تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820457804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميسيون اقتصادي مجلس با استقبال از پيشنهاد رييس جمهوري: براي رسيدن به پول واحد اسلامي بايد همكاري‌هاي اقتصادي توسعه يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس كميسيون اقتصادي مجلس با استقبال از پيشنهاد رييس جمهوري: براي رسيدن به پول واحد اسلامي بايد همكاري‌هاي اقتصادي توسعه يابد
غلامرضا مصباحي مقدم روز چهارشنبه در حاشيه جلسه علني مجلس در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سووالي درباره پيشنهاد رييس جمهوري در اجلاس دي هشت براي پول واحد اسلامي، افزود: اگر كشورهايي كه با هم ارتباطات بازرگاني و اقتصادي برقرار كرده اند، ارتباط خود را تقويت كرده و روابط گمركي آنها بهبود يابد زمينه براي شكل‌گيري پول واحد قراهم مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، مصباحي مقدم كاهش تعرفه‌هاي گمركي و افزايش روابط بانكي بين كشورهاي اسلامي را از ديگر پيش نيازهاي رسيدن به پول واحد عنوان كرد و اظهار داشت: پول واحد اسلامي پروسه‌اي بلند مدت است كه مي‌توان آن را از گروه دي هشت آغاز كرد و سپس ساير كشورهاي اسلامي در آن مشاركت كنند.

وي شكل‌گيري ساز و كار پول واحد اسلامي را به پول واحد اروپايي تشبيه كرد و گفت: پيش از شكل‌گيري اين پول بايد بازار مشترك اسلامي تشكيل و رونق يابد.

مصباحي مقدم همچنين با اشاره به مطرح شدن آمادگي ايران براي تامين انرژي كشورهاي دي هشت تصريح كرد: كشورهاي عضو اين گروه مي‌توانند اقتصاد مكمل هم باشند برخي از كشورهاي عضو از سرمايه و نيروي انساني ارزان برخوردارند و برخي كشورها نظير ايران نيز مي‌توانند انرژي لازم را براي بخش‌هاي مختلف توليدي و صنعتي اين كشورها را تامين كنند.

وي تاكيد كرد: اگر مجموعه امكانات كشورها با هم مبادله شود مجموعه اي مكمل و قابل پيوند را فراهم مي‌كند كه مي‌تواند مقدمه‌اي براي شكل‌گيري يك اتحاديه نيز باشد.

وي درباره حضور سرزده حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي در جلسه روز گذشته كميسيون اقتصادي گفت: جلسه روز گذشته سرزده نبوده بلكه با دعوت نمايندگان از سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي صورت گرفت.

مصباحي مقدم هدف از اين ديدار را آشنايي اعضاي كميسيون با صمصامي عنوان كرد و تاكيد كرد: سرپرست وزارت اقتصاد بايد با كميسيون اقتصادي ارتباط داشته باشد البته براي انجام اين ديدار كمي دير شده بود و وي بايد زودتر به مجلس مي‌آمد.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن