تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري راساً سيمان وارد كند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: شهرداري راساً سيمان وارد كند


مديريت- گروه شهري:
فرماندار تهران به‌طور رسمي اعلام كرد كه دولت براي تامين سيمان طرح‌هاي عمراني پايتخت به ويژه مترو هيچ كاري نمي‌كند و شهرداري تهران خودش بايد سيمان مورد نياز تهران را وارد كند.

دولت از ابتداي ارديبهشت سيمان را در تهران سهميه‌بندي كرده و به فرمانداري ابلاغ كرده بود تا تنها سهميه تعيين شده را به طرح‌هاي عمراني شهر اختصاص دهد.

گرچه حسين طلا، فرماندار تهران به‌دنبال اعترض‌هاي مسئولان مترو مبني بر تعطيل شدن دو شيفت كاري ساخت تونل‌ها به متروي تهران آمد عنوان كرد: اين مشكل به خاطر بخش‌نامه دولت ايجاد شده و وعده مي‌دهد به سرعت مشكل سيمان تهران را رفع كند اما برخلاف وعده‌هاي قبلي كه به شهروندان تهراني داده بود، اعلام كرده است: «پيشنهاد واردات سيمان را خيلي پيش‌تر به مترو و شهرداري تهران داده‌ايم و بهتر است اين موضوع از سوي شهرداري تهران جدي گرفته شود.»

اگرچه در اين مدت شهردار تهران براي نخوابيدن طرح‌هاي عمراني شهر به هر طريق ممكن سيمان پايتخت به ويژه مترو را تامين كرد اما مدير عامل متروي تهران در اين مدت هم چنان اميدوار بود كه فرماندار تهران با رايزني با مسئولان دولتي، آنها را قانع كند كه نمي‌توان به راحتي سيمان تهران را سهميه بندي كرد چرا كه توقف طرح‌هاي شهر خسارت‌هاي چند ميلياردي به شهر تهران وارد كرده و از همه مهم‌تر مردم بايد هزينه واردات سيمان راتقبل كنند. طلا برخلاف وعده‌هاي قبلي خود گفت: «اين پيشنهاد خيلي پيش‌تر به مترو داده شده، اما به‌نظر مي‌رسد كه واردات سيمان براي آنها صرفه اقتصادي ندارد، چرا كه مترو در حال حاضر هر تن سيمان را 37 هزار تومان از فرمانداري خريداري مي‌كند و در غير اين صورت با واردات سيمان بايد چند برابر اين رقم را پرداخت كند.»

گويا براي مسئولان دولتي اهميتي ندارد كه پرداخت اين بودجه هنگفت از اعتبارات متروي تهران تنها ضررش را به شهروندان وارد مي‌كند.چرا كه با همان بودجه صرف شده براي واردات سيمان، مي‌‌توان طرح‌هاي بيشتري را در متروي تهران ادامه داد و خطوط مترو را بيش از اين افزايش داد.

با اين حال طلا عنوان كرده كه هيچ تعهدي از سوي دولت براي تامين سيمان پايتخت وجود ندارد: «درخواست شركت مترو براي دريافت سيمان از فرمانداري، ماهانه حدود 27 هزار تن است و به اين ترتيب بايد كل سهميه شهر تهران را به مترو بدهيم و طرح‌هاي مهم شهر تهران از جمله طرح‌هاي آب و گاز و فاضلاب معطل بماند.»

حال آنكه بر خلاف اظهارات فرماندار تهران دولت نه تنها سيمان مورد نياز مترو را نداده بلكه ساير طرح‌هاي عمراني كه گفته مي‌شود سيمان آنها تامين شده هم با همين مشكل مواجه هستند. البته فرماندار تهران معتقد است: «وظيفه تامين به معناي توليد نيست و واردات را هم در بر مي‌گيرد و دولت براي رفع اين مشكلات، طي مصوبه‌اي، اجازه واردات را داده و بهتر است، شهرداري تهران از اين امكان استفاده كند.»

البته اين قانون را هم اين مقام مسئول در نظر نگرفته كه نمايندگان مجلس دولت را موظف كرده‌اند تا سيمان و مصالح تمام طرح‌هاي عمراني تهران و كلانشهرها را تامين كنند.
فرماندار تهران با اشاره به برخي گفته‌ها در مورد بدقولي فرمانداري در دادن سهميه سيمان، تصريح كرد: توزيع و نظارت بر بازار سيمان بر عهده فرمانداري است و وظيفه تامين را وزارت بازرگاني انجام مي‌دهد و اين طور نيست كه فرمانداري همه سيمان‌ها را در ساختمان خود انبار كرده باشد. اين سؤال را هم بي‌پاسخ گذاشته كه فرمانداري در نهايت دستگاه ارتباطي بين بدنه دولت و شهرداري تهران است.

تاريخ درج: 15 تير 1387 ساعت 14:20 تاريخ تاييد: 15 تير 1387 ساعت 14:43 تاريخ به روز رساني: 15 تير 1387 ساعت 14:41
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن