تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816945660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از گفتگو و مذاكره در فضاي عادلانه استقبال مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: از گفتگو و مذاكره در فضاي عادلانه استقبال مي كنيم
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت : كساني كه به منطقه لشكركشي كرده اند بايد به كشور خود بازگردند و حقوق ملت ها را به رسميت بشناسند.


به گزارش سرويس سياسي برنا ، محمود احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني و خبرگزاري رسمي مالزي با بيان اينكه استفاده از انرژي هسته اي حق همه كشورهاست و اين يك قانون است ، افزود: كشورهايي كه با اين انرژي مخالف هستند ، منتظرند روزي نفت و گاز كشورهاي فاقد انرژي هسته اي تمام شود و آنگاه انرژي را با بالاترين قيمت به اين كشورها بفروشند.
رئيس جمهوري گفت: ما از گفتگو و مذاكره در فضاي عادلانه و در موضوعات مشترك استقبال مي كنيم.
وي ادامه داد: ملت ايران ملت بزرگي است كه تصميم گرفته است روي پاي خود بايستد و به قله هاي پيشرفت برسد و به لطف خدا به اين هدف خواهد رسيد.

احمدي نژاد با بيان اينكه ايران كشوري رو به پيشرفت است و هر روز دستاوردهاي جديدي را در زمينه هاي فرهنگي علمي و اقتصادي ارائه مي دهد از دستاورد جديد ماهواره اي در ايران خبر داد و گفت: به زودي نخستين ماهواره ساخت ايران با پرتاب گر ايراني به فضا پرتاب خواهد شد.

احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه ايران داراي بزرگترين مخازن و منابع نفت و گاز است و به همين علت دنياي غرب با دستيابي ايران به انرژي هسته اي مخالف است گفت: البته جهان مخالف نيست بلكه چند كشور معدود و كشورهايي كه مي خواهند بر جهان سلطه داشته باشند با فناوري هسته اي ايران مخالف هستند.

وي با بيان اينكه فناوري هسته اي حداقل 16 كاربرد اساسي در صنعت،كشاورزي و علوم ديگر دارد ، افزود انرژي هسته اي ، انرژي كاملا پاك و ارزان قيمتي است و اگر ملتهاي جهان از انرژي صلح آميز هسته اي استفاده كنند ، ديگر شاهد بحران نفت و انرژي و حتي ْآلودگيها و خشكسالي ها و بحران مواد غذايي در جهان نخواهيم بود.

رئيس جمهوري در پاسخ به سوالي درباره اين كه جورج بوش از اتحاديه اروپايي خواسته است كه ايران برنامه هسته اي خود را متوقف كند گفت: آقاي بوش آروزهاي شيطاني و غيرانساني فراواني داشت كه هيچ كدام محقق نشده است.

احمدي نژاد افزود: آنها ملت ايران را به خوبي مي شناسند و مي دانند كه با زبان تهديد نمي توانند با ملت ايران سخن بگويند.

وي ادامه داد: حرف ملت ايران حرف قانون و حق است و موضوع هسته اي بهانه اي براي فشار به ملت ايران است.

احمدي نژاد افزود: ايران قدرت بزرگي است كه بايد اين قدرت و جايگاه آن به رسميت شناخته شود.

وي در ادامه اين مصاحبه گفت: مخالفت آنها با انرژي هسته اي به علت نگراني از بمب اتمي نيست بلكه قدرتهاي زورگو مخالف آرمانها و ديدگاههاي ملت ايران و پيشرفتها و توانمنديهاي ايرانيان هستند.

رئيس جمهور تصريح كرد: ملت ايران نظم تحميلي حاكم بر جهان را به رسميت نمي شناسد نظم يك سويه اي كه فقط منافع چند ملت را تامين مي كند كه اين نظم حاكم بر جهان جز فاصله طبقاتي ، تبعيض و بي عدالتي ارمغان ديگري نداشته است.

احمدي نژاد با بيان اينكه در صد سال اخير نتيجه اين نظم حاكم كشته و آواره شدن بيش از 100 ميليون نفر از مردم جهان بوده است گفت: حوادث سالهاي اخير در آسياي جنوب شرقي و بحرانهاي اقتصادي اين منطقه جز يك بازي اقتصادي براي غارت ثروت مردم منطقه طراحي شده است.

رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه مردم جهان با مديريت و رفتار حاكم بر جهان مخالفند ادامه داد: طبيعي است كه قدرتهاي زورگو از اين اعتراضات راضي نيستند.

احمدي نژاد با تاكيد بر خروج نيروهاي بيگانه از منطقه و به رسميت شناختن حقوق ملتها گفت :اشغالگران براي تسلط بر منابع انرژي و نفت در اين منطقه حضور دارند و هدف آنان ايجاد امنيت و صلح نيست.

رئيس جمهور افزود: بايد اجازه داد تا ملتهاي منطقه خودشان تصميم گيري كنند و سرنوشت خود را رقم زنند.

احمدي نژاد در ادامه اين مصاحبه تلويزيوني با اشاره به برگزاري اجلاس گروه دي هشت در مالزي گفت: ما براي تامين نيازهاي خود در داخل گروه دي هشت امادگي داريم و مي توانيم روابط معين و ويژه اي را در تجارت و قيمتها برقرار كنيم.

وي با اشاره به اهميت انرژي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران انرژي اعضاي دي هشت را تامين و به صورت عادلانه با ساير كالاها مبادله مي كند.

احمدي نژاد افزايش قيمت نفت در بازارهاي جهاني را يادآور شد و افزود: براي كنترل قيمت نفت در سطح جهاني بايد دست شركتها و كمپانيهاي نفتي شناخته شده را از بازار انرژي كوتاه كرد.

رئيس جمهوري اسلامي ايران افزود: اين كمپانيهاي نفتي نه تنها دنيا را غارت مي كنند بلكه از نظر نظامي و سياسي نيز حمايت مي شوند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي عضو دي هشت و نسبت به شرايط جهاني متعهد است و در اين اجلاس درباره مسائل مهم بين المللي هم تبادل نظر خواهد شد چرا كه اين مسائل در اقتصاد و فرهنگ كشورهاي عضو تاثيرگذار است.

وي توانمنديها و ظرفيتهاي كم نظير گروه دي هشت را يادآور شد و گفت: اگر از اين قابليتها به طور صحيح و اصولي استفاده شود ، تاثير گذاري بالايي خواهد داشت.

رئيس جمهوري با قدرداني از اقدامات موثر و كارساز اندونزي در دوره رياست گروه دي هشت ابراز اميدواري كرد، در دوره رياست مالزي بر گروه دي هشت هم تحولات مثبت و سازنده و مصوبات و طرحهاي اثرگذار و مفيد را شاهد باشيم.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//22 - 22 - 45//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن