تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804907419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ايسنا: فضاي برگرفته از حسادت سياسي در جريان تخريب خود را بيشتر نشان خواهد داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با ايسنا: فضاي برگرفته از حسادت سياسي در جريان تخريب خود را بيشتر نشان خواهد داد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس جريان اصولگرايان مستقل در مجلس هفتم گفت: اگر به جاي رقابت، شرايط انحصار كه به آن حسادت سياسي نيز مي‌گويند، ايجاد شود رقيب همواره سعي خواهد كرد با بزرگ‌نمايي، شانتاژ و تخريب ديگران را به سمت خود جذب و دفع كند.

محمد خوش‌چهره در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) خاطرنشان كرد: رفتارشناسي جريان‌هاي سياسي، گروه‌ها، احزاب و نحله‌هاي سياسي و امثال آن نشان مي‌دهد كه نكات قابل تاملي در نوع رفتار اين گروه‌ها با توجه به سوابق تاريخي رفتار سياسي، بعد از انقلاب و بالاخص در سال‌هاي اخير قابل استنباط و استخراج در قالب نوعي عناصر، متغيرها و مولفه‌ها و تعيين اصول است.

وي افزود: در نوع كاركردها نيز ديده مي‌شود كه به خاطر ضعف آشنايي با قواعد و روش‌هاي شناخته شده‌ سياسي كه در دنيا موجود است، هم‌چنين به خاطر انضباط و انسجام رفتاري در راستاي اطلاعات تشكيلاتي انحرافاتي پديد مي‌آيد كه در قالب نوعي درنده‌خويي سياسي بروز مي‌كند و بر اين مبنا از خطوط قرمزي كه معمولا بر قوام و دوام نظام حاكم است عبور مي‌شود.

وي تاكيد كرد: در همين راستا سوابقي وجود دارد كه نشان مي‌دهد عدم مطلوبيت اين رفتارها به نوعي مصالح و منافع ملي را نيز به چالش كشانده و تهديد كرده است.

رييس جريان اصولگرايان مستقل در مجلس هفتم ادامه داد: وجود واژه‌هايي مانند تماميت‌خواهي، افزون‌طلبي و عدم درك صحيح از منافع مشترك سياسي باعث شده است كه در تطبيق وضعيت موجود رفتاري در داخل و خارج از يك جريان سياسي با آموزه‌هاي ديني و ظرفيت نظام دچار تعارض شويم.

وي با بيان اين‌كه " مثال‌هاي متعددي از چنين عدم همگرايي و فزون‌خواهي وجود دارد" اظهار كرد: اگرچه برخي اوقات نوعي همگرايي در قالب تاكتيك‌هاي فوق‌العاده مقطعي ـ البته با بزرگ كردن خطر رقيب ـ ايجاد مي‌شود، ولي به خاطر اختلافات ماهوي استمرار نداشته و به درستي نشان نمي‌دهد.

وي گفت: اين‌كه علي‌رغم وجود واژه‌هايي مانند وحدت، هر كسي تكليف فردي خود را احساس كند و بقاي خود را در صحنه ضروري بداند، اين امر براي جريان‌ها متبوع آن افراد هزينه‌دار خواهد بود و به نوعي باعث به چالش كشيدن و به مخاطره افتادن اين جريان خواهد شد و حتي برخي در اين راستا معتقدند صرفا اتفاقات شانس‌گونه به نتيجه خواهد انجاميد. وجود اين نوع اختلافات ماهوي و ريشه‌دار بيشتر به ايراداتي چون تماميت‌خواهي و بي‌تقوايي برمي‌گردد به گونه‌اي كه براي بسياري از صاحب‌نظران و بزرگان جريانات سياسي مربوطه نگراني ايجاد مي‌كند؛ چراكه اختلافات ممكن است در مجلس نيز به جريان مسلط ضربه‌ بزند.

خوش‌چهره تاكيد كرد: برگشت به مباني و اصولي كه از نگاه‌هاي مذهبي، آموزه‌هاي ديني اساس قانون اساسي، توصيه‌ها و تاكيدات رهبري انقلاب، شناخت قواعد و روش‌ها هم‌چنين ادبيات منطقي سياسي شناخته شده در عالم سياست و در دنياي امروز برگرفته است مي‌تواند به برخي از اين كاستي‌ها نظم ببخشد.

وي با بيان اين‌كه " به هر ترتيب بايد ريشه‌ فزون‌خواهي را در كانون‌هاي ثروت و قدرت مطالعه كرد" افزود: امروزه در دنيا اصل شناخته شده اين است كه اگر كانون‌هاي قدرت و ثروت كه بر مبناي تماميت‌خواهي شكل مي‌گيرد، كنترل و مهار نشوند، اصولا در جهت حضور در مراكز تصميم‌گيري، قانون‌گذاري، سياست‌گذاري و مراكزي كه مقدرات سياسي، اجتماعي و اقتصادي كشور را تعيين مي‌كنند، حضور پيدا مي‌كنند و اگر قوي باشند اين‌گونه مراكز را در جهت منافع خود در اختيار خواهند گرفت و اگر نه، در رده‌هاي پايين به گونه‌اي تاثيرگذار خواهد بود كه خروجي تصميمات، سياست‌ها و قوانين آن‌ها منافع‌شان را به خطر نيندازد.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: آن‌چنان كه در ادبيات اقتصادي متعارف و شناخته شده است؛ ايجاد يك فضاي رقابت، وضعيت را براي يك انتخاب مطلوب متقاضي و مصرف كننده بالا مي‌برد، ضمن اين‌كه به كيفيت كالا و موضوع مورد عرضه اضافه كرده و قيمت و هزينه را كاهش مي‌دهد كه اين از محسنات يك شرايط رقابتي است كه الزامات آن همچون تعدد، شفاف بودن، آشنايي به قواعد بازي اقتصادي در ادبيات اقتصادي و اقتصاد سياسي شناخته شده است.

وي افزود: در مقابل چنين روندي اگر به جاي رقابت، شرايط انحصار كه در ادبيات ديني به آن حسادت نيز گفته مي‌شود ايجاد شود و به جاي اين‌كه رقيب سعي كند خود را به كيفيت كالاي مطرح شده‌اي كه مي‌تواند كانديداي انتخاباتي يا يك كالاي فيزيكي باشد نزديك كند و از آن پيشي بگيرد، سعي كند با نفي كالا در جهت زوال نعمت طرف مقابل خود، كه مفهوم حسادت يعني زوال نعمت را دربر دارد، تلاش ‌كند درواقع خواهد توانست با ترساندن از حاكميت سياسي جناح رقيب، تخريب، بزرگ‌نمايي و شانتاژ فضايي ايجاد كند كه ديگران به سمت كالاي مورد نظر او جذب و يا دفع شوند.

خوش‌چهره افزود: مهم اين است كه ما بتوانيم در فضاي سياسي كشور يك رقابت سالم مبتني بر آموزه‌هاي ديني كه از تقوا و اخلاق سياسي متاثر باشد، ايجاد كنيم. همچنين لازم است با شناخت نكات مثبت ناشي از تجارب مفيد واژه‌ها و رفتار سياسي در جهان به نوعي به تنظيم امور در قالب قواعد و بازي‌هاي سياسي پيش رويم وگرنه برآورد من اين است؛ فضاي برگرفته از حسادت سياسي كه در جريان تخريب خود را بيشتر نشان خواهد داد، بر فضاي انتخاباتي كشور حاكم خواهد بود و اگر اين موضوع را بپذيريم، بايد منتظر تخريب‌ها در قالب افشاگري‌هاي سياسي و يا ناصحيح در قالب حذف رقيب يا فيلترينگ‌هاي خيلي غليظ باشيم كه قطعا نتايج آن به خطر افتادن مصالح و منافع ملي هم‌چنين ترغيب دنياي سلطه براي اتخاذ منوياتش خواهد بود.

وي با مورد توجه قرار دادن نقش نخبگان در ايجاد يك فضاي سالم و متعادل سياسي تصريح كرد: معتقدم قبل از هر چيز فرق بين رقابت سياسي و حسادت سياسي بايد مشخص شود و متعاقبا الزام قرار گرفتن در چارچوب‌هاي سياسي كه مفهم آن حداكثر كردن مصالح و منافع ملي است براي مردمي شفاف شود كه از طريق آن‌ها به جريانات سياسي فشار وارد شود و قطعا يكي از اين فشارها و اثرگذاري‌ها با ميزان حضورشان متجلي خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه " نقش رسانه‌ها در اين بين مي‌تواند مورد توجه قرار گيرد" خاطرنشان كرد: خطرناك‌ترين موضوع در اين راستا اين است كه رسانه‌ ملي مورد چنين تهاجمي قرار گيرد. بايد دانست كه حفظ رسانه ملي از چنين تهاجمي فوق‌العاده حائزاهميت است و اين خام‌خيالي است كه فكر كنيم رسانه ملي، مورد طمع نبوده و هم‌اكنون نيز متاثر از منويات قانون‌هاي ثروت و قدرت قرار نگرفته است.

رييس جريان اصولگرايان مستقل در مجلس هفتم با بيان اين‌كه " در يك فضاي مطلوب و با كمك به رسانه ملي و ساير رسانه‌ها مي‌توان اميد داشت كه فضايي شفاف داشته باشيم" خاطرنشان كرد: ميراث حضرت امام نشان داد كه نقش سرمايه مردمي و اجتماعي فراتر از سرمايه‌ مادي يعني انباشت ثروت و سرمايه‌هاي زيربنايي و تكنولوژيكي حايزاهميت است؛ چراكه اين سرمايه‌ مردمي بود كه در پيروزي انقلاب خود را در قالب مشاركت مردمي در تمام عرصه‌ها به خصوص در عرصه‌هاي اساسي نشان داد.

وي الزام و پيش‌شرط مشاركت مردم را باور و اعتماد آن‌ها به هيات حاكمه و نظام حكومتي و زمامداران سياسي حاكم بر كشور دانست و افزود: اعتمادسازي نيز با صداقت و شفافيت و سلامت رفتاري اين عناصر موجود در حاكميت متجلي خواهد شد.

وي تصريح كرد: بزرگ‌نمايي و خلاف واقع‌گويي و توجيه رفتار توسط برخي مسوولان و تعارضش با واقعيات باعث كاهش و ضعف اعتماد و باعث كاهش مشاركت، اعتبار و باور مردمي خواهد شد كه اين امر آفت نگران‌كننده‌اي است كه امام راحل‌مان بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن