تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816522275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تابو امبكي به ديدار موگابه رفت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تابو امبكي به ديدار موگابه رفت
جام جم آنلاين: رييس‌جمهور آفريقاي جنوبي مذاكره كننده‌ ارشد منطقهاي در بحران زيمبابوه، با رابرت موگابه و رهبران جناح هايي از حزب اصلي اپوزيسيون زيمبابوه در هراره‌، پايتخت اين كشور ديدار كرد.


به گزارش ايسنا ،تابو امبكي، رييس‌جمهور آفريقاي جنوبي در سفر به هراره، پايتخت زيمبابوه گفت‌وگوي كوتاهي با رابرت موگابه، رييس جمهور 84 ساله اين كشور داشت. آرتور موتامبارا، رييس جناح مخالف اپوزيسيون؛ جنبش تغييرات دموكراتيك، به رهبري مورگان تسوانگيراي، ولشمان انكوبه، دبير كل اين جناح و پريشيلا ميسيهائيريبوي موشنگا، معاون انكوبه نيز به اين جمع پيوستند.

اين ديدار و مذاكرات پس از آن انجام شد كه تسوانگيراي و موگابه حاضر به عقب نشستن از مواضع خود نشدند و همين امر بحران زيمبابوه را طولاني كرد.

موگابه گفته است كه با تسوانگيراي و يا هر كس ديگري مذاكره مي‌كند ولي با اين شرط كه وي را به عنوان رييس جمهور مشروع زيمبابوه كه با تورمي چهار ميليون درصدي دست و پنجه نرم مي‌كند، به رسميت بشناسند.

تسوانگيراي نيز طرح تشكيل دولت اتحاد ملي را كه از سوي رهبران اتحاديه‌ي آفريقا در نشست سران اين اتحاديه در شرم‌الشيخ مصر مطرح شد، رد كرده و گفته است كه موگابه را به عنوان رييس جمهور به رسميت نمي‌شناسد.

گابريل چايبوا، سخنگوي سابق موتامبارا در مراسم تحليف ششمين دوره رياست جمهوري ديكتاتور هراره پس از آنكه در دور دوم انتخابات رياست جمهوري با كسب بيش از 80 درصد آرا پيروز اعلام شد، شركت كرد و از همكاران خود خواست تا پيرترين رهبر قاره آفريقا را به عنوان رييس كشوري كه داراي نرخ بيكاري 80 درصدي است، به رسميت بشناسند.

موتامباراي 52 ساله كه در علم روباتيك داراي مدرك و از محققان ناسا بوده است در سال 2005 در پي مشاجره‌اي بر سر تحريم انتخابات سناتوري از حزب اصلي اپوزيسيون جدا شد.

موتامبارا كه پيشتر يك رهبر دانشجويي بود، يكي از دو دانشجوي زيمبابوه‌اي بود كه براي تحصيل در دانشگاه آكسفورد در سال 1990 بورس تحصيلي رودز را دريافت كرد و به مدت 15 سال در خارج و عمدتا در آمريكا و آفريقاي جنوبي زندگي كرده است. وي سپس در فوريه سال 2006 به زيمبابوه بازگشت و به عنوان رهبر جناح طرفدار حزب جنبش تغييرات دموكراتيك بدون راي مخالف برگزيده شد.

وي در اول ژوئن سال 2008 به دليل انتقادي كتبي از موگابه كه در آن وي را به متلاشي كردن اقتصاد در زيمبابوه و سوء استفاده از نيروهاي امنيتي متهم كرده بود، دستگير شد، اما دو روز بعد به قرار وثيقه آزاد شد.

از سوي ديگر كاخ سفيد اعلام كرد: احتمالا رهبران هشت كشور قدرتمند صعتي جهان موسوم به گروه هشت ( G8) رابرت موگابه را در نشست خود در شهر توياكو ژاپن شديدا محكوم خواهند كرد و شديدا مشروعيت دولت وي را زير سوال خواهند برد.

دنيس وايلدر، مدير ارشد شوراي امنيت ملي در امور آسيا معتقد است در بيانيه‌ي گروه هشت موگابه نيز محكوم خواهد شد.

وي افزود: فكر كنم گروه هشت شديدا آنچه را كه موگابه انجام داده، محكوم خواهند كرد و مشروعيت دولت وي را شديدا زير سوال خواهند برد.

هم‌چنين روزنامه‌ گاردين نوشته است: در فيلمي كه به طور مخفي توسط يك نگهبان زندان زيمبابوه گرفته شده و به طور قاچاق به ديگر كشورها ارسال شده، نشان داده مي‌شود كه در دور دوم انتخابات رياست جمهوري در 27 ژوئن (7 تير) تقلب صورت گرفته است.

در اين فيلم كه توسط نگهبان زنداني در زيمبابوه گرفته شده است نشان داده مي‌شود كه يك كهنه‌سرباز جنگ به پرسنل اين زندان مي‌گويد چگونه برگه‌هاي راي‌گيري را براي موگابه پر كنند.

وي اين تصاوير را توسط دوربيني گرفته است كه روزنامه‌ گاردين در اختيار وي نهاده بود.

او در اين فيلم مي‌گويد: من چنين خشونتي را قبلا نديده بودم. يك دولتي كه مدعي است به طور دموكراتيك انتخاب شده چگونه مي‌تواند مردم خود را بكشد و شكنجه دهد.

اين نگهبان 36 ساله كه به مدت 13 سال نگهبان زندان بوده است، از ترس جان خود از زيمبابوه فرار كرده است.

او در اين باره گفت: اگر چه تصميم درناكي گرفته‌ام اما از اين كار متاسف نيستم.

در اين فيلم هم چنين زني نشان داده مي‌شد كه آن قدر ترسيده است كه نمي‌تواند راي بدهد و از ترس رنگ ارغواني به انگشت خود مي‌مالد تا به مزدوران دولت نشان بدهد كه راي داده است.

هم‌چنين نگهبانان و سربازان مستقر در زندان كه مجبور شده‌اند با شركت در يك رژه شعارهاي موافق با دولت سر دهند به تصوير كشيده شده‌اند.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن