تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهرماه امسال؛طرح پزشك خانواده در مناطق شهري كشور اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهرماه امسال؛طرح پزشك خانواده در مناطق شهري كشور اجرا مي شود
اروميه - خبرگزاري مهر: رئيس مركز توسعه شبكه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي كشور از اجراي طرح پزشك خانواده براي اولين بار در مناطق شهري كشور از مهر ماه سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در اروميه، محمد اسماعيل مطلق بعد از ظهر امروز در نشستي خبري افزود: اين طرح به صورت پايلوت در استانهاي اردبيل، چهارمحال و بختياري، يزد و كليه شهرهاي زير 100 هزار خانوار كشور از اول شهريورماه سال جاري و در صورت موفقيت در سراسر كشور اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه تيم سلامت طرح پزشك خانواده شامل پزشك، ماما، كارشناسان تعذيه، روانشناسي پرستار و مددكار اجتماعي خواهد بود ادامه داد: عدم مهاجرت روستاييان به شهرها كه باعث افزايش توليد و اشتغالزايي مي‌شود شعار محوري اين طرح، يعني عدالت در سلامت براي تمام اقشار مردم است.

مطلق از عدم تامين به موقع اعتبارات اجراي اين طرح و نيز امضا نشدن تفاهم نامه همكاري بين وزارت رفاه و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي پس از گذشت 5/4 ماه انتقاد و تصريح كرد: خواهشي كه از مسئولان وزارت رفاه دارم اين است كه با توجه به مشكلات قشر وسيعي از جامعه در تامين هزينه هاي خدمات درماني، هرچه زودتر اين تفاهمنامه را امضا كرده و به مرحله اجرا در آورند.

وي اجراي طرح پزشك خانواده در شهرها را منوط به امضاي وزات رفاه و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در خصوص ميزان سرانه طرح پزشك خانواده در روستاها دانست و گفت: بر اساس نظر كارشناسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي ميزان اين سرانه 132هزار ريال براي هر نفر پيشنهاد داده شد كه متاسفانه با توجه به كمبود اعتبارات وزارت رفاه اين ميزان به 97هزار ريال رسيد كه ما نگران هستيم با اين سرانه اهداف اين طرح محقق نشود.

وي خاطرنشان كرد: به رغم توافق سرانه 97 هزار ريالي ولي با گذشته بيش از چهار ماه هنوز اين تفاهنامه به امضاي دو طرف نرسيده است.

اين مسئول كمبود اعتبارات را بزرگترين مانع امضاي تفاهنامه عنوان كرد و يادآور شد: اعتبارات مورد نياز طرح از سوي دولت تامين شده و به حساب هر يك از نهادهاي حمايت كننده در قالب بيمه هاي مختلف شامل بيمه و خدمات درماني، تامين اجتماعي، كميته امداد، وزارت رفاه، نيروهاي مسلح، وزارت بهداشت و درمان پزشكي و... واريز شده است اما براي عملي كردن اين طرح بايد هريك از اين نهادهاي سهميه اعتباري خود را در قالب يك صندوق مجازي واريز كرده تا با تجميع اعتبارات بتوانيم طرح را اجرايي كنيم.

مطلق با بيان اينكه اجراي طرح پزشك خانواده از برنامه هاي اصلي نظام و مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب و رياست جمهوري است، تصريح كرد: هيچ نهاد و ارگاني نمي تواند مانع اجراي اين طرح شود اين وظيفه تمام نهادهاي ذيربط است كه مشكلات و موانع اجراي اين طرح را برطرف كنند.

وي اجراي طرح پزشك خانواده در شهر، افزايش 15 درصدي حقوق پزشكان و افراد شاغل در طرح پزشك خانواده، رشد سرانه مناطق روستايي را از جمله مواردي ذكر كرد كه با امضاي اين تفاهمنامه در كشور اجرايي مي شوند در غير اين صورت اجراي آنها با مشكل مواجه خواهد شد.

مطلق همچنين از كم بودن سرانه درمان روستايي نسبت به مناطق شهري نيز انتقاد كرد و گفت: مناطق روستايي به لحاظ وضعيت اسف بار و كمبود امكانات مستحقق اين سرانه كم نيستند.

وي پزشك خانواده با نگرش سلامت محوري بهترين و موثرترين استراتژي براي خدمت‌ رساني به اقشار آسيب ‌پذير، زنان باردار، كودكان و افراد مسن جامعه عنوان كرد و بيان داشت: بايد با پا برجا نگه داشتن اين سيستم از صرف هزينه‌هاي گزاف توسط خود مردم جلوگيري شود تا عدالت اجتماعي و عدالت در سلامت نمايان شود.

رئيس مركز توسعه شبكه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي كشور همچنين از اجراي طرح پرونده الكترونيكي سلامت كشور در استانهاي يزد و همدان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح در شهرستان بابلسر و گلستان در حال اجراست و اگر طرح پزشك خانواده در مناطق شهري اجرايي شود، پيش بيني مي شود تا دو سال آينده كل كشور تحت پوشش اين طرح قرار گيرند.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن