تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812528919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از پرايد، زانتياي 5 ساله هم بهسازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: پس از پرايد، زانتياي 5 ساله هم بهسازي مي‌شود
مژگان ميرزايي- طرح تعويض و جايگزيني خودروهاي كاركرده با خودروهاي نو به منظور ايجاد تقاضاي بيشتر در بازار و به روز كردن اين خودروها كه از حدود دو سال گذشته در برنامه كاري شركت سايپا قرار گرفته بود، طي سال جاري با قرار گرفتن تمام محصولات سايپا در اين طرح از ابتداي تير ماه دنبال مي‌شود.


فاز صفر طرح جايگزيني خودروهاي كاركرده با خودروهاي نو براي اولين بار در سال 85 توسط شركت سايپا به مرحله اجرا درآمد. اما اين طرح پس از مدتي، به دليل بروز برخي تغييرات در نرخ بهره بانكي متوقف شد، تا اينكه در سال 86، اين شركت اجراي فاز اول طرح را تنها براي پرايدهاي كاركرده و با عمر بالاي 5 سال و كاركرد 120هزاركيلومتر به مرحله اجرا درآورد. استقبال متقاضيان براي شركت در طرح بهسازي موجب شد كه طي سال جاري شركت سايپا اقدام به گسترش اين طرح كرده و علاوه بر حذف كاركرد خودرو، عمر پرايدهاي كاركرده را نيز از 5 سال به 10 سال تغيير دهد. همچنين علاوه بر خودروي پرايد اين شركت در سال جديد، نوسازي خودروهاي ريو و زانتيا با عمر 5 سال را نيز در دستور كار خود قرار داده و مالكان اين نوع خودروها نيز مي‌توانند در طرح جديد سايپا شركت كنند.
بهسازي خودروها، صنعتي جديد
استفاده از خودروهاي كاركرده بهسازي شده سال‌‌ها است كه به عنوان صنعتي جديد و از جمله صنايع پايين‌دستي خودرو شناخته مي‌شود و اكثر خودروسازان بزرگ به منظور ايجاد تقاضاي بيشتر در بازار و به روز كردن محصولات توليدي خود، خودروهاي كاركرده با عمر بالاي 4 الي 5 سال را با حداكثر 60هزار مايل كاركرد جايگزين خودروهاي صفر كيلومتر كرده و خودروهاي كاركرده را نيز پس از بهسازي و تعويض قطعات معيوب در اختيار متقاضيان خاص اين گونه خودروها قرار مي‌دهند.
استفاده از خودروهاي كاركرده در بيشتر كشورها هم‌اكنون رو به رشد است و بسياري از متقاضياني كه قصد خريد خودروهاي صفركيلومتر را ندارند، متقاضي خريد خودروهاي كاركرده هستند. به گفته شرقي، مدير عامل شركت مهندسي بازرگاني خودرو سايپا، استفاده از خودروهاي كاركرده در دنيا رو به افزايش است به طوري كه بين 7 تا 14درصد خودروهاي در حال تردد در كشورهاي پيشرفته را خودروهاي بهسازي شده تشكيل مي‌دهد.
به گفته شرقي در حال حاضر شركت‌‌هاي فورد، جنرال‌موتورز و كرايسلر طرح بهسازي خودروهاي كاركرده را به صورت جدي دنبال مي‌كنند و خودروهاي كاركرده پس از تست 160 قطعه و بهسازي، مجددا وارد بازار مي‌شوند.
جايگزيني خودروهاي كاركرده با خودروهاي نو در ساير كشورها موجب شده كه سن خودرو در اين كشورها حداكثر به 5 سال برسد، اين در حالي است كه اين رويه در ايران كاملا متفاوت بوده، به طوري كه سن برخي خودروهاي در حال تردد در ايران نزديك به 30سال برآورد مي‌شود.
زانتياي پنج ساله بهسازي مي‌شود
شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص طرح جديد بهسازي خودروهاي كار كرده در شركت سايپا گفت: ‌در اين فاز شركت سايپا فعاليت وسيعي را آغاز كرده و اين شركت اولين مركز تهاتري خودرو در ايران را راه‌اندازي كرد. به طوري‌كه در اين فاز علاوه بر پرايدهاي كاركرده كه در فازهاي قبلي نيز بهسازي مي‌شدند، خودروهاي ريو و زانتيا با عمر 5سال نيز نوسازي خواهند شد.
به گفته شرقي متقاضيان شركت در اين طرح مي‌توانند در مقابل خودروهاي كار كرده خود، انواع پرايد، تندر-90، رونيز، ماكسيما و زانتياي نو تحويل بگيرند.
گفته شرقي درخصوص قرار گرفتن تندر-90 در طرح جديد بهسازي در حالي است كه با وجود انجام تعهدات شركت سايپا در دو مدل E0 و E1 وزير صنايع و معادن از فروش آزاد يا پيش‌فروش اين خودرو تا اتمام تعهدات شركت‌هاي خودروساز جلوگيري كرده و فروش مجدد آن را به اتمام كليه تعهدات شركت‌هاي خودروساز موكول كرده است.
شرقي درخصوص شرايط خودروهايي كه مي‌توانند در طرح بهسازي خودروهاي كاركرده شركت كنند نيز اظهار داشت: در طرح قبلي عمر پرايدهاي كاركرده 5 سال در نظر گرفته شده بود و با كاركرد 130هزار كيلومتر، اما در سال‌جاري عمر پرايد را از 5 سال به 10 سال ارتقا داديم و كاركرد خودرو را نيز به منظور گسترش طرح حذف كرديم. وي ادامه داد: در خصوص زانتيا نيز خودروهايي كه از سال 81 تا 86 توليد شده‌اند، مي‌توانند در طرح جديد شركت كنند.
شرقي در ادامه افزود: خودرو زانتيا با عمر 5 سال در صورتي مي‌تواند در طرح شركت كند كه تصادف شديد نداشته باشد تا امكان بهسازي آن براي بازگشت به بازار فراهم باشد. در طرح بهسازي خودروهاي كاركرده در سال گذشته 40ميليون ريال تسهيلات از سوي بانك عامل و با نرخ 12درصد و براي خودروهاي كاركرده بهسازي شده نيز 30ميليون ريال تسهيلات در نظر گرفته شده بود، اما به گفته شرقي در سال‌جاري و با ايجاد تنوع در طرح، تسهيلات ديگري در نظر گرفته نشده است به طوري كه مالكان پرايدهاي كاركرده مي‌توانند با دريافت تسهيلات دو ميليون توماني و ارائه سه فقره چك در 18 ماه و بهره 17درصد، خودروي كاركرده خود را با خودروي پرايد صفر تعويض كنند. شرقي در ادامه مي‌گويد: همچنين تسهيلات سه و شش ميليون توماني نيز براي خودروها و براساس نرخ خودرو در نظر گرفته شده كه اين تسهيلات با سود 13درصد به متقاضيان تعلق مي‌گيرد با اين تفاوت كه متقاضيان اين تسهيلات بايد يك‌چهارم قيمت خودرو را در حساب بانكي خود داشته باشند تا بتوانند از اين تسهيلات استفاده كنند.
به گفته مديرعامل شركت مهندسي بازرگاني خودرو سايپا طرح جديد اين شركت اوايل تيرماه آغاز شده و تا پايان اين ماه ادامه خواهد داشت و متقاضيان مي‌توانند طي اين مدت با مراجعه به سايت www.autosetco.com در طرح بهسازي خودروهاي كاركرده شركت كنند.
خريد خودروهاي بهسازي شده در آينده نزديك
شرقي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه متقاضيان خودروهاي بهسازي شده براي خريد اين‌گونه خودروها بايد به چه مراكزي مراجعه كنند اظهار داشت: شركت ستكو در حال تهيه نرم‌افزاري براي فروش خودروهاي بهسازي شده است تا به اين طريق متقاضيان اين خودروها بتوانند با مراجعه به اين سايت اقدام به ثبت‌نام براي خريد خودروي مورد نظر خود كنند.
به گفته شرقي طرح بهسازي موجب افزايش كيفيت خودروهاي كاركرده مي‌شود به طوري كه خودرو پس از چندين سال استفاده، از سوي كارشناسان فني بازبيني شده و پس از انجام معاينات كامل مجددا وارد بازار خودرو مي‌شود كه اين امر ارتقاي خودروهاي كاركرده داخلي را در پي دارد.
شرقي درخصوص تسهيلات درنظر گرفته شده براي خريد خودروهاي بهسازي شده نيز عنوان كرد: به متقاضيان پرايدهاي بهسازي شده تا سقف سه ميليون و براي خودروهاي گران قيمت تا سقف 6 ميليون تومان تسهيلات داده مي‌شود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن