تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804111864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ميراث فرهنگي حق دارد عليه جعل كنندگان نام خليج فارس شكايت كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سازمان ميراث فرهنگي حق دارد عليه جعل كنندگان نام خليج فارس شكايت كند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري جمهوري اسلامي ايران اين حق را براي خود محفوظ و قطعي مي داند تا عليه كساني كه نام خليج فارس را تحريف و از واژه هاي جعلي استفاده مي كنند، شكايت كند.


دكتر "طه هاشمي" كه با ايرنا گفت و گو مي كرد، در پاسخ به سوالي درباره استفاده "گوردون براون" نخست وزير انگليس از عنوان جعلي خليج عربستان به جاي خليج فارس در يكي از سخنراني هاي اخير خود، گفت : به كارگيري واژه هايي كه مستند تاريخي ندارند جرم است ، چون با اين كار تاريخ يك كشور تحريف مي شود.
وي افزود: نام هاي تاريخي و فرهنگي جزيي از ميراث معنوي يك كشور و ملت هستند و اين حق براي دستگاه هاي پژوهشي كشور ما و سازمان ميراث فرهنگي به عنوان حافظ اصلي ميراث فرهنگي و تاريخي ايران محفوظ است تا عليه تحريف كنندگان ، اقدام قانوني و حقوقي به عمل آورد.
وي اظهار داشت : كشور بايد اقدامات لازم را به عمل آورد تا كساني كه از واژه هاي مجعول و تحريف كننده استفاده مي كنند، تحت تعقيب حقوقي قرار بگيرند.
رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي درعين حال گفت : البته بايد ملاحظات دستگاه هاي سياسي و ديپلماتيك كشور هم در اين بخش رعايت شود و ما در اين زمينه با دستگاه ها و سازمان هاي مربوطه هماهنگي خواهيم كرد.
وي بار ديگر تاكيد كرد: ما از منظر ميراثي و حقوقي قطعا اين موضوع را قابل پيگيري مي دانيم .
وي افزود: همه ما وظيفه داريم از منظر ميراث فرهنگي از هرتحريف و تعرضي به آثار تاريخي و ميراث معنوي و فرهنگي كشور جلوگيري كنيم و تعرض به نام خليج فارس هم در واقع يك تهديد ميراثي است .
طه هاشمي در بخش ديگري از اين گفت و گو با اشاره به برگزاري همايش بين المللي باستان شناسي خليج فارس در دانشگاه دورهام انگليس گفت : بكار گيري واژه جعلي توسط نخست وزير كشوري كه دانشگاه هاي معتبرش اينگونه به موضوع خليج فارس مي پردازند، جاي تعجب و تاسف دارد.
وي افزود: ايشان كافي بود اطلاعاتي جزيي از باستان شناسان و محققان كشور خود مي خواست تا به او ثابت شود كه بكارگرفتن هرنوع واژه اي غير از خليج فارس بحثي انحرافي است و نوعي قرار گرفتن در مقابل تاريخ به شمار مي رود.
رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي ايران كه روز چهارشنبه گذشته در همايش دورهام نيز سخنراني كرد، اظهار داشت : خوشبختانه باستان شناسان زيادي از شرق و غرب عالم از جمله انگليس ، آمريكا، ايتاليا، فرانسه و استراليا از منظر علمي و تحقيقي نام خليج فارس را تثبيت كرده اند و موضع گيري هاي سياسي نمي تواند تاثيري در واقعيت هاي تاريخي داشته باشد.
وي گفت : طبيعي است كه اجلاس دورهام هم انتظارش اين بود كه نخست وزير محترم انگليس اشتباه خودش را اصلاح كند.
پرفسور "پير فرانسيسكو كارليري" از باستان شناسان ايتاليايي شركت كننده در اجلاس دورهام نيز معتقد بود كه جمهوري اسلامي ايران بايد عليه شخصيت هاي حقيقي و حقوقي و رسانه هايي كه اقدام به تحريف نام خليج فارس مي كنند به دادگاه صالح مراجعه كند تا پس از ثبت رسمي راي دادگاه ، هرگونه تحريف و جعل نام ، اقدامي غيرقانوني و قابل پيگرد قضايي تلقي شود.
طه هاشمي در پاسخ به اين سوال كه آيا سازمان ميراث فرهنگي تاكنون عليه كسي در ارتباط با تحريف نام خليج فارس شكايت كرده است، اظهار داشت : تاكنون در مورد چند اشتباه و تحريف جدي ، پيگيري هاي لازم صورت گرفته است كه خوشبختانه با رفع مشكل و اصلاح اشتباه ، زمينه براي طرح شكايت از ميان رفته است .
وي در اين زمينه به اصلاح اشتباه موزه لوور پاريس و جمع آوري نقشه هاي تحريف شده موسسه نشنال جيوگرافي آمريكا با پيگيري هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران اشاره كرد.
وي در ادامه اين مصاحبه گفت : ما انتظار داريم اگر كسي در مورد نام خليج فارس اشتباه ناخواسته و لفظي داشته سريعا آن را اصلاح كند ولي اگركسي بر موضع اشتباهش باقي بماند و اصرار كند، مسلما حق شكايت و پيگيري حقوقي نيز براي ما محفوظ خواهد بود.
اروپام **345ع1440**1651
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن