تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلاسهاي جبراني و تقويتي را چگونه اداره كنيم‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كلاسهاي جبراني و تقويتي را چگونه اداره كنيم‌


پيش از گفتگو پيرامون كلاسهاي تقويتي، لازم است تا خاطرنشان كنيم كه حتي‌الامكان بايد برنامه كلاس درس طوري ارائه شود كه براي آموزش كفايت كند. از اين رو معلم به اميد همكاري والدين فراگيرندگان با وجود معلم‌هاي خصوصي يا جزوات آموزشي نبايد در كار خود كم‌كاري نمايد.

اما در هر صورت عليرغم برخورداري از يك برنامه خوب عده‌اي از افراد كلاس يا گاهي همه نيازمند يك برنامه آموزشي اضافي هستند تا خود را به برنامه آموزشي از پيش طراحي شده برسانند. گذشته از مطالب مختلف عنوان شده در كتاب، نكته خاصي كه در زمينه تشكيل اين كلاسها بايد خاطرنشان كنيم آن است كه ايجاد انگيزه براي حضور و همراهي فراگيرندگان در اين برنامه‌ها از اهميت بسياري برخوردار است چرا كه برنامه آموزش مربوطه، خارج از برنامه رسمي براي فراگيرندگان درنظر گرفته مي‌شود.

در اين زمينه معلم مي‌تواند از عامل حضور و غياب دقيق يا مسائل تحريك‌كننده ديگر (مثل آنكه به فراگيرندگان بگويد فقط كسانيكه در كلاس جبراني حاضر باشند مي‌توانند در جشن و شركت كنند و يا آنكه از بخشهاي موردارائه در كلاس تقويتي سؤال امتحاني مطرح خواهد شد.) بهره بگيرد.

بخصوص چنانچه براي جلسه يا جلسات كلاس تقويتي، برنامه مدوني طراحي شود و اين برنامه به اطلاع والدين فراگيرندگان نيز برسد، مناسب‌تر خواهد بود.

همچنين دقت در وقت‌شناسي از سوي خود معلم نيز در اين مسأله حائز اهميت است. در تشكيل اين قبيل كلاسها به موازات هماهنگي با مسئولان واحد آموزشي، لازم است تا حتي‌الامكان شرايط فراگيرندگان براي تعيين زمان و مكان تشكيل كلاسهاي اضافي درنظر گرفته شود و پيش‌بيني‌هاي لازم در اين زمينه انجام شود.

پس از آنكه زمان و مكان جلسه را تعيين و اعلام كرديد بهتر است كمي پيش از آغاز وقت جلسه خود شما در مكان موردنظر حضور داشته باشيد و از مناسب بودن شرايط برگزاري كلاس مطمئن شويد.

پس از شروع جلسه، چنانچه نهايتاً عده معدودي در كلاس آزاد حضور يافته باشند و بقيه افراد بدون دليل موجه در كلاس حاضر نشده باشند، هيچگاه كلاس را تعطيل اعلام نكنيد و حتي به مدت كم كلاس را داير نمائيد. به ياد داشته باشيد كه اگر يك نفر هم حاضر شده باشد، به احترام او كلاس شما بايد دائر شود و نبايد با ذكر دلايلي هم چون عدم به حد نصاب ‌رسيدن كلاس يا بي‌علاقگي ديگر فراگيرندگان، فوراً كلاس را تعطيل كنيد. لذا، گرچه در چنين شرايطي غالباً موضوع اصلي درس را نمي‌توانيد ادامه دهيد اما ضمن پرهيز از ابراز دلخوري، نسبت به حضور افراد حاضر كه علاقه و احترام خود را به جلسه درس شما اعلام داشته‌اند توجه و احترام قائل شويد و با ارائه نكات جالب اضافي درباره موضوع درس يا حل مسأله يا ارائه مطالبي كليدي و آموزنده، ضمن حفظ صميميت جلسه، كلاس را هر چند براي زماني كوتاهتر تشكيل دهيد و در نهايت پس از حضور و غياب و مسائلي از اين قبيل به گرمي كلاس را به پايان برسانيد.

مريم نقي‌زاده - كارشناس علوم اجتماعي‌




 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 685]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن