تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807082571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوازم آرايش از دستفروش‌ها نخريد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لوازم آرايش از دستفروش‌ها نخريد
جام جم آنلاين: ورودي خيابان‌هاي پرتردد يا دور ميدان‌هاي شلوغ حتما دستفروشاني به چشمتان خورده‌اند كه بساط لوازم آرايش پهن كرده‌اند و با قيمت‌هاي نازل انواع لوازم آرايش را كه بظاهر مارك‌هاي معروفي هم دارند، مي‌فروشند. اتفاقا تاكيد مي‌كنند كه همين مثلا خط چشم را فلان جا مي‌دهد 7 هزار تومان و از من بخر 1500 تومان.آنچه كه اين وسط بيشتر به چشم مي‌آيد ازدحام خانم‌هايي است كه با اشتياق از كپه‌هاي لوازم آرايش چند تا چند تا برمي‌دارند و به خيالشان كه چه سودي مي‌كنند.


اين تصوير را داشته باشيد و خبر معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را هم مروري كنيد، خبري كه اسفند ماه گذشته اعلام شد: مواد آرايشي و بهداشتي بيشترين پرونده‌هاي قاچاق را تشكيل مي‌دهد.

قاضي ترحم اسديان آن زمان اعلام كرد كه بعد از مواد آرايشي و بهداشتي پرونده‌هاي قاچاق دارو و لوازم رايانه‌اي بيشترين حجم قاچاق را تشكيل مي‌دهد.

اين حجم از قاچاق در حالي انجام مي‌شود كه با توجه به قانونمند شدن مناطق آزاد و ورود اقلام بهداشتي و آرايشي در ليست وزارت بازرگاني از چند سال قبل وزارت بهداشت نظارت روي اين اقلام را آغاز كرد.

درواقع وزارت بهداشت با درج شماره مجوز ورودي فارسي بر اقلام بهداشتي و آرايشي وارداتي از مورد تاييد بودن آنها به مشتري اطمينان مي‌دهد، اما به‌‌رغم اين مساله هنوز هم خريد و فروش لوازم آرايش و حتي عطر و ادكلن به شكل دستفروشي و غيراستاندارد نه‌تنها رايج است، بلكه استقبال هم مي‌شود.

دكتر زهره نيكبخت، متخصص پوست و مو با مضر دانستن مواد آرايشي بدون برچسب تاييد شده وزارت بهداشت به «جام‌جم» مي‌گويد: لوازم آرايشي كه در كنار خيابان‌ها و آلوده به گرد و خاك با قيمت‌هاي پايين فروخته مي‌شود قاعدتا بايد قاچاق و غيراستاندارد باشد.

او به اثرات سوء‌ مصرف لوازم آرايش غيراستاندارد و غيربهداشتي اشاره مي‌كند و هشدار مي‌دهد: حساسيت‌ها، اگزما و دراماتيت‌ها (التهاب پوست) از شايع‌ترين اثرات استفاده از لوازم آرايش غيراستاندارد است كه براي استفاده‌كنندگان چند برابر خريدي كه كرده‌اند، هزينه خواهد داشت.

نيكبخت معتقد است: يكي از مهم‌ترين مسائلي كه مورد توجه قرار نمي‌گيرد، استفاده از لاك‌هاي ناخن غيراستاندارد است كه باعث دراماتيت و اگزما روي پلك چشم مي‌شود. او توضيح مي‌دهد: تنها عضوي كه با چشم ارتباط مستقيم دارد، انگشتان دست است كه با بودن لاك‌هاي غيراستاندارد و تقلبي روي ناخن‌ها، مي‌تواند باعث مشكلات پوستي براي پلك چشم شود.

عوارض؛ از خارش تا كچلي‌

دكتر مهري نويدي، متخصص پوست نيز حساسيت پوستي را شايع‌ترين عارضه لوازم آرايشي تقلبي مي‌داند.
او مي‌گويد: احساس سوزش و سوزن سوزن شدن در محلي كه ماده آرايشي استفاده شده، شايع‌ترين شكايات مصرف‌‌كنندگان است. عوارض جانبي ديگري كه مي‌تواند در اثر استفاده از لوازم آرايش روي ‌دهد، شامل كهير، عفونت پوست، عفونت ريشه مو، تغيير رنگ پوست، آكنه (جوش‌هاي غرور جواني)، تغيير رنگ و صدمه به ناخن و مو است.

به گفته نويدي معمولا چنين افرادي به متخصص پوست مراجعه نمي‌كنند و خودشان از مصرف آن محصول خاص خودداري مي‌كنند.

او ادامه مي‌دهد: رنگ مو يكي از بحث‌برانگيزترين اقلام آرايشي است، ولي خطر حساسيت‌زايي رنگ‌هاي مو حتي در بهترين مارك‌ها وجود دارد.

به همين خاطر توصيه مي‌شود كه افراد قبل از استفاده از هر رنگ مويي حتما تست پوستي انجام دهند و در صورت عدم ايجاد حساسيت اقدام به مصرف آن محصول كنند. اما درباره رنگ مو‌هاي تقلبي اين احتمال بسيار بيشتر مي‌شود.

ريزش مو در اثر رنگ موهاي غيرمجاز تقريبا تبديل به پديده‌اي رايج شده است. استفاده از اين رنگ موها در برخي موارد موجب مي‌شود ‌كه فرد استفاده‌كننده مواد رنگ موي غيرمجاز به سبب مصرف اين مواد پياز موي سرش ‌سوخته و باعث طاسي غيرقابل بازگشت شده است، يا بر اثر مصرف لوازم آرايشي غيرمجاز تاول‌هايي بر روي پوست به وجود آمده است.

لوازم آرايش،فقط معتبر!

چندي پيش ايميلي در بين كاربران ايراني رد و بدل مي‌شد كه در آن به صحبت‌هاي پزشكي ايراني در بيمارستان تورنتو اشاره مي‌شد.

اين پزشك ايراني نسبت به وجود سرب در برخي از لوازم آرايشي تاكيد و اظهار كرده بود: اين دسته از مواد آرايشي حاوي درصد بالايي سرب هستند، زيرا اين فلز تاثير زيادي در باقي ماندن پارافين و رنگ‌هاي زيبنده روي صورت دارد.

به گفته اين پزشك هر چقدر سرب بيشتري در اين لوازم باشد، ماندگاري رنگ روي پوست طولاني‌تر مي‌شود و اين نكته براي آن دسته از زناني كه خواهان ماندگاري رنگ لوازم آرايشي هستند، نكته‌اي مهم محسوب مي‌شود. او ادامه داده بود: اينها آزمايش‌هايي است كه مي‌توانيد براي خودتان انجام دهيد، مقداري از رژ لبتان را روي دستتان بماليد، با يك انگشتر طلا روي آن را خراش دهيد. اگر رنگ آن به مشكي تغيير كرد در اين صورت شما متوجه مي‌شويد ماده آرايشي مورد مصرف، حاوي سرب است يا خير.

اما دكتر نيكبخت درخصوص اين مطالب در حالي كه از ما فرصتي براي گرفتن اطلاعات از شيميدان‌ها و افراد مطلع مي‌خواهد، نتيجه را اين‌گونه اطلاع مي‌دهد: در شامپو‌ها و رژها به طور ناخالص و ناخواسته مقداري سرب در رنگ‌هايي كه در اين مواد استفاده مي‌شود، وجود دارد.

او ضمن اين‌كه عوارض سرب موجود در اين مواد را كم خوني، اثر سوء در استخوان و حتي تاثير در هوش كودكاني كه مادران آنها از اين مواد استفاده مي‌كنند، مي‌داند تاكيد مي‌كند: اما در لوازم آرايش معتبر كه مواد مصرفي در آنها ذكر شده است، سرب وجود ندارد.

او ادامه مي‌دهد: همچنين لوازم آرايشي و بهداشتي كه حاوي سرب باشند، از سوي وزارت بهداشت برچسب فارسي تاييد شده دريافت نمي‌كنند.

مستوره برادران نصيري
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن