تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805758762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با سالگرد حملات تروريستي لندن مطرح شد افزايش خشونت‌ها عليه مسلمانان در انگليس پس از حملات لندن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با سالگرد حملات تروريستي لندن مطرح شد افزايش خشونت‌ها عليه مسلمانان در انگليس پس از حملات لندن
خبرگزاري فارس : آمار انتشار يافته همزمان با سالگرد حملات تروريستي 7 ژوئيه 2005 به متروي لندن نشان مي‌دهد ميزان خشونت‌ها عليه مسلمانان در انگليس در پي اين حملات روند رو به رشدي داشته است و شمار زيادي از مردم انگليس مسلمانان را مسئول آن بمبگذاري‌ها مي‌دانند.


به گزارش خبرنگار فارس در لندن، در سومين سالگرد حادثه بمبگذاري هاي لندن در 7 ژوئيه سال 2005 (17 تير سال 84) ، برنامه مستندي با نام: نبايد چنين اتفاقي براي يك مسلمان رخ بدهد از شبكه چهار تلويزيون انگليس پخش شد و در آن به وضعيت مسلمانان انگليس پس از حوادث 7 ژوئيه سال پرداخته شد.
"پيتر اوبورن" كه يك گزارشگر و مفسر سياسي است در اين برنامه مستند به بررسي اين مسئله پرداخت كه آيا حوادث بمبگذاري‌ها در لندن در 7 ژوئيه سال 2005 و ترس از تروريسم موجب افزايش خشونت‌ها و يا نفرت عليه مسلمانان انگليس شده است يا خير.
آماري كه در اين برنامه مستند اعلام شد حاكي از اين بود كه 51 درصد از مردم انگليس، مسلمانان را براي بمبگذاري هايي مي‌دانند كه در ژوئيه سال 2005 در لندن رخ دادند.
و 26 درصد از مردم انگليس، مسلمانان را تهديدي براي امنيت كشورشان مي دانند.
شمار زيادي از مردم انگليس بر اين باورند كه اسلام يك نوع ايدئولوژي است كه قصد پيدا كردن تسلط و كنترل بر روي ديگر مردم جهان را دارد.
نيمي از مردم انگليس دوستي كه مسلمان باشد ندارند اما بالعكس اين قضيه، 67 درصد از مسلمانان در انگليس مي گويند دوستان انگليسي بسياري دارند.
همچنين آمار بيان شده در اين برنامه مستند نشانگر اين بودند كه از زمان حوادث بمبگذاري‌هاي 7 ژوئيه سال 2005 تاكنون، مسلمانان در انگليس مورد حملات بدني و توهين‌هاي لفظي زيادي قرار گرفته‌اند. 75 درصد از مسلمانان در انگليس معتقدند كه خشونت‌ها عليه مسلمانان در اين كشور رو به افزايش گذاشته‌اند.
پيتر اوبورن در اين برنامه مستند به شهرهاي مختلف انگليس سفركرد و با شمار زيادي از مسلمانان به گفتگو پرداخت و نظر آنها را در باره وضعيت مسلمانان در اين كشور پرسيد و همچنين با نظر مردم انگيس در باره مسلمانان ساكن انگليس آشنا شد.
شيخ "محمد سيندهي" كه يك شخصيت هاي مذهبي مسلمان در انگليس است با انتقاد از رسانه هاي اين كشور در نحوه به تصوير كشاندن مسلمانان و اسلام در اين كشور گفت: رسانه ها در انگليس در تلاش هستند تا اسلام را به صورت ديو و دهشتناك نشان دهند.
در اين برنامه يكي از ساكنين محله‌اي كه يك فرد انگليسي بود گفت كه معتقد است اسلام يك تهديد به شمار مي‌رود.
در بخشي از اين برنامه مستند تصويري از عضوي از حزب ملي انگليس موسوم به بي.ان.پي BNP نشان داده شد كه در خياباني در يكي از شهرهاي انگليس سرگرم فروش روزنامه متعلق به حزب بي.ان.پي بود و در آن روزنامه، مسلمانان مورد سرزنش و تحقير قرار گرفته بودند.
پيتر اوبورن در اين برنامه مستند، گفت : يهوديان در گذشته از سوي حزب بي.ان.پي ، يعني حزب ملي انگليس ، مورد انتقاد قرار داشتند و بي.ان.پي يهوديان را به عنوان تهديدي براي مردم انگليس مي دانست اما اين حزب اكنون مسلمانان را تهديدي براي اين كشور مي‌داند.
در اين برنامه مستند با "مايك كلمن" يكي از اعضاء حزب بي.ان.پي گفتگو شد.
مايك كلمن عضو بي.ان.پي گفت : اين احتمال وجود دارد كه يهوديان در آينده به عنوان متحدان بي.ان.پي به شمار آيند.
در بخش ديگري از اين برنامه مستند ، نظر ساكنين شهر ليدز در انگليس در باره مسلمانان اين كشور پرسيده شد، ساكن منطقه اي در شهر ليدز گفت معتقد است كه مساجد پرورش دهنده تروريست‌ها هستند.
"رانا تافيل" از مسئولان مسجدي در شهر ليدز در گفتگوي خود با پيتر اوبورن گفت كه طرحي براي ساختن يك مسجد جديد در شهر ليدز در نظر گرفته شده و زماني كه ساخت اين مسجد به اتمام رسد، اين مسجد قادر خواهد بود تا 300 نفر را در خود جاي دهد.
رانا تافيل از برخورد بد برخي از مردم انگليس با مسلمانان كه در پي حوادث بمبگذاري‌هاي سال 2005 شدت گرفته اند و همه مسلمانان به عنوان تروريست طبقه‌بندي شده‌اند، انتقاد كرد و گفت: زماني كه مردي مرتكب تجاوز به عنف مي‌شوند ، آيا همه مردها تجاوز گر نام گرفته مي شوند؟
وي افزود: همه مسلمانان تروريست نيستند و اسلام دين صلح است .
در شهر منچستر ، همسر مسلماني به نام مصطفي ناز گفت كه همسرش به اين علت كه ريش داشته است مورد حمله قرار گرفته است.
همسر مصطفي ناز گفت: همسر من از سوي يك فرد سفيد پوست فقط به اين خاطر كه ريش داشت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و فردي كه به همسر من حمله كرد يك انگليسي سفيد پوست بود، اما اين مسئله موجب نشد كه ما به افراد انگليسي سفيد پوست به عنوان افراد خشونت‌طلب و مهاجم نگاه كنيم.
"شاهد مالك" نماينده حزب كارگر در پارلمان انگليس و مقام مسئول در امور توسعه بين الملل با انتقاد از برخي رفتارهايي كه در باره مسلمانان صورت مي گيرند، گفت : در تمامي مذاهب ، حوادثي وجود داشته اند اما اين مسئله نمي تواند به اين معنا باشد كه چنانچه حادثه بدي از سوي پيروان مذهبي رخ داده است ، بنابراين تمامي پيروان آن مذهب بايد به يك چشم نگاه شوند .
شاهد مالك نخستين مسلماني است كه در كابينه دولتي از انگليس به سمتي در كابينه دولت منصوب شده است.
"گوردون براون" نخست وزير انگليس پس از اين كه در ژوئن سال 2007 بر سر كار آمد ، شاهد مالك را به سمتي در كابينه دولت انگليس منصوب كرد و تا پيش از اين هيچ مسلماني به سمتي در كابينه دولتي از انگليس منصوب نشده بود.
در اين برنامه مستند همچنين به مسئله استفاده روبند از سوي شماري از زنان مسلمانان در انگليس اشاره شد و گفته شد كه فقط يك درصد از زنان مسلمان در انگليس بر روي صورتشان روبند مي زنند.
اين گزارش مستند همچنين گفت شمار زيادي از مردم انگليس معتقدند آن عده از زناني كه صورتشان را با روبند مي‌پوشانند افراط‌گرا هستند.
"فيل وولاس"نماينده پارلمان انگليس از حزب كارگر گفت: ما نمي‌گوييم زنان مسلمان نبايد در اجتماع انگليس روبند بر روي صورت خود قرار دهند اما ما معتقديم كه زنان مسلمان با قرار دادن روبند بر روي صورت خود در واقع دعوت كننده يك نوع درگيري هستند .
فيل وولاس همچنين گفت : بسياري از مردم انگليس بر اين عقيده اند كه زناني كه روبند بر روي صورت خود قرار مي دهند از اعضاء القاعده هستند .
"مايكل گوو"كه يكي از اعضاء حزب محافظه كار در پارلمان انگليس است، در مقاله‌اي در يكي از روزنامه‌ها روزنامه‌اي زنان مسلماني را كه در اجتماع انگليس بر روي صورت خود روبند مي زنند به شدت مورد انتقاد قرار داده است .
پيتر اوبورن در گفتگويي با مايكل گوو از وي انتقاد كرد كه چرا چنين حرفي را زده است .
پيتر اوبورن گفت : شما مطالبي را كه در باره چنين زناني نوشته ايد به اين معناست كه شما به آنها گفته ايد كه بايد بروند گم شوند و نمي توانند آن لباس را بپوشند .
مايكل گوو گفت كه در اظهاراتش قصد توهين نداشته است اما معتقد است كه اين كشور / يعني انگليس / كشور آزادي است و هر كسي مي تواند نظر خود را بيان كند.
"آيشا بانا" كه يك انگليسي است كه با يك مرد مسلمان ازدواج كرده است ، گفت دو سال پيش با ديدن شرايط ديگر روبند را كنار گذاشته است و حجاب معمول روسري را دارد .
آيشا بانا گفت از اين هراس داشته است كه بچه هايش قرباني سرزنش ها و انتقادهاي ديگران شوند و به همين علت تصميم گرفته است كه روبند را كنار بگذارد .
پيتر اوبورن گزارشگر و مفسر سياسي در اظهارات خود در اين برنامه مستند گفت : نبايد رفتاري اتخاذ شود كه بين مردم انگليس و مسلمانان اين كشور فاصله انداخته شود زيرا چنانچه اين اتفاق رخ دهد در واقع به اين معنا خواهد بود كه در راستاي جذب افراد به سوي افراط گرايي قدم برداشته شده است .
"اندي هيمن" از اعضاء سابق واحد عمليات مقابله با تروريسم در اسكاتلند يارد در باره شرايط مسلمانان در انگليس گفت: روزي يك نفر مسلمان به من حرفي را زد كه خيلي تحت تاثير قرار گرفتم و آن فرد مسلمان به من گفت كه ما هر روز منتظر اين هستيم كه پليس به خانه ما بيايد و به ما تيراندازي كند .
اندي هيمن گفت : دولت انگليس بايد با مردم صحبت كند و اين سردرگمي را كه در بين مردم انگليس در باره مسلمانان به وجود آمده است و گمان مي كنند كه همه مسلمانان تروريست هستند ، از ميان بردارد .
اندي هيمن افزود : ايجاد رابطه اي خوب با مسلمانان اين كشور براي امنيت كشور انگليس امري لازم است .
وي همچنين گفت : بايد كارهاي بيشتري انجام شوند تا فاصله اي كه با جامعه مسلمانان ايجاد شده است از ميان برداشته شود و ما بايد اين مسئله را به عنوان بخشي از زندگي مان همچنان در آينده حفظ كنيم .
پيتر اوبورن در اظهارات خود در اين برنامه مستند گفت : عدالت ، رفتار محترمانه و فرهنگ تحمل يكديگر بخشي از فرهنگ انگليسي است كه بايد همواره حفظ شود .
وي افزود : مسلمانان شهروندان انگليسي هستند و بايد بخشي از اين كشور به شمار روند .
انتهاي پيام/+
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن