تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821239842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در برنامه صدم صورت مي‌گيرد؛ ثبت خاطرات «مهدي فخيم‌زاده» در برنامه تاريخ شفاهي سينما


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در برنامه صدم صورت مي‌گيرد؛ ثبت خاطرات «مهدي فخيم‌زاده» در برنامه تاريخ شفاهي سينما
خبرگزاري فارس: صدمين برنامه تاريخ شفاهي سينماي ايران كه به گفت‌وگو با دست‌اندركاران سينماي ايران و ثبت تصويري خاطرات آنها اختصاص دارد، به مهدي فخيم‌زاده نويسنده، بازيگر، كارگردان و تهيه كننده اختصاص يافت.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي موزه سينما، اين موزه در راستاي انجام وظيفه خود كه نگهداري و ثبت و ضبط آثار و رويدادهاي تاريخ سينماي ايران است، از ارديبهشت سال 1386 پروژه تاريخ شفاهي سينماي ايران را به مورد اجرا گذاشته كه همچنان ادامه دارد.
بنا بر اين گزارش، هدف از اجراي اين پروژه گفت‌وگوهاي مفصل با دست‌اندركاران سينماي ايران از گذشته‌هاي دور تا امروز است و هر يك از دست اندركاران سينما در اظهار نظرهاي خود نكات فراواني را واگو كرده‌اند كه مي‌تواند روشنگر زواياي تاريك تاريخ سينماي ايران باشد.
سن اكثر كساني كه با آنها گفت‌وگو شده بين 60 تا 90 سال است و متأسفانه برخي از آنان از جمله اسماعيل داورفر، گرشا رئوفي، حسين واثقي، فواد نور و جمال مجتهدي مدتي پس از انجام گفت‌وگو چشم از جهان فرو بستند.
اجراي اين پروژه كه به صورت ويديويي ضبط و زمان گفت‌وگوها بين 8 تا 11 ساعت است، برعهده جواد طوسي، عباس بهارلو و سيمون سيمونيان است.
بنا بر اعلام موزه سينما، انتظار مي‌رود پس از تكميل پروژه «تاريخ شفاهي سينماي ايران» اطلاعات مربوط به اين مجموعه به صورت كتاب و يا فيلم در اختيار دوستداران سينماي ايران قرار گيرد.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن