تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816188421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خاتمي: تلاش رسانه ملي براي تخريب


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خاتمي: تلاش رسانه ملي براي تخريب
امام (ره) گفت كه از موضع دين بايد اين خوسته‌ها را بخواهيم و نظام مورد توجه را جمهوري اسلامي قرار دادند. چرا خلافت اسلامي، امارت اسلامي و... را مطرح نكردند؟ زيرا در جمهوري اسلامي استقلال، آزادي و پيشرفت هر سه در آن نهفته است.
رئيس‌جمهور سابق كشورمان در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشكده‌هاي حقوق و علوم سياسي و اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: اسلامي كه بنده مي‌خواهم، اسلام پيشرفت، توسعه، آزادي و امنيت مردم است. اگر ما در اين راستا كار كنيم و بتوانيم جايگاه مردم را مشخص نماييم و از حقوق آنها دفاع كنيم، بايد كار كنيم، ولي اگراصلاح طلبان ببينند كه نمي‌توانند از اين حقوق و جهات دفاع كنند، به چه دليل وارد صحنه مي‌شوند؟

به گزارش روابط عمومي بنياد باران، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي در اين ديدار در پاسخ به پرسش دانشجويي درباره نظام برنامه‌ريزي و اقتصاد كشور اظهار داشت: در مورد اينكه گفته شده كه ما مجبور شده‌ايم، براي رسيدن به اهداف، سياست‌ها را تغيير دهند، بايد ببينيم كه با اين تغيير سياست‌ها، چقدر به اهداف موردنظر نزديك يا به چه ميزان از آنها دور شديم.

رئيس بنياد باران تأكيد كرد: به نظر مي‌رسد رسيدن به اهداف برنامه‌هاي سند چشم انداز بيست ساله كشور، دور از دسترس است و گمان مي‌كنم با شرايط كنوني به آن نخواهيم رسيد. آيا نبايد فكري كنيم كه از آنچه امروز هستيم، به شدت عقب نيفتيم؟ با روندي كه هم اكنون داريم، رسيدن به اهدافي كه داشتيم، مانند رشد بالاي 8 درصد و اين كه در سال 1404 بزرگترين قدرت علمي، فني و اقتصادي منطقه باشيم، دور از تصور است و نمي‌گويم اين روند با سوءنيت بوده و ممكن است با حسن نيت و به قصد خدمت بوده باشد، ولي حاصل كار مطلوب نيست؛ من معتقدم كه اين تغيير سياست‌ها و روش‌ها، ما را از آن اهداف دور كرده است.

سيد محمد خاتمي در پاسخ به اين پرسش كه جهت‌گيري اقتصادي دولت وي چه بوده است، گفت: من گمان مي‌كنم، در عين حال كه با احتياط مي خواستيم كارها جلو برود، در دوره نخست رياست جمهوري به يك طرح اقتصادي رسيديم كه حاصل نشست‌هاي متعدد متفكران اقتصادي جامعه از همه گروه‌ها بود. خودم نيز شخصا ساعت‌ها وقت صرف انجام آن كردم و در جلسات شركت فعال داشتم و به جمع بندي جالبي رسيديم كه همان نيز مبناي برنامه چهارم توسعه قرار گرفت كه صرف نظر از ايرادها، منسجمترين، علمي ترين و متناسب ترين برنامه با وضعيت تاريخي، اجتماعي و اقتصادي ما بود و هزاران نفر ساعت روي آن كار شد كه كسي نمي تواند ادعا كند، روي آن نظر نداده است و نقش مرحوم دكتر عظيمي در اين مورد بزرگ بود.

رئيس‌جمهور سابق كشورمان افزود: ماركس مي‌گويد كه نظام هگل، سر در زمين و پا در هوا بود و من آن را اصلاح كردم؛ صرف نظر از درستي يا نادرستي سخن ماركس، ما در برنامه‌ريزي چنين كاري را انجام داديم. در اين نظام سياست‌هاي كلي را رهبري بايد تعيين كنند و مسائل بر پايه آن مشخص مي شود. ما پيش از تنظيم برنامه‌ها و بودجه‌هاي سالانه در يك اقدام كارشناسي گسترده، پيشنهاد سياست‌هاي كلي را تقديم ايشان مي‌كرديم و ايشان نيز پس از نظر مجمع تشخيص مصلحت نظر نهايي را مي‌دادم و همان مبناي كار برنامه و بودجه مي شد و بنا بر آن سياست‌هاي اجرايي و استراتژي برنامه‌ها و تاكتيك‌ها و مشخص مي‌شد.

خاتمي افزود: ما بر اين باور بوديم كه بايد يك جهش اقتصادي در جامعه داشته باشيم و زيربناي آن بايد نيز مشخص باشد. ما نمي توانيم با پول نفت كه در امور جاري صرف مي شود، كوچترين گامي به سوي توسعه و پيشرفت برداريم. زيرساختها بايد فراهم شود. اين مسأله بايد بررسي شود كه در هشت سال اصلاحات زيرساخت‌هاي مملكت در راه، مخابرات، نيرو و انرژي و... چقدر ساخته شد؟ بالاي هزاران مگاوات برق به دولت كنوني تحويل داده شد و گمان مي‌كنم كه قرارداد‌هاي 17 هزار مگاوات را هم بسته بوديم. بايد بپرسيم كه آيا آن سرمايه‌گذاري‌ها به نتيجه رسيده و فكر سال‌هاي بعد شده است؟

وي تأكيد كرد: در زمينه ارتباطات نيز بايد گفت، وقتي بنده آمدم، 1500كيلومتر فيبر نوري به عنوان زيربناي ارتباطات كشور وجود داشت و وقتي رفتم، 53 هزار كيلومتر ايجاد شده بود و همچنين طرح تكفا و تحول در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و... ايجاد شد. در آن دوران، زمين خشك عسلويه به پروژه اي بزرگ تبديل شد كه حاصل جذب سرمايه و تكنولو‍‍ژي خارجي و فعاليت بخش خصوصي بود. در عرصه جهاني نيز تلاش مي‌كرديم، حرمت و عزت نظام جمهوري اسلامي و مردم ايران حفظ شود و در عين حال، مصالح اساسي كشور را در نظر داشتيم، مي‌كوشيديم از تنش و بحران جلوگيري شود.
خاتمي تصريح كرد: پاسخ به اين كه آيا در اين زمينه ما موفق بوديم يا مديريت كنوني موفقتر است، كار مشكلي نيست.

به گزارش روابط عمومي بنياد باران، رئيس دولت اصلاحات در پاسخ به سخن يكي از دانشجويان حاضر كه دوره خاتمي را دوره «گذار» ناميد، اظهار داشت: گمان مي كنم كه صد سال است در حال گذار هستيم و اتفاقا مساله مهمي است كه اگر به آن توجه نداشته باشيم، شايد دچار مشكل شويم. به نظر من اصلاحات را به آن صورت كه در نظر دارم، كاملا يك تبار 150-100 ساله دارد و به اين صورت است كه وقتي جامعه ما كه به سنت‌هاي گذشته وابسته بود، با پديده تمدن جديد روبه‌رو شد كه مانند سيل همه جا را مي گرفت، اين كوشش صورت گرفت كه در چنين فضايي، جايگاه ملت ايران مشخص شود و من اصلاحات را اصيلترين و سالمترين جرياني مي دانم كه در اين مدت بوده است و در عين حال، مظلومترين جريان هم بود؛ البته چون جريان تازه‌اي بوده است، از نظر تدوين مباني تئوريك مشكل داشته است.

وي افزود: من بر اين باورم كه در صد سال گذشته، سه جريان سنت پرستان، غرب پرستان و اصلاح طلبان وجود داشته است؛ سنت پرستان كساني بودند كه مي‌گفتند چشممان را بر دنيا بايد ببنديم و همه اين تغييرات بيگانه است و نبايد بگذاريم جامعه سنتي تكان بخورد. خيال مي‌كردند با بخشنامه و فرمان مي شود جلوي آن را گرفت. در حالي كه آن جريان اگر در را مي‌بينيم، از پنجره وارد مي شد. در اين فضا، غرب پرستان نيز مي گفتند كه بايد همه چيزمان را فداي اين موج كنيم و خودمان را از سر تا پا و به لحاظ مادي و معنوي غربي كنيم تا بتوانيم پيشرفت كرده و از گذشته كه مانع پيشرفت است، ببريم.

سيدمحمد خاتمي ادامه داد: در اين ميان، جرياني بود كه مي‌گفت، بايد تحولات روزگار را بشناسيم، نمي توانيم در برابر آنها بي تفاوت باشيم و از دستاوردهاي تمدن امروز چشم‌پوشي كنيم. در عين حال يك هويت داريم كه عمدتا ديني است. فرهنگ ما متأثر از دين است و هم بايد هويت خود را بازتعريف كنيم تا آن را حفظ كرده و هم متناسب با تحولات زمان تصميم بگيريم و در نتيجه، جامعه اي داشته باشيم كه هم داراي هويت باشد و هم از مزاياي زندگي امروز بهره‌مند باشد كه اگر بخواهيم عمق اصلاح‌طلبي را بيان كنيم، اين‌گونه است.

رئيس بنياد باران با اشاره با خواسته‌هاي تاريخي ملت ايران گفت: در عمق جهت‌گيري جامعه ما در صد سال گذشته و در تمام اقشار و طبقات استقلال، آزادي و پيشرفت به عنوان خواسته مطرح بوده است و معتقدم كه اصلاح‌طلبان، صادقترين افرادي بودند كه اين شعار را مي خواستند و هنر انقلاب اسلامي اين بود كه اين خواست تاريخي را با هويت تاريخي همسو كرد.
امام (ره) گفت كه از موضع دين بايد اين خوسته‌ها را بخواهيم و نظام مورد توجه را جمهوري اسلامي قرار دادند. چرا خلافت اسلامي، امارت اسلامي و... را مطرح نكردند؟ زيرا در جمهوري اسلامي استقلال، آزادي و پيشرفت هر سه در آن نهفته است.
خاتمي تأكيد كرد: البته بايد اسلام را به گونه‌اي ببينيم كه با جمهوريت سازگار باشد و دمكراسي و جمهوريت را نيز طوري ببينيم كه با معيارهاي اصلي اسلام سازگار باشد و امروز اصلاح‌طلبان جز اين نمي‌خواهند.

وي اظهار داشت: اگر در جمهوري اسلامي، تفكيك قوا نهفته است، اگر سازوكارهايي باشد كه تفكيك قوا ايجاد نشود، جمهوري لطمه خورده است. اگر زمينه براي تأثير رأي ملت از بين برود، جمهوري لطمه خورده است و اگر در جمهوري همه اركان نظام (از رهبري گرفته تا ديگر بخش‌ها) مسئولند و اعتبارشان را از مردم گرفته‌اند و در مقابل آنها مسئول هم هستند، در نظام اسلامي جامعه بايد مقتدر باشد و نيز آزادي در جامعه بايد تأمين شود.
سيدمحمد خاتمي با تأكيد بر اصل آزادي گفت: شما نمي توانيد بگوييد حكومت در مقابل مردم مسئول است، مردم نمي‌توانند از حكومت انتقاد كنند، برخلاف برخي كه با كمال بي انصافي چنين القا مي‌كنند آزادي مورد نظر ما ولنگاري، آزادي همجنس بازي و... است، منظور ما از آزادي نقد قدرت است؛ آزادي كه در قانون اساسي آمده مورد نظر ماست و اين لازمه يك حكومت دمكرات است. هركس بايد بتواند ابراز نظر كند. اينكه به محض آن‌كه كسي عليه حكومت انتقاد كرد، بگوييم عليه منافع ملي اقدام كرده، تناقض در نظر و عمل است.

رئيس مؤسسه بين‌المللي گفت‌وگوي فرهنگ‌ها و تمدنها ادامه داد: در يكي از سفرهاي خارج از كشور وقتي از من درخواست شد كه بهترين خاطرات دوران رياست جمهوري را بيان كنم، گفتم كه يكي از لذت بخش‌ترين لحظه‌هاي زندگي من، روز شانزدهم آذر 1383 در دانشگاه تهران بود كه تعدادي دانشجو اعتراض كردند و سخنان تند به زبان آوردند و البته به شكل اهانت آميز صحبت نكردند، ولي سخت اعتراض داشتند. من خودم را پيرو اميرالمومنين مي‌دانم كه مي فرمايد: «مقدس نيست امتي كه در او انسان ضعيف در مقابل قوي نتواند حقش را بگيرد، بدون آنكه لكنت زبان داشته باشد.»؛ يعني قدرت نبايد به گونه اي باشد كه وقتي كسي مي‌خواهد سخن بگويد، دچار لكنت شود، چه رسد به اينكه ترس از داغ و درفش و بازداشت داشته باشد. بايد اينقدر امنيت باشد كه فرد بتواند با اطمينان در برابر بالاترين قدرت، سخنش را بگويد. من گفتم كه اطمينان دارم، كساني كه اعتراض كردند، يك ذره نگراني از فشار يا دستگيري نداشتند؛ چه دستاوردي بالاتر از اين؟
سيد محمد خاتمي ادامه داد: البته من دلم مي خواست، همه نظام اين‌گونه باشند. من رئيس جمهور بودم و در چهارچوب خودم مي توانستم آزادي انتقاد را تضمين كنم. مگر مي شود، جمهوري داشته باشيم و آزادي در آن نباشد؟!

رئيس سابق قوه مجريه پيرامون پيشرفت كشور گفت: ما منابع و امكانات زيادي داريم و در مقابل خدا و مردم مسئوليم كه از آنها استفاده كنيم تا ملت به جايگاه خودش برسد. جايگاه ما اين است كه توليد، اشتغال و تأمين اجتماعي در موقعيت مناسب قرار گيرد. گاه سخن از عدالت مي‌گوييم و آن را هم در اقتصاد صدقه اي خلاصه مي‌كنيم. وقتي درآمدهاي كشور را كه بايد صرف سرمايه‌گذاري شود، در امور جاري استفاده كنيم و تورم و نقدينگي بالا رود، فردا كه نفت مصرف شد، سرمايه تجديد پذير و مولد وجود نداشته باشد، از فقير هم فقيرترمي شويم.
خاتمي افزود: اين كارها ممكن است كه به صورت مسكن موقت كاري كند، اما عدالت اقتصادي اين است كه بنيه اقتصادي جامعه بالا باشد و البته توزيع هم عادلانه باشد. در موضوع بهينه كردن يارانه‌ها در سال‌هاي دوم، سوم دوره اول رياست جمهوري بنده تصميم گرفته شد كه از نفت و بنزين شروع كنيم و يارانه‌ها را برداريم. ولي آن را جزو درآمد دولت به حساب نياوريم و صرف بهبود حامل‌هاي انرژي كنيم و بخش عمده آن را صرف تأمين اجتماعي كنيم كه در اين راستا، وزارت رفاه تأمين اجتماعي هم تأسيس شد. ما معتقد بوديم، هم بايد سرمايه‌گذاري و هم به صورت زيربنايي توزيع عادلانه شود.

وي با اشاره به تأمين اجتماعي گفت: در دنيا تأمين اجتماعي مهمترين وسيله تأمين عدالت در جامعه است و به اين كار بايد توجه شود تا جامعه پيشرفت داشته باشد. براي اين هدف هم بايد سرمايه‌گذاري و از تكنولوژي خارجي استفاده شود و نيز بايد روابط تشنج آميز با دنيا نداشته باشيم و امكانات آنها را جذب كنيم. اگر مي‌خواهيم، عزت داشته باشيم، نبايد كسي به ايراني‌ها اهانت كند و اگر اين را مي‌خواهيم، بايد زمينه اهانت فراهم نشود. اصلاحاتي كه مورد نظر ماست، اينها را مي‌خواهد و در عين حال، معتقدم كه ما جامعه اي اسلامي هستيم و اسلام براي سعادت دنيا و آخرت است.

رئيس جمهور سابق كشورمان افزود: البته برخي تفكرات هم هست كه به رأي مردم اعتقادي ندارند و جمهوري را انحراف مي‌دانند. بنده آنها را قبول ندارم، مورد قبول امام(ره) و قانون اساسي هم نبوده است. اسلامي كه بنده مي‌خواهم، اسلام پيشرفت، توسعه، آزادي و امنيت مردم است و با اينها سازگار است و مانع آنها نيست. اگر ما در اين راستا كار كرده و بتوانيم جايگاه مردم را مشخص و از حقوق آنها دفاع كنيم، بايد كار كنيم، ولي اگر اصلاح‌طلبان ببينند كه نمي توانند از اين حقوق و جهات دفاع كنند، به چه دليل وارد صحنه شوند؟

سيدمحمد خاتمي در پاسخ به پرسش دانشجويي درباره مفهوم امت و ملت گفت : به نظر من، هيچ منافاتي بين امت و ملت نيست. امت يك امر معنوي است كه همه پيروان اسلام از همه مذاهب در زير آن قرار مي‌گيرند و اينكه امت منشأ حكومت شود، منوط به حكومت واحد جهاني است و ما به عنوان شيعه، معتقديم كه هنگام ظهور امام معصوم مويد من عندالله اين امر ميسر مي‌شود. بارها گفته‌ام، در زمان غيبت معصوم چه كسي گفته كه ما رسالت مسلمان كردن و تحميل نظام خودمان به جهان را داريم؟ حتي خود امام زمان(عج) هم چيزي را تحميل نمي‌كند. در كشور ما مردم امام(ره) را ديدند و او را انساني شجاع يافتند، به او رأي دادند و جمهوري اسلامي در كشور ايران و در چهارچوب ملت ايران شكل گرفت.

رئيس جمهور سابق كشورمان با بيان اين‌كه ملت ايران تنها مسلمانان را شامل نمي‌شود، گفت: ملت، مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان... را هم شامل مي شود كه به شرط آن‌كه نظام را قبول داشته باشند و قصد براندازي نداشته باشند، به اندازه مسلمانان حرمت دارد. به همين دليل است كه در مجلس شوراي اسلامي، اقليت‌هاي ديني هم حضور دارند و ممكن است آراي هر يك از آنها در تصويب يك قانون موثر باشد. اين حرمتي است كه نظام اسلامي براي اقليت‌ها قايل شده است. همچنين ملت همه اقشار را شامل مي شود. مجلس شوراي اسلامي، يعني اينكه به رأي ملت و تصميم آنها حرمت گذاشته مي‌شود و امري اصيل است.

سيد محمد خاتمي افزود: ما وظيفه داريم، اين كشور را بسازيم. اگر بتوانيم الگو بسازيم، در صدور انقلاب موفق بوده‌ايم. اگر بتوانيم به نام اسلام حكومتي بسازيم كه پيشرفت اقتصادي و علمي دارد، آزادي‌هاي اساسي در آن محترم است، بخش خصوصي آن فعال است، در ارتباط با خارج توانسته است، سرمايه‌ها و فناوري‌ها را جذب كند و قدرت و قوتي پيدا كرده است، بدون اين‌كه از اصول و مصالح دست برداشته باشد، همين الگويي براي كشورهاي اسلامي و غيره مي‌شود.
رئيس جمهور سابق كشورمان در پاسخ به پرسشي درباره پيش‌بيني وي از آينده سياسي كشور گفت: اگر نظام ما هماهنگ با خواست تاريخي ملت و واقعيت‌هاي موجود باشد، راهي كه جامعه ما به سمت استقلال، آزادي، آباداني و امنيت مي‌رود، بسيار كم هزينه‌تر و سريعتر خواهد شد و اگر اين ساختار متناسب با آن حركت نباشد، هزينه‌ها زياد خواهد شد، ولي باور دارم، مسير ملت با آنچه در صد ساله گذشته رفته شده، تغييري نخواهد كرد.

وي تأكيد كرد: مسئولان كشور هستند كه بايد خود را تابع متغيري به نام «خواست تاريخي ملت» و الزامات تاريخي كنند و نه به عكس. اگر متغير را مصلحت جامعه قرار دهيم و در راه رشد آن گام برداريم و نظام را تابع آن كنيم، خيلي سريعتر و سالمتر به مقصد مي رسيم و اگر خواستيم، سليقه‌هاي خاص را اصل بدانيم و بخواهيم كه همه جامعه تابع آن باشند، ممكن است با زور و اعمال برخي سياست‌ها براي مدتي جلوي التهاب جامعه را بگيريم، ولي پس از مدتي مشكلات بروز مي‌كند، زيرا مصلحت و خواست ملت متغير واقعي است. در الگوي مورد نظر من تابع جاي متغير را نمي‌گيرد.

خاتمي در پاسخ به دانشجوي ديگري كه نظر وي را پيرامون جنبش دانشجويي در ايران جويا شد، اظهار داشت: جنبش دانشجويي را جدا از هويت تاريخي و اجتماعي جامعه ما ندانيد. روشنفكر غيرديني ما نتوانست با جامعه همزباني پيدا كند. وي افزود: عده‌اي در كشور ما بودند كه انسان‌هاي خوبي بودند، اما سنت‌پرست بودند و زبان زمان را نمي‌فهميدند و نتوانستند با چيزي كه در جامعه مي‌گذشت، همزباني ايجاد كنند. يك نسل روشنفكر هم روي كار آمد كه با سنت سازگار نبود و آن هم نتوانست با مردم ارتباط برقرار كند و وقتي متفكر جامعه ـ چه سنتي چه روشنفكر ـ نتواند همزباني و همراهي ايجاد كند، نمي تواند هيچ تحولي را در آن جامعه، ايجاد كند.

رئيس دولت اصلاحات با بيان اين‌كه اصلا اين ضرورت تاريخي بود كه پديده‌اي به نام «روشنفكري ديني» پديد آمد، گفت: روشنفكر ديني، يعني كسي كه مي تواند الزامات زمان را بفهمد. در عين حال به مباني هويت جامعه وفادار است و روشنفكران ديني كساني هستند كه بيشتر مي‌توانند اين همزباني را با متن جامعه در حال تحول ايجاد كنند. البته روشنفكران ديني نتوانستند، زبان مدوني بيابند و اتفاقا روشنفكران غير ديندار چون آبشخورهاي غربي داشتند، خيلي مدونتر مي توانند بحث كنند. سنتي‌ها هم چون ريشه در تفكر هزارساله گذشته دارند، منسجمتر مي توانند فكر و رفتار كنند.

سيدمحمد خاتمي با طرح اين پرسش كه آيا اگر كسي در حكومت نباشد، مي تواند در جامعه حضور داشته باشد، گفت: آيا صداي ما به يك پنجاهم جامعه مي رسد؟ در مقابل، رسانه ملي كه بايد فراتر از جناح بندي‌ها باشد، در تلاش براي تخريب يك جريان و توجيه جريان ديگر است.
وي افزود: در كشورهاي جهان سوم، نوعا يا بايد در حكومت بود و يا در اپوزيسيون كه سركوب مي‌شود و در گوشه‌اي كه كسي صدايشان را نشنود و اين يك تناقض سنگين، ولي حل شدني است.

به گزارش روابط عمومي بنياد باران رئيس جمهور سابق كشورمان در پايان اين ديدار كه با سخنان و پرسش‌هاي دانشجويان همراه بود، گفت: جنبش دانشجويي ما پيرو وضعيت تاريخي ماست و معتقد نيستم كه جنبش دانشجويي قوام يافته‌اي داشته‌ايم. حركت‌هايي بوده است و همان‌گونه كه روشنفكران وقتي مجالي مي يابند، به جان هم مي‌افتند، در جنبش دانشجويان هم بيشتر از درون ضربه خورده‌ايم. لطمه دروني هم سبب شده كه محدوديت‌ها از ناحيه بيرون بيشتر شود و در عين حال معتقدم، دانشجويان مظلومترين بخش جامعه ما هستند و اگر بتوانند متفكرانه وضعيت خود را بازخواني كنند، آينده بهتري خواهند داشت.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن