تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حدود ‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال براي توسعه زيرساختهاي صنعتي گلستان اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:موج: حدود ‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال براي توسعه زيرساختهاي صنعتي گلستان اختصاص يافت
خبرگزاري موج - معاون برنامه‌ريزي استانداري گلستان خبر داد: در سال جاري و از محل سفر دوم رياست جمهوري و اعتبارات استاني و ملي، حدود ‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال براي تقويت و توسعه زيرساختهاي صنعتي استان از جمله شهركها و نواحي صنعتي به عنوان يكي از شاخصهاي مهم توسعه صنعتي، اختصاص يافته است.
به گزارش موج، سيدمحمد موسوي معاون برنامه ريزي استانداري گلستان با بيان اين مطلب افزود: تا پايان سال ‪ ۸۳‬حدود ‪ ۲۰‬ميليارد ريال و از سال ‪ ۸۴‬تا پايان سال ‪ ۸۶‬به ميزان ‪۷۰‬ ميليارد ريال براي توسعه زيرساختها و شهركهاي صنعتي در استان هزينه شده است.
وي با بيان اين كه توسعه صنعت را با شاخص‌هاي مختلف بررسي مي‌كنند، اظهار داشت: در ابتداي برنامه چهارم توسعه (پايان سال ‪ (۸۳‬ميزان سرمايه‌گذاري صورت گرفته در واحدهاي صنعتي فعال يك هزار و ‪ ۲۷۰‬ميليارد ريال بوده كه در پايان سال ‪ ۸۶‬به سه هزار و ‪ ۳۰‬ميليارد ريال رسيده است.
موسوي، شاخص ديگر براي توسعه صنعتي را ميزان اشتغال بخش صنعت و معدن عنوان كرد و گفت: در پايان سال ‪ ۸۳‬حدود ‪ ۱۰‬هزار نفر در اين بخش مشغول به كار بودند كه در پايان سال ‪ ۸۶‬به ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر رسيده است.
وي، تعداد واحدهاي فعال صنعتي موجود را يكي ديگر از شاخصهاي توسعه صنعتي برشمرد و افزود: در پايان سال ‪ ۸۳‬حدود ‪ ۵۰۰‬واحد صنعتي در استان فعاليت داشتند و امروز اين تعداد به حدود ‪ ۸۰۰‬واحد بالغ شده و همچنين تعداد ديگري از واحدها در استان وجود دارند كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي ‪ ۱۰‬درصد هستند و تا پايان برنامه چهارم به نتيجه مي‌رسند.
معاون استاندار گلستان ادامه داد: پشتيباني تسهيلاتي از سرمايه‌گذاريهاي بخش صنعت و معدن در پايان سال ‪ ۸۳‬به ميزان ‪ ۳۸۰‬ميليارد ريال بوده كه در پايان سال ‪ ۸۶‬بويژه از محل بنگاههاي زودبازده اقتصادي كارآفرين، حجم پرداخت تسهيلات به‌طرح‌هاي صنعتي و به انعقاد رسيده به حدود سه هزار ميليارد ريال رسيده است.
به گفته موسوي، تا به‌امروز در مجموع شش هزار و ‪ ۳۵۰‬ميليارد ريال تسهيلات به بخش صنعت و معدن پرداخت شده و براي پرداخت هفت هزار و‪ ۵۰۰‬ميليارد ريال تسهيلات ديگر نيز قرارداد منعقد شده است.
وي، مجموع صادرات استان را در پايان سال ‪ ۸۳‬حدود ‪ ۴۵‬ميليون دلار اعلام كرد و گفت: ‪ ۱۱/۳‬ميليون دلار آن مربوط به محصولات صنعتي و معدني بوده اما در پايان سال ‪ ۸۶‬اين عدد به ‪ ۵۲‬ميليون و يكصد هزار دلار رسيده كه ‪ ۳۶۱‬درصد افزايش را در اين بخش نشان مي‌دهد.
موسوي ادامه داد: قانون جذب سرمايه‌گذاري ايران از پيشرفته‌ترين قانونهاي منطقه‌اي است و حمايتهاي ويژه‌اي كه در قالب اجراي اصل ‪ ۴۴‬و به تاكيد مقام معظم رهبري براي جذب بخش خصوصي و تعاوني شده، بستر مناسبي رابراي سرمايه گذاري خارجي در استان فراهم كرده است.
به گفته وي، تاكنون نشستهاي متعددي با سرمايه‌گذاران روسيه، عمان، آلمان و قزاقستان برگزار شده كه نمود عيني اين سرمايه‌گذاريها را با توجه به هماهنگي‌هاي انجام شده، در استان شاهد خواهيم بود.
وي تصريح كرد: تعداد اشتغال، حجم سرمايه‌گذاري و واحدهاي فعال و پشتيباني‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه توسعه صنعتي استان در قياس با تغييرات ميانگين توسعه صنعتي كشور، سرعت بيشتري داشته است.
به گفته موسوي، با توجه به مصوبات سفر دوم رياست جمهوري كه ظرف سه سال آينده، ‪ ۳۵‬طرح بزرگ صنعتي با سه هزار ميليارد ريال اعتبار بايد در استان محقق شود و معافيتهاي مالياتي خارج از شعاع ‪ ۳۰‬كيلومتري گرگان براي بنگاه‌ها و واحدهايي كه به بهره‌برداري مي‌رسند و توسعه زيرساختها، جايگاه گلستان در توسعه صنعتي كشور را مشخص مي‌كند و استان را به سمتي پيش خواهد برد كه به يكي از قطبهاي توسعه صنعتي كشور تبديل شود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن