي با اشاره به اينكه پروژه آزاد راه تهران-شمال در زمان دولت هاشمي‌رفسنجاني آغاز شد، افزود: اين پروژه در ابتدا شتاب زيادي به خود گرفت؛ اما در ادامه و با روي كار آمدن دولت جديد، ساخت آزاد راه با علاقه‌مندي اوليه ادامه نيافت و روند كار كند شد.
رحمتي ادامه داد: اوايل دولت نهم به دليل كندي كار فاينانس خارجي يا همان چيني‌ها براي قطعه اول آزادراه در نظر گرفته شد.
وي اضافه كرد: گران شدن قيمت سيمان و مشكلات تامين مالي سبب شد تا مشكلات جديد در ساخت آزادراه تهران-شمال به وجود آيد و خارجي‌ها ديگر براي معاملات فاينانسي در اين پروژه استقبال نكنند. وزير راه و ترابري ادامه داد: با روند فعلي قطعه اول آزادراه تهران-شمال كه پيمانكاران چيني متولي ساخت آن هستند، مي‌تواند در آينده با چالش روبه‌رو شود؛ ولي در صورت حل مشكلات اين آزادراه در زمان بندي تعيين شده 40ماه به اتمام خواهد رسيد.
به گفته رحمتي قطعه اول آزادراه تهران-شمال با توجه به اينكه 60 كيلومتر ازطول راه را كوتاه مي‌كند مهم است. وي در ادامه افزود: پيمانكاران مسير كرج - گچسر با توجه به اينكه اين مسير از جمله پرترافيك ترين و قطعه اصلي آزادراه تهران- شمال محسوب مي‌شود، مشغول به كار هستند و اميدواريم طي سه سال آينده به اتمام برسد.
وزير راه و ترابري با اشاره به قطعه آخر اين آزادراه كه در امتداد جاده چالوس است، گفت: اين مسير را پيمانكاران ايراني بر عهده دارند و اوايل سال آينده بخشي از آن به اتمام خواهد رسيد؛ ضمن اينكه دو قطعه وسط اين آزادراه باقي مانده كه هنوز به پيمانكاري داده نشده است.
وي تصريح كرد: پيمانكاران چيني برنده يكي از دو قطعه باقي مانده شده‌اند؛ ولي هنوز قرارداد با چيني‌ها قطعي نشده و استقبالي از سوي آنها صورت نگرفته است. رحمتي با بيان اينكه قطعه دوم نيز براي مناقصه آماده است، گفت: با توجه به اينكه بنياد نمي‌تواند پول نقد براي اين پروژه را در اختيار بگذارد و دولت نيز با تقسيم بندي اعتبارات پولي به اين پروژه اختصاص نداده است، نمي‌توان آينده‌اي را براي آن ترسيم كرد و تاكنون دوقطعه ياد شده به پيمانكار سپرده نشده است.
وزير راه ترابري با اشاره به اينكه آزاد راه تهران – شمال به طور كلي شامل سه قسمت است، افزود: در قطعه دوم زير تونل كندوان يك تونل 6 كيلومتري به قطر 5 متر احداث شده است كه 5 كيلومتر آن حفاري شده است. وي در زمينه برنامه‌هاي وزارت راه براي كاهش ترافيك مسيرهاي موجود ميان تهران و شمال با توجه به شرايط فعلي اين آزادراه گفت: دو بانده كردن جاده فيروزكوه تا گردنه گدوك، با اين هدف اجرا مي‌شود كه تنها 12كيلومتر آن باقي مانده است و تا آخر سال به اتمام مي‌رسد. وزير راه و ترابري با اشاره به فعاليت پيمانكاران در محور گدوك به پل سفيد، ابراز اميدواري كرد تا پايان امسال 19 كيلومتر از اين محور به بهره برداري برسد. وي ادامه داد: همچنين بهسازي راه هراز نيز در دست اجرا بوده و قطعات مختلف آن نيز در حال ساخت است.
رحمتي‌با اشاره به اعتبار 12 ميليارد توماني براي 4 بانده كردن مسير مازندران در سال جاري افزود: همچنين از سمت تهران نيز تونلي در قسمت زيرين امامزاده هاشم حفر مي‌شود كه به دليل ريزش شديد پل در اين قسمت پيمانكاران با مشكل مواجه هستند اين تونل امسال 5 ميليارد تومان اعتبار دريافت كرده است.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن