واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hrgh215-09-2009, 06:02 PMhttp://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/15tips/header.jpg ترجمه از خودم :31: 1- آیا میدانیدکه متریال "architectural materials" و "self illuminated" قادر به تابش نور از خود میباشد ( برای Mental Ray و Vray ) ؟ اگر آن را به یک Box نسبت دهید شما اثری به مانند "photometric area light"و یا "Vray light" را خواهید داشت. 2- تا جایی که امکان دارد در Render های خود از سایه های نرم استفاده کنید چرا که سایه های تیز کار را غیر واقعی جلوه میدهند. برای نور Mr Omni/Spot شما با تغییر دادن پارامتر Radius از قسمت Area light parameters قادر به کنترل میزان نرمی سایه ها خواهید بود. برای Mental Ray شما بایستی از سایه نوع RayTraced Shadows استفاده کنید ! در Vray برای نرم شدن سایه ها پارامتر Area Shadow را فعال کنید و اندازه نور را تنظیم کنید. سایه های نرم زمان رندر را بیشتر میکنند. 3- برای داشتن سایه هایی طبیعی و مناسب ضروریست که اندازه اشیا را در مقیاس هایی واقعی قرار دهید. 4- چگونگی کاهش دادن زمان رندر برای رندر های آزمایشی ( Test Renders ) الف) اصلی ترین کاری که برای کاهش زمان رندر میتوان انجام داد پایین آوردن اندازه تصویر میباشد. من معمولا برای این منظور از اندازه 150x112 استفاده میکنم درست است که در این اندازه جزئیات کار نمایان نمیشود اما شرایط نورپردازی را روشن میسازد. ب ) کیفیت سایه ها را کاهش دهید. پ) تعداد Polygon ها را کاهش دهید. ( سعی کنید از اصلاحگر Optimize برای این منظور استفاده کنید و برای Smooth کردن شی از اصلاحگر Smooth استفاده کنید. ) ت) تعداد Photon ها را کاهش دهید یا تنظیمات Sampling را پایین بیاورید. ث) تعداد نورهای موجود در صحنه را در حالتی متعادل و مناسب قرار دهید ( نور های پرتعداد زمان رندر را افزایش میدهند ) 5- از اصلاحگر Editable Mesh استفاده نکنید به جای آن از Editable Poly استفاده کنید. اصلاحگر Editable Poly برای مدلسازی های حرفه ای بهینه سازی شده و مشکلات و Error های کمتری به وجود می آورد ضمن اینکه از تنظیمات بیشتر و حرفه ای تری برخوردار است. اگر شما از اصلاحگر Editable Mesh استفاده میکنید بدون آنکه بخواهد مشکلی به وجود آید آنرا به Editable Poly میتوانید تغییر دهید. 6- سعی کنید تعداد Polygon ها را تا جایی که ممکن است و به کار صدمه نمیزند پایین نگه دارد. به طور مثال به جای آنکه یک Box را Smooth کنید میتوانید از Chamfer box استفاده کنید. نتیجه همان است اما تعداد Polygon ها بسیار کمتر است. 7- گاهی اوقات ممکن است تمام Vertex ها در صحنه ناپدید شوند برای رفع این مشکل اقدامات زیر را میتوانید انجام دهید: الف) آبجکتتان را دوباره به Editable Poly تبدیل کنید. ب) آبجکتتان را یک بار به Editable Mesh و مجددا به Editable Poly تبدیل کنید. پ) فایل را ذخیره کنید نرم افزار را ببندید و مجددا باز کنید. ت) فایل را ذخیره کنید. نرم افزار را ببندید و دوباره باز کنید صحنه ای جدید را باز کنید و آبجکت مورد نظرتان را Merge کنید. 8- بهترین نور برای رندر صحنه ها Omni Light یا MR Omni است. 9- در Mental Ray از Area Shadows استفاده نکنید چرا که علاوه بر اینکه زمان رندر را افزایش میدهد این سایه برای Mental Ray بهینه سازی نشده بهترین و سریعترین جایگزین RayTraced Shadows میباشد. اگر شما با Light-Tracer کار میکنید آنگاه قادر به استفاده از Area Shadows خواهید بود . نتیجه همانی است که در Mental Ray با RayTraced Shadows خواهید داشت. 10- گاهی اوقات ممکن است که شما در صحنه قادر به حرکت آبجکتها نباشید. برای رفیع این مشکل کافیست کلید X را روی صفحه کلیدتان فشار دهید ( تا Gizmo مربوط به حرکت فعال شود ) مشکل مشابه آن است که شما فقط قادر به انتخاب یک آبجکت در صحنه هستید در واقع نرم افزار روی آن شی قفل شده برای رفع این مشکل کافیست کلید Space را روی صفحه کلیدتان فشار دهید. 11- زمانی که یک شی Loft ایجاد میکنید ممکن است در ابتدا و انتهای آن شی مشکل به وجود آید. برای رفع این مشکل بایستی گزینه Corner vertex را برای Vertex های ابتدایی و انتهایی فعال کنید. 12- همیشه آخرین Service Pack های آپدیت شده را برای 3ds Max دانلود کنید . در این Service Pack ها مشکلات عمده نرم افزار برطرف میشوند. 13- معمولا برای Extrude کردن Shape دو مشکل ممکن است به وجود آید : الف) ممکن است دو Segment روی هم افتاده باشند. ب) ممکن است Shape شما بسته نباشد یعنی در جایی Vertex ها weld نشده باشند. 14- اگر شما از Spline برای اشکال دو بعدی تان ( Shapes ) استفاده میکنید سعی کنید تعداد Vertex ها را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید. اگر شما Vertex های گوشه دار (Cornered ) را به smooth/bezier/bezier-corner تبدیل کنید شما میتوانید آنها را به خوبی تنظیم کنید و زاویه ها را نرم کنید. 15- اگر interface/panel در نرم افزار ناپدید شد کارهای زیر را میتوانید انجام دهید. الف ) ممکن است در حالت expert باشید ... کلید CTR + X را فشار دهید ... ب) Customize > Customize User Interface > Toolbars Tab > Reset! پ ) فایلی با نام 3dsmax.ini در پوشه اصلی 3ds Max وجود دارد ... آنرا حذف کنید و نرم افزار را دوباره اجرا کنید ... ت) از منوی Customize یک UI Scheme جدید را اجرا کنید. samadsam15-09-2009, 06:32 PMدوست عزیز بازم معرفت خودت امیدوارم این تاپیک رو مملو از آموزش های مکس کنی (پاچه خالی) موفق باشی M_E_H_D_I16-09-2009, 11:12 AMممنون دوست عزیز من انگلیسیش را داشتم و وقت نکردم که ترجمه کنم. ممنون که ترجمه کردی. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]