تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813281791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ممانعت از فروش متري مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ممانعت از فروش متري مسكن


خريدوفروش- گروه شهري:
طرح مسكن نوسازان كه با هدف مشاركت فعال شهروندان در نوسازي بافت‌هاي فرسوده، توسط شهرداري تهران به اجرا درآمده‌است با مخالفت جدي وزارت كشور روبه‌رو شد

هرچند طرح مسكن نوسازان، كه به تعبير بسياري از كارشناسان اقدامي مناسب در راستاي كاهش قيمت مسكن تلقي شد و از سوي شهروندان تهراني نيز مورد استقبال گسترده قرار گرفت، اما وزارت كشور از اجراي اين طرح به بهانه نداشتن مجوز از وزارت مسكن، وزارت كشور و بانك مركزي جلوگيري كرده‌است.

بر اين اساس وزارت كشور به شهرداري تهران 10روز مهلت داده‌است تا مجوز‌هاي اين طرح را به مسئولان مربوطه در وزارت كشور ارائه كنند، در غيراين‌صورت طرح نوسازان غيرقانوني اعلام شده و اجراي آن متوقف خواهد شد.

حمزه شكيب، رئيس كميسيون عمران شوراي شهر، در رابطه با اظهارات مسئولان وزارت كشور مبني بر ضرورت دريافت مجوز از مراجع ذي‌ربط براي اجراي طرح مسكن نوسازان و كافي نبودن مصوبه شوراي شهر براي انجام اين كار به فارس گفت: داشتن مصوبه شوراي شهر براي فروش متري مسكن و در راستاي آن فروش اوراق مشاركت به معناي اخذ نكردن مجوز از ساير مراجع قانوني مرتبط با مسئله نيست.

مديركل اداره امور شهرداري‌ها در وزارت كشور نيز اظهار داشت: با وجود تأكيدهاي قانوني، درصورتي كه شهرداري نسبت به اخذ مجوزهاي مورد نياز براي فروش متري مسكن اقدام نكند، اجراي طرح متوقف مي‌شود.

غلامحسين تابش‌فر با بيان اينكه شهرداري براي اجراي طرح مسكن نوسازان و فروش متري واحدهاي مسكوني به همراه اوراق مشاركت از وزارت مسكن، بانك مركزي و وزارت كشور مجوزهاي قانوني لازم را هنوز اخذ نكرده است، افزود: شهرداري بايد قبل از اقدام خود نسبت به پيش فروش متري واحدهاي مسكوني، مجوزهاي قانوني مورد نياز را از مراجع مذكور دريافت مي‌كرد و تنها به مصوبه شوراي شهر تهران در اين رابطه بسنده نمي‌كرد.

مديركل اداره امور شهرداري‌ها در وزارت كشور در رابطه با اظهارات شهردار تهران مبني بر اينكه براي اجراي اين طرح و فروش متري واحدهاي مسكوني با سعيدي كيا وزير مسكن و مظاهري رئيس‌كل بانك مركزي شخصا مذاكره كرده است، گفت: انجام گفت‌وگوي شفاهي به معناي اخذ مجوز نيست.

اين مجوز شفاهي بايد به‌صورت مكتوب درآيد و براي وزارت كشور ارسال شود. درصورت ارائه نكردن مجوز ظرف 10 روز آينده، سرپرست وزارت كشور طبق اختيارات خود به استناد ماده 77 قانون شوراها توقف اجراي طرح را اعلام خواهد كرد و اين موضوع از طريق درج در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار به اطلاع عموم خواهد رسيد.

سازمان نوسازي شهر تهران از 23 خرداد تا 4 تير 87 به استناد مصوبه شوراي شهر تهران اقدام به درج آگهي براي پيش فروش 5 هزار و 500 واحد مسكوني از طريق فروش اوراق مشاركت با سود 24 درصد كرد.

تاريخ درج: 16 تير 1387 ساعت 21:42 تاريخ تاييد: 16 تير 1387 ساعت 22:57 تاريخ به روز رساني: 16 تير 1387 ساعت 22:56
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن