تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816600077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت بگويد رانندگان تاكسي چه كار كنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دولت بگويد رانندگان تاكسي چه كار كنند؟


ايران- امير اماني*:
رانندگان تاكسي در اين روزها در بدترين وضعيت ممكن به سر مي‌برند.

بايد قبول داشت رانندگان تاكسي كه از طريق وام‌هاي بانكي توانسته‌اند خودرو جديد بگيرند نمي‌توانند با 6 ليتر بنزين در روز درآمدي به دست بياورند كه هم زندگيشان را بچرخاند، هم از عهده پرداخت قسط‌هاي بانكي برآيند و هم حواسشان به استهلاك ماشين باشد.

در چنين شرايطي دولت براي تاكسي‌هاي دوگانه‌سوز تنها ماهانه 200 ليتر بنزين و براي مسافربرهاي شخصي در يك تقسيم ناعادلانه 400 ليتر بنزين در نظر گرفته است. بنابراين درصورتي كه دولت برنامه‌اي براي گذر از اين شرايط نينديشد علاوه بر اينكه در حمل‌ونقل شهري خلل ايجاد مي‌شود، فشار بيشتري هم به مسافرها كه عموما از قشر متوسط به پايين جامعه هستند، وارد مي‌شود.

از سوي ديگر بسياري از تاكسيرانان از مسير حمل‌ونقل بيرون مي‌روند و خانه‌نشين مي‌شوند. چون عملا اين شيوه اجازه فعاليت راحت و بدون دغدغه براي زندگي كردن را نمي‌دهد. اتحاديه تاكسيرانان تمامي تلاش‌هاي خود را براي متقاعد كردن مديريت ستاد حمل‌ونقل شهري براي تجديد نظر درباره سهيمه‌بندي‌هاي جديد كرد اما عملا به نقطه مطلوبي كه مي‌خواست، نرسيد. مطمئنا نگاه دولت نهم به مسئله حمل‌ونقل درون شهري نگاه ويژه‌اي است كه تاكنون وجود نداشته اما اگر به شرايط به‌وجود آمده توجه نشود نتيجه مطلوب به دست نمي‌آيد.

يكي ديگر از مشكلات مهم تاكسيداران كه دولت نسبت به آن توجهي ندارد آماده نبودن جايگاه سوخت CNG است. از يك سو تمامي خودروهايي كه از سال 85 به افراد واگذار شده دوگانه‌سوز هستند و يا در نوسازي‌ها دوگانه‌سوز شدند اما عملا جايگاه سوخت به حد كافي در شهرها براي آنها وجود ندارد. بسياري از جايگاه‌ها هم به‌دليل نقص جايگاه قابل استفاده نيستند؛ يعني شرايطي به‌ وجود آمده كه عملا تاكسي‌ها از همين ويژگي گازسوز بودن هم نمي‌توانند استفاده كنند. گرچه ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت كشور پيشنهاد اتحاديه اتوبوسراني براي پرداخت كوپن بنزين تا زمان آماده‌سازي‌ جايگاه را پذيرفت اما هم دولت و هم مسئولان اتحاديه مي‌دانند حتي اين كوپن‌ها هم كسري‌هاي كنوني را جبران نمي‌كند. چرا كه سهميه‌بندي كم 200 ليتري بنزين براي تاكسيرانان مطمئنا به كاهش سفرهاي درون شهري خواهد انجاميد كه پيامدهاي بحراني را در پي خواهد داشت.

همچنين بسياري از رانندگان كه براي تحويل خودرو از طريق سايت ستاد مديريت حمل ونقل سوخت ثبت‌نام كرده‌اند در همان مرحله اول متوقف شده‌اند. اين افراد بايد با شماره كارت ملي خيلي راحت بتوانند وارد سايت شوند و مراحل بعدي را طي كنند اما نمي‌توانند. اين اتفاق درحالي افتاده كه اين رانندگان كارت سوخت خود را دريافت كرده‌اند. اما هنوز مشكل سايت برطرف نشده است.

يكي ديگر از مشكلات، امتناع بانك‌ها از دادن وام براي نوسازي خودرو‌هاي فرسوده است. با وجود وعده دولت و اطمينان صاحب تاكسي‌هاي فرسوده بانك‌هاي دولتي كه از سوي ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت براي گرفتن وام به متقاضيان معرفي شده‌اند حاضر به ارائه خدمات نيستند. دولت هم به‌خودروسازان اعلام كرده تنها زماني خودرو را به متقاضي تحويل مي‌دهند كه فاكتور بانكي دستشان برسد.

بانك‌ها مدعي‌اند منابعي كه بايد در اختيار آنها قرار مي‌گرفته هنوز از سوي دولت محقق نشده تا وام‌ها را به متقاضيان پرداخت كند و اين مسئله باعث سرگرداني رانندگان شده است. بنابراين ستاد مديريت حمل‌ونقل سوخت كشور كه در حال برداشتن گامي مهم براي رفع مشكلات حمل‌ونقل است هر چه سريعتر بايد مسائل و موانع موجود را از سر راه بردارد تا فشار مضاعف به شهر و شهروندان وارد نشود.

* رئيس هيات مديره اتحاديه تاكسيراني كشور

تاريخ درج: 16 تير 1387 ساعت 13:27 تاريخ تاييد: 16 تير 1387 ساعت 13:40 تاريخ به روز رساني: 16 تير 1387 ساعت 13:38
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن