تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816617713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - قتل غيرعمد تشخيص داده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: حوادث - قتل غيرعمد تشخيص داده شد


حوادث - قتل غيرعمد تشخيص داده شد

قتل مردي كه سال گذشته در جريان يك درگيري كشته شده بود غيرعمد شناخته شد و متهمان با پرداخت ديه به‌ اولياي‌دم آزاد مي‌شوند. ظهر 30 ارديبهشت‌ماه 86، علي 53 ساله در يكي از خيابان‌هاي جواديه با ضربه‌هاي چوب مردي 27 ساله به‌نام جعفر، از پا درآمد.

با وقوع اين حادثه ماموران كلانتري جواديه در محل حاضر شدند اما با جسد اين مرد رو‌به‌رو شدند كه بر اثر شدت جراحات جان باخته بود؛ به اين ترتيب كارآگاهان اداره ويژه قتل پليس آگاهي پايتخت به محل وقوع قتل رفتند و تحقيقات خود را آغاز كردند. بررسي‌هاي محلي مشخص كرد كه علي در جريان درگيري با يكي از آشنايان خود به نام جعفر كشته شده است.
با طرح اين فرضيه، تجسس پليس براي دستگيري جعفر و همدستش عباس آغاز شد اما در حالي كه جست‌وجوها نتيجه‌اي نداده بود، هفت روز بعد هر دو متهم به‌خاطر عذاب وجدان، تسليم پليس شدند.
جعفر در بازجويي‌ها گفت: علي از من 100 هزار تومان طلب داشت و آن روز سر اين مسئله درگيري ما بالا گرفت. مي‌خواست با چاقو به من حمله كند كه آن را از دستش گرفتم و گلويش را فشردم. بعد با چوب چند ضربه به سرش زدم.
به دنبال اعتراف‌هاي جعفر و بازسازي صحنه جنايت، قرار مجرميت از سوي حيدري، داديار شعبه اظهار‌نظر دادسراي امور جنايي پايتخت صادر و به دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. در نشست رسيدگي به اين پرونده كه روز گذشته در شعبه 74 دادگاه كيفري تهران به رياست قاضي كوه‌كمره‌اي و با حضور چهار مستشار دادگاه برگزار شد ابتدا نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت. صفر خاكي اعلام كرد: با توجه به مدارك موجود در پرونده براي متهمان تقاضاي صدور حكم مجازات قانوني دارم.
سپس برادران مقتول در جايگاه ويژه قرار گرفتند و براي متهم رديف اول، حكم مرگ خواستند. در ادامه جلسه دادگاه جعفر به ارتكاب قتل علي اعتراف كرد و گفت: علي را خيلي وقت بود كه مي‌شناختم. او خانه‌اي نداشت و به همين خاطر پيش من آمد و يكصدهزار تومان داد تا از اتاقم به طور مشترك استفاده كنيم اما چند روز بعد بهانه گرفت و پولش را خواست و به همين دليل با هم درگير شديم. وي مدعي شد: علي حرف‌هايي زد كه فهميدم اسير وسوسه‌هاي شيطان شده است. درگيري كه بالا گرفت چاقو كشيد و من هم سه ضربه با چوب به سرش زدم و دهانش را گرفتم.
در ادامه قاضي كوه‌كمره‌اي از متهم پرسيد: مي‌خواستي علي را خفه كني؟ كه متهم پاسخ داد: نه؛ باور كنيد چاره‌اي جز اين كار نداشتم. علي مست بود و حال طبيعي نداشت. وقتي روي زمين افتاد تا ساعت 12 شب بالاي سرش نشستم؛ فكر نمي‌كردم مرده باشد.
قاضي درباره نقش عباس در اين قتل پرسيد كه جعفر پاسخ داد: زماني كه من و علي درگير شديم عباس به بيرون اتاق رفت و در را قفل كرد تا همسايه‌ها وارد نشوند. دوستم نيمه‌شب به خانه برگشت و من به‌تنهايي جنازه را به خيابان بردم. عباس فقط جلوي در، نگهباني مي‌داد. در جريان جلسه دادگاه عباس، متهم رديف دوم نيز با حضور در جايگاه متهم اظهارات جعفر را تاييد كرد و گفت: علي هر روز به خانه جعفر مي‌آمد و براي گرفتن پولش داد و بيداد مي‌كرد. روزي كه با هم درگير شدند، ديدم كه ميانجيگري من فايده‌اي ندارد و از خانه بيرون رفتم. نيمه‌شب هم كه برگشتم جنازه علي را ديدم. وي ادامه داد: جعفر از من خواست كمكش كنم تا جنازه را تا سر خيابان ببريم اما قبول نكردم. فقط جلوي در ايستادم و نگهباني دادم و جعفر به‌تنهايي جنازه را برد. به ‌خاطر اعتيادي كه داشتم مي‌ترسيدم به پليس حرفي بزنم.
در ادامه وكيل متهمان نيز اظهار كرد: پزشكي قانوني علت اصلي مرگ را عارضه قلبي تشخيص داده و البته تاكيد كرده زدن چوب به سر و گرفتن دهان مي‌‌توانسته در بروز آن موثر باشد از اين رو تقاضاي صدور حكم شايسته براي موكلانم دارم. در پايان اين نشست پنج قاضي، وارد شور شدند و با توجه به نظر پزشكي قانوني و مدارك موجود، راي به قتل غيرعمد دادند و جعفر بايد براي آزادي از زندان به اولياي‌دم ديه بپردازد.
همچنين متهم رديف دوم به‌دليل معاونت به قتل غير‌عمد به پرداخت ديه محكوم شد.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن