تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821063551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوپينگ پنج ملي پوش پرورش اندام و اخراج از تيم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دوپينگ پنج ملي پوش پرورش اندام و اخراج از تيم ملي
ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) چندي پيش اعلام كرد كه از مجموع نمونه گيريهاي به عمل آمده از ابتداي سال جاري تنها نتيجه آزمايش دو فوتباليست ليگ برتري، دو كشتي گير و يك وزنه بردار نابينا مثبت بوده است.

اين در حالي است كه فدراسيون پرورش اندام هفته گذشته به دنبال دريافت دستور كتبي از سوي مسئولان نادو، 5 ورزشكار ملي پوش اين رشته را به خاطر مثبت بودن نمونه گيريهاي انجام شده از اردوهاي آماده سازي تيم ملي اخراج كرد.

شهروز مهربان و مرتضي اويسي (وزن 90 كيلو)، فريدون بوراني و رضا رضايي (وزن 80 كيلو) و ماني مداحي (وزن 75 كيلو) نفراتي هستند كه هفته گذشته به خاطر اتهام به استفاده از مواد نيروزا محروم و از اردوي ملي- اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا - اخراج شدند. در حالي كه اين ورزشكان از نتايج اعلام شده توسط آزمايشگاه كلن آلمان بي اطلاع هستند.

طبق مقررات آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) ورزشكاران متخلف و محكوم به استفاده از مواد نيروزا بايد به عنوان اولين فرد از مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ خود مطلع شوند تا در صورت اعتراض خواستار آناليز نمونه B شوند اما مسئولان ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) نه تنها از ابلاغ رسمي و فردي به 5 ورزشكار پرورش اندام مبني بر "مثبت بودن نتيجه تست دوپينگ" خودداري كرده اند بلكه باعث محروميت آنها از اردوي تيم ملي و لطمه خوردن به روند آمادگيشان هم شده اند. از سوي ديگر در صورتي كه مثبت بودن تست دوپينگ اين ورزشكاران مسجل شود فدراسيون پرورش اندام طبق مقررات جهاني دوپينگ در آستانه تعليق قرار مي گيرد.

در هر صورت وزشكاران ملي پوش و محروم شده پرورش اندام كه قرار بود 25 تيرماه براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا عازم هنگ كنگ شوند، طي روزهاي گذشته و امروز با حضور اعتراض آميز در محل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ خواستار رسيدگي به اين مشكل شدند. هر چند كه تاكنون اين اعتراض به نتيجه اي نرسيده است.

ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) دهه سوم خردادماه و در جريان رقابتهاي انتخابي تيم ملي پرورش اندام اقدام به نمونه گيري از اين ورزشكاران كرده بود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن