تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي نمايندگان از پاسخ ايران به 1+5 مذاكرات بدون پيش‌شرط آغاز خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ارزيابي نمايندگان از پاسخ ايران به 1+5 مذاكرات بدون پيش‌شرط آغاز خواهد شد
دنياي اقتصاد – سعيد جليلي، دبير شوراي امنيت ملي در حالي از آغاز مذاكرات بين ايران و كشورهاي 1+5 در آينده‌اي نزديك خبر داده است كه بسته پيشنهادي كشورهاي اروپايي با محوريت تعليق غني‌سازي اورانيوم و نيز پيشنهاد سولانا يعني عدم توسعه فعاليت هسته‌‌اي طي مذاكرات به ايران ارائه شده؛ البته هنوز از محتواي نامه منوچهر متكي، وزير خارجه ايران به همتاهاي خود در 1+5 خبري در دست نيست.


در چنين شرايطي كه به نظر مي‌رسيد ايران پيشنهاد سولانا را پذيرفته و آمادگي خود را براي مذاكره اعلام كرده است، نمايندگان مجلس تاكيد كردند كه شروع مذاكرات بدون پيش‌شرط است و اين مسائل ممكن است كه در حين مذاكرات مطرح شود.
به طوري كه علاءالدين بروجردي در گفت‌وگوي خود با دنياي اقتصاد تصريح كرد كه مذاكرات بدون پيش‌شرط آغاز خواهد شد و طرفين نقطه‌نظرات خود را در مورد مسائل گوناگون مطرح مي‌كنند و اين هنر ديپلماسي و مذاكره‌كنندگان است كه بتوانند در جهت تامين منافع ايران به توافق منطقي برسند. به گفته بروجردي اصل مذاكره را پذيرفته‌ايم و اين مذاكرات قرار است بر اساس مشتركات دو بسته پيشنهادي ايران و اروپا آغاز شود و همه مسائل نظير عدم توسعه هم ممكن است در طول مذاكرات مطرح شود. همچنين به گفته رييس كميسيون امنيت ملي در جمع خبرنگاران مجلس نامه متكي به وزراي خارجه 1+5 و مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا، انعكاس نقطه‌نظرات جمهوري اسلامي ايران مبني بر آمادگي براي مذاكره است.
اتفاق جديدي در مذاكرات نمي‌افتد
در همين حال داريوش قنبري نيز در گفت‌وگو با دنياي اقتصاد با بيان اينكه محتواي مذاكرات فعلا مشخص نيست، افزود: بعيد مي‌دانم كه اتفاق جديدي بيفتد، چرا كه مذاكرات همچون گذشته خواهد بود و موضع ايران نسبت به مسائلي همچون تعليق يا عدم توسعه روشن است، به همين دليل فكر نمي‌كنم در اين باره در ديدگاه طرف ايراني و يا طرف مقابل تغييري ايجاد شده باشد.
به گفته قنبري، اين روند تكرار روندي است كه از گذشته آغاز شده و از طرفي تحولي در طرف مقابل هم ديده نمي‌شود. وي افزود: علاوه بر اين در حالي كه به نظر مي‌رسد بحث بسته‌هاي ايران و 1+5 و اشتراكات آن جزو موارد مذاكره است، اما مساله اينجا است كه آيا تعليق يا عدم توسعه كه همان تايم اوت است، جزو نقاط مشترك محسوب خواهد شد يا خير.
به هر روي طرف ايراني و اروپايي مذاكرات خود را آغاز خواهند كرد و بايد ديد در اين گفت‌و‌گوها چه مسائلي طرح خواهد شد.
از سوي ديگر رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، در جمع خبرنگاران درباره مكان مذاكرات
جليلي – سولانا در اواخر تيرماه اظهار داشت: وقتي درباره انجام مذاكرات دوطرف به توافق رسيده‌اند، مكان مذاكره مساله مهمي نيست.وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه پاسخ متكي به رايس توسط چه كسي به اين كشور تسليم مي‌شود، افزود: نامه آقاي متكي به هر شش وزير خارجي گروه 1+5 و نيز آقاي سولانا نوشته شده و تسليم آنها خواهد شد. بروجردي با بيان اين‌كه معمولا جايگاه ارتباطات ما با آمريكا، سفارت سوئيس بوده است، گفت: آنها يادداشت‌هاي خود را از اين طريق مي‌دادند يا تحويل مي‌گرفتند.
به گفته رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، باتوجه به اين‌كه هر دو طرف امروز داراي بسته هستند و مذاكرات متوازن است و اين بسته‌ها نقاط مشترك فراواني دارند، فضا نسبت به گذشته به رغم‌ هاي و هوي تبليغاتي – سياسي جهان براي ورود به يك بحث جدي با رويكرد تفاهم، آماده‌تر است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا پاسخ ايران به نامه وزراي خارجه 1+5 و سولانا براساس مشتركات دوبسته بوده، اظهار داشت: مشتركات دو بسته چيزي است كه در مذاكرات مورد بحث قرار مي‌گيرد. آنچه كه اتفاق افتاده، انعكاس نقطه نظرات جمهوري اسلامي ايران مبني بر آمادگي براي مذاكره است.
بروجردي افزود: مخاطبان اصلي اين نامه كساني هستند كه اين نامه را نوشته‌اند و چون آقاي سولانا به نمايندگي 1+5 ماموريت يافته‌اند، بايد مراحل بعدي را نيز آقاي سولانا تنظيم كند و بنابراين مذاكره آقاي جليلي با سولانا پيش مذاكره خواهد بود.
درهمين حال نعمت‌ا... فلاحت‌پيشه نيز در گفت‌و‌گوي خود با دنياي اقتصاد تاكيد كرد كه طرفين سعي خواهند كرد در قالب بسته‌هاي پيشنهادي مذاكرات را به پيش ببرند.
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن