تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814655009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سمينار معرفي محصولات جديد گيگابايت برگزار شد در سرزمين سبزها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سمينار معرفي محصولات جديد گيگابايت برگزار شد در سرزمين سبزها
سمينار معرفي مادربوردهاي جديد گيگابايت با شعار مسيري سبز به سوي آينده‌اي سبزتر برگزار شد.
در اين سمينار كه در آن جمعي از نمايندگان آواژنگ و رسانه‌ها حضور داشتند، بيشترين تمركز آواژنگي‌ها روي مسائلي همچون بهينه‌سازي مصرف انرژي و بهره‌وري بيشتر قرار داشت كه با هدف معرفي محصولات گيگابايت صورت مي‌گرفت و در حقيقت اين اولين همايش رسمي گيگابايت براي معرفي فناوري‌هاي محصولاتش در مورد بهينه‌سازي مصرف انرژي در ايران بود.

كوروش عباسي – مدير روابط عمومي و بازاريابي گروه آواژنگ- با تاكيد بر اينكه همايش مانند دوره‌هاي قبل تخصصي نخواهد بود، از موضوعات مرتبط با كامپيوتر و انرژي به عنوان محور اصلي اين گردهمايي نام برد. هر چند كه در كنار اين موضوعات، آواژنگي‌ها به خوبي از عهده پيش‌فروش محصولات نسبتا گران‌قيمت سري P45 برآمدند و با كمك تخفيف قابل توجهي كه به مناسبت اين سمينار به متقاضيان ارائه شد، مسير ورود مادربوردهاي جديد گيگابايت هموارتر از گذشته خواهد بود.
پس از معرفي برنامه توسط عباسي، نوبت به زوج جديد آواژنگي‌ها رسيد تا به بررسي مادربوردهاي سري P45 و مباحث مرتبط با آنها بپردازند. هر چند كه اين قسمت بيشتر تمريني براي هماهنگي ميان سامان حيدري و بهزاد فرخي بود كه مادربوردهاي مبتني بر تراشه P45 اينتل و فناوري بهينه‌ساز پوياي مصرف انرژي را معرفي كنند.
فرخي در ارتباط با فناوري‌هاي به كار رفته در مادربوردهاي سري P45 و توضيح اينكه مادربوردهاي جديد بر شيوه زندگي افراد تاثير مي‌گذارند، گفت: در نسخه‌هاي قبلي و مادربوردهاي تراشه P35 نسخه ساده‌تري از فناوري بهينه‌سازي پوياي مصرف انرژي (DES) استفاده شده بود كه در اين مادربوردها شاهد نسخه پيشرفته آن هستيم. در مادربوردهاي سري DES تواني كه در زمان بيكاري به پردازنده داده مي‌شود كمتر از حالت بار كامل است اين موضوع باعث افزايش بهره‌وري سيستم مي‌شود. مدار توان پردازنده از چندين بخش تشكيل شده كه اين بخش‌ها در كنار هم توان كلي پردازنده را تامين مي‌كنند و در حالت غيرفعال نيازي به تامين توان توسط تمام اين بخش‌ها نيست، در مادربوردهاي گيگابايت، توسط يك كنترل‌كننده، مدار به شكلي طراحي شده كه در حالت بيكاري و بار كامل تعداد فازهايي كه در مدار هستند، متفاوت باشد.
فرخي در ادامه با اشاره به تفاوت‌هاي ميان نسخه پيشرفته و نسخه قديمي DES، گفت: تعداد فازها يا تعداد پله‌هايي كه در مدار تغذيه فعال و غيرفعال مي‌شوند به 6 عدد رسيده است كه در اين بين 3 مرحله اصلي وجود دارد و گذشته از آن پيش از اين در زمان اوركلاك يا در زماني كه به هر دليل قصد افزايش ولتاژ سيستم را داشتيم امكان استفاده از فناوري DES وجود نداشت زيرا براي اوركلاك نياز بود كه كل توان قابل استفاده باشد كه اين مسئله در نسخه پيشرفته بهينه‌ساز پوياي مصرف توان تغيير كرده است. در قسمت كنترل نرم‌افزاري در گذشته براي استفاده از DES نرم‌افزار آن هميشه فعال بود و اين باعث مي‌شد كه منابع سيستم مصرف شوند، اين معضل هم برطرف شده و ديگر نيازي به اجراي دائمي نرم‌افزار نيست و صرفا يكبار براي پيكربندي و تنظيم مي‌توان آن را اجرا كرد.
پس از اين توضيحات در مورد DES، سامان حيدري كمك به محيط زيست و صرفه‌جويي اقتصادي را از مهمترين اهداف اين فناوري عنوان كرد و گفت: وقتي انرژي كمتري مصرف كنيم، انرژي كمتري هم توليد خواهيم كرد و طبيعي است كه اين كاهش توليد باعث آسيب كمتر به محيط زيست مي‌شود و از گرم شدن زمين و انتشار گازهاي گلخانه‌اي هم جلوگيري مي‌كند ضمن اينكه هزينه‌ها كاهش پيدا مي‌كند. اگر تعداد سيستم‌هايي كه در يك مجتمع وجود دارد را تصور كنيد كه دائما روشن هستند و يا در يك محله و يا در يك منطقه، خواهيد ديد كه هزار سيستم كه از DES استفاده مي‌كنند عدد بزرگي را در مصرف برق صرفه‌جويي خواهند كرد.اين عددهاي كوچك ذخيره مي‌شود و از آن طرف هزينه كمتري براي توليد برق نياز است، تاسيس نيروگاه فرآيندي هزينه‌بر است و هر چقدر نياز به توليد برق كمتر شود، هزينه بيشتري ذخيره مي‌شود.
سپس بهزاد فرخي توضيحات فني را ادامه داد و در رابطه با كنترل نرم‌افزاري بهينه‌ساز مصرف انرژي، گفت: ظاهر آسان اين نرم‌افزار باعث مي‌شود كه حتي افراد مبتدي نيز بتوانند از آن استفاده كنند ضمن اينكه در كنار اين كنترل نرم‌افزاري، نمايشگر سخت‌افزاري توسط چند LED روي مادربورد ميزان بار كاري را نشان مي‌دهد و هر چقدر بار كمتر باشد، تعداد LEDهاي روشن كمتر خواهد بود.
او در ادامه با اشاره به مدار تغذيه پردازنده، گفت: به دليل تحت فشار بودن مداوم اين بخش، ميزان خرابي اين قسمت معمولا بالا است و هر بهينه‌سازي كه در اين بخش انجام شود مي‌تواند تاثير زيادي روي عملكرد كلي سيستم داشته باشد. در نسل دوم طراحي با طول عمر بالا (Ultra Durable) از MOSFETها با RDS پايين استفاده شده كه حرارت كمتري توليد مي‌كنند و چوك‌هايي با هسته فريت كه تلفات توان كمتري دارند و توان را در مدت بيشتري در خود نگه مي‌دارند، در نهايت خازن‌هاي حالت جامد هستند كه با توجه به بهينه‌سازي‌هايي كه از سوي قطعه‌سازان انجام مي‌گيرد توانسته‌اند طول عمر را تا 3 برابر بيشتر از نسل قبلي و 18 برابر بيشتر از مادربوردهاي قبلي افزايش دهند.
فرخي در ادامه امكانات امنيتي و فناوري‌هاي جديد گيگابايت را در اين مادربوردها برشمرد و گفت: تكنولوژي جديد گيگابايت Ultra TPM است كه براي طبقه‌بندي و ايجاد امنيت براي فايل‌هاي موجود روي سيستم از طريق تعريف سطح دسترسي كاربران مختلف استفاده مي‌شود. توسط اولترا TPM با محدود كردن پارتيشن‌ها و فايل‌ها، اجازه دسترسي به هر كس داده نمي‌شود و در واقع تركيبي است از سخت‌افزار و نرم‌افزار به اين صورت كه تنها كسي مي‌تواند به فايل‌ها دسترسي پيدا كند كه كليد سخت‌افزاري را داشته باشد. به عنوان مثال توسط TPM مي‌توان پارتيشن‌‌ها را كدگذاري كرد كه طول اين كد مي‌تواند متغير باشد. براي كدگشايي داده‌ها نياز به كليد است كه براي دسترسي به آن كليد نيز شرايط خاصي وجود دارد. مادربوردهاي گيگابايت از يك تراشه سخت‌افزاري استفاده مي‌كنند و مهمترين تفاوت آنها با انواع ديگر TPM براي رمزگذاري و رمزگشايي، طول رمزي است كه براي اين منظور مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه مانند ديگر TPMها 128 يا 256 بيتي نيست و از يك رمز 2048بيتي استفاده مي‌كنند. در ضمن مي‌توان كليد نرم‌افزاري را روي يك درايو فلش يا USB ذخيره كرد و هنگام ترك سيستم اين كليد را همراه برد. به اين ترتيب حتي اگر شخصي به رمز سيستم دسترسي داشته باشد بدون اين كليد نخواهد توانست به اطلاعات دسترسي پيدا كند.
فرخي در رابطه با فناوري مرطبط با هاردديسك مي‌گويد‌: انواع مختلف Raid براي دسترسي به اهداف مختلف طراحي شده و در حقيقت مصالحه‌اي بين هزينه‌ها و كارآيي و امنيت است. تراشه‌هاي سخت‌افزاري اين مادربوردها از Raid صفر و يك پشتيباني مي‌كند ضمن اينكه پل جنوبي اين تراشه داراي Raid 10 و 5 است. البته اين موارد از منابع سيستم استفاده مي‌كنند اما اگر نياز به پيكربندي سوم داشته باشيد مي‌توانيد با استفاده از اين Raid نرم‌افزاري به هدف خود برسيد.
يكي از ويژگي‌هاي قابل توجه در اين مادربوردها افزايش تعداد پورت‌هاي شبكه است و در واقع مادربوردهاي P45 گيگابايت اولين سري از مادربوردهايي هستند كه در آنها از 4 تراشه كنترلر شبكه استفاده مي‌كنند كه صرف‌نظر از تعداد آنها، از نظر سرعت نيز در كارآيي اين محصولات تاثير خواهد داشت.
فرخي دراين رابطه مي‌گويد: از مزيت‌هاي اين فناوري افزايش سرعت است به طوريكه اين چهار درگاه را مي‌توان به صورت دو درگاه دو گيگابايت در ثانيه و حتي يك درگاه 4 گيگابايت در ثانيه به كار برد. اين مسئله باعث افزايش انعطاف‌پذيري سيستم در محيط شبكه مي‌شود. گذشته از اين مباحث، كاهش مصرف توان شبكه را نيز داريم كه با توجه به طول سيم مي‌توان تا 10 درصد بهره‌وري را افزايش داد.
گيگابايت سرانجام تصميم گرفت حداقل در محصولات رده حرفه‌اي خود از نمايشگرهاي عيب‌ياب استفاده كند كه با كمك آنها مي‌توان توسط كد خطاي نمايش داده شده به مشكل سيستم پي برد. اين مادربوردها در زمينه صدا نيز پيشرفت‌هايي داشته‌اند و در اين سري استاندارد سينماي خانگي Dolby اضافه شده است.
بعد از صحبت‌هاي فني بهزاد فرخي و توضيحات كوتاه سامان حيدري درباره شيوه زندگي با مادربوردها، نوبت به بيتا طهماسبي -مديرعامل شركت خدمات آواژنگ- رسيد هرچند كه او نيز عليرغم اينكه مديريت يكي از بخش‌هاي استراتژيك آواژنگ را برعهده دارد، ترجيح داد با حفظ سنت سمينار، توضيحات خود را حول محورهايي همچون محيط زيست ارائه كند. صحبت‌هاي طهماسبي با معرفي يكي از NGOهاي بين‌المللي به نام Climate Saver آغاز شد كه توسط گوگل و اينتل پايه‌گذاري شده است و اكنون نيز شركت‌هايي مانند گيگابايت، hp، IBM AMD و برخي ديگر از نام‌هاي آشناي سخت‌افزاري عضو آن هستند.
مديرعامل شركت خدمات آواژنگ با اشاره به اهداف اين NGO گفت: اهداف اين سازمان نظارت و استاندارددهي به شركت‌هاي توليدكننده تراشه مانند اينتل يا شركت‌هاي توليدكننده قطعه مانند گيگابايت، مصرف‌كننده‌ها و حاميان محيط زيست است و گيگابايت از اولين شركت‌هايي به شمار مي‌رود كه در اين اجتماع حضور داشته و مشغول به فعاليت است.
طهماسبي مزاياي حضور در اين نهاد را صرفا حفاظت از محيط زيست عنوان كرد و با اشاره به دسته‌بندي‌هاي تعريف شده توسط اين اجتماع، گفت: چهار دسته موردخطاب هستند، دسته اول شركت‌هايي مانند اينتل هستند كه خود توليدكننده تراشه و قطعات هستند و اين شركت‌ها بايد قطعات و چيپ‌هايي توليد كنند كه با بهره‌وري بالا و كمترين ميزان مصرف توان قادر به فعاليت باشد، تاكنون روي اين قضيه كار شده است و استانداردي به نام انرژي استار 4 تدوين شده كه از آن تبعيت مي‌شود. دسته دوم شركت‌هايي مانند گيگابايت هستند كه خود توليدكننده قطعات كامپيوتر و نوت‌بوك هستند و دسته سوم شامل حاميان محيط زيست مي‌شود كه بايد به مصرف‌كننده‌ها آگاهي‌هاي لازم را بدهند تا از اين قطعات استفاده كنند و دسته چهارم توليدكننده‌هاي منابع انرژي هستند.
اهداف اين اجتماع رسيدن به 50 درصد بهره‌وري بيشتر تا سال 2010 است كه باعث 5/5 ميليارد دلار صرفه‌جويي در مصرف انرژي مي‌شود و معادل با مصرف انرژي و توليد آلاينده‌ها توسط 11 ميليون اتومبيل در طول يك سال است.
او با انتقاد از شيوه‌هاي مصرف انرژي در ايران كه بي‌ارتباط با بهاي آن نيست به بيان شواهدي از صرفه‌جويي در مصرف انرژي در شركت گيگابايت پرداخت و در نهايت اقداماتي كه براساس همين موضوع در آواژنگ انجام شده است را تشريح كرد.
فرصت ميان برنامه زمان مناسبي بود براي آنها كه به دنبال گنج آواژنگ تمام فرهنگسراي نياوران را زير و رو كردند. چهار قطعه برگ كه روي هر كدام كلمه‌اي نوشته شده بود در محوطه پراكنده شده بودند و در نهايت جويندگاني كه موفق به يافتن اين برگ‌ها مي‌شدند مي‌توانستند رمز اين مسابقه را حدس بزنند. جوايزي كه از ميان مادربوردهاي حرفه‌اي سري P45 انتخاب شده بود باعث شد تا جمعيت قابل توجهي گنج‌يابي را به پذيرايي ترجيح دهند هر چند كه در پايان اين مراسم اعلام شد تنها دو نفر قادر به يافتن هر چهار برگ شده‌اند.
در قسمت دوم برنامه آرش توحيدي – سرپرست محصول شركت آواژنگ- به معرفي محصولات گيگابايت كه در آنها از فناوري‌هاي بهينه‌ساز مصرف انرژي استفاده شده پرداخت. او با اشاره به امكانات جديدي كه بر اساس تراشه‌ها به مادربوردها اضافه شده است برخي از اين امكانات را مطرح كرد كه از ميان آنها مي‌توان به پشتيباني اين تراشه‌ها از سوكت‌هاي جديد اينتل و فناوري‌هاي مرتبط با حافظه‌ها اشاره كرد. توحيدي در اين رابطه گفت:‌ چيپست P45 و P43 تنها تراشه‌هايي هستند كه با هر دو سوكت سازگارند و اين دو تراشه حداقل دو سال در بازار طول عمر خواهند داشت. تراشه P45 از تمام امكانات پردازنده پشتيباني مي‌كند. او پس از توضيحاتي در مورد كنترل‌كننده‌هاي فن پردازنده و فناوري‌هاي مرتبط با هاردديسك‌ در ارتباط با تكنولوژي‌هايي مانند Fast Memory Access و Flex Memory گفت: اين فناوري امكان استفاده از كانال دوگانه حافظه را براي ماژول‌هايي با فركانس‌هاي مختلف و ظرفيت‌هاي متفاوت را فراهم مي‌كند. به اين صورت كه مي‌توانيد يك رم يك گيگابايت و يك رم دوگيگابايت داشته باشيد و از Dual Channel استفاده كنيد در حالي كه در نسل‌هاي قبلي بايد از دو رم كاملا يكسان استفاده مي‌شد.
سرپرست محصول آواژنگ با اعلام اين خبر كه تراشه‌هاي P31 به زودي به طور كامل جايگزين مدل‌هاي قبلي 945 GC خواهند شد، پشتيباني از فركانس مسير 1333 مگاهرتز براي پردازنده، Ultra Durable2، ، خازن‌هاي جامد پشتيباني از 4 گيگابايت حافظه با فركانس 1066مگاهرتز و برخي ويژگي‌هاي ديگر را از جمله خصوصيات مادربوردهاي گيگابايت مبتني بر اين تراشه اعلام كرد.
ضمن اينكه مادربوردهاي برپايه تراشه G31 نيز با استفاده از پردازنده گرافيكي Intel X3100 كه در حال حاضر از مناسب‌ترين گزينه‌ها براي تراشه‌هاي گرافيكي مجتمع است همراه با ديگر محصولات آواژنگ توزيع خواهند شد.
توحيدي سپس به توضيحاتي در رابطه با پردازنده‌هاي AMD پرداخت و با تشريح خصوصيات فني مدل‌هاي فنوم، مادربوردهاي سازگار با اين پردازنده‌ها را معرفي كرد. او در ادامه به كارت‌هاي گرافيكي گيگابايت اشاره كرد و در نهايت نيز نوبت به محصولات جديد رسيد كه آواژنگي‌ها حركت‌هاي وسيعي را براي افزايش سهم بازار آنها شروع كرده‌اند. از جمله اين محصولات مي‌توان به تجهيزات جانبي مانند حافظه‌هاي فلش، كيبورد، ماوس و انواع گيم‌پدها، كارت‌هاي TV Tuner، كيس‌هاي جديد گيگابايت كه با حضور مدل‌هاي جديد متنوع‌تر از گذشته شده‌اند و پاورهاي اودين (Odin) اشاره كرد.
اين محصولات در حاشيه اين همايش در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته بودند اما شايد تصميم اخير گروه آواژنگ مبني بر حضور گسترده‌تر در بازار نو‌ت‌بوك‌ها مهمترين خبري بود كه توحيدي به آن اشاره كرد. او در اين رابطه گفت: پس از يكسال كار روي نوت‌بوك‌ها، نگرش جديدي در آواژنگ روي نوت‌بوك‌ها خواهيم داشت و تاثيرات آن را در چند ماه آينده خواهيد ديد.
قسمت آخر اين سمينار به گروه خدمات آواژنگ اختصاص داشت و پس از معرفي فعاليت‌هاي مرتبط با اين گروه، شرايط ارائه خدمات توضيح داده شد.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن