تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل كانون هموفيلي ايران:شبكه توزيع دارو كشور وضعيت مناسبي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديرعامل كانون هموفيلي ايران:شبكه توزيع دارو كشور وضعيت مناسبي ندارد
مديرعامل كانون هموفيلي ايران نسبت به وضعيت خطرناكي كه بيماران هموفيلي در زمينه دسترسي به داروهاي مصرفي با آن مواجه هستند هشدار داد.

احمد قويدل در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترين مشكل حال حاضر بيماران هموفيلي را دسترسي به دارو عنوان كرد و گفت : متاسفانه بيماران هموفيلي براي دسترسي به داروهاي مصرفي خود در وضعيت بسيار خطرناكي قرار دارند.

وي با تاكيد بر تلاشهاي مجلس و دولت در جهت تامين بودجه كافي براي واردات داروهاي بيماران هموفيلي، تصريح كرد: خوشبختانه دولت و مجلس رقم قابل توجهي را براي تامين داروهاي وارداتي هموفيلي در نظر گرفته اند اما مشكل در زمينه دسترسي به موقع بيماران به داروها است.

قويدل با اشاره به رقم 60 ميليون دلار براي واردات داروهاي هموفيلي در سال 86 و افزايش اين رقم به حدود 100 ميليون دلار در سال 87، اظهارداشت : اين آمار و ارقامي است كه خود وزارت بهداشت اعلام كرده ولي بنا به دلايل گوناگون، بيماران هموفيلي در دسترسي به داروهاي خودشان مشكل دارند.

مديرعامل كانون هموفيلي ايران از نبود تقويم واردات دارو به عنوان اولين علت بروز مشكل در توزيع داروهاي خاص نام برد و افزود : متاسفانه قرارداد واردات دارو به صورت منظم با شركت هاي وارد كننده تدوين نمي شود و همين امر موجب بروز مشكلاتي در دسترسي بيماران هموفيلي به داروهاي مصرفي مي شود.

وي از كمبود داروي "فاي با" كه بالغ بر دو هفته است وجود ندارد خبر داد و علت بروز چنين مشكلي را ناشي از نبود تقويم واردات دارو دانست.

قويدل با عنوان اين مطلب كه بروز چنين مشكلي صد درصد ممكن است با نفع افراد خاصي مرتبط باشد، گفت : ممكن است اين دارو (فاي با) در ماههاي آخر سال وارد شود اما اين وضعيت در حال حاضر مي تواند به بيماران صدمه بزند.

مديرعامل كانون هموفيلي ايران، نسبت به عدم برنامه ريزي براي توزيع عادلانه دارو و نبود متولي خاص در كشور انتقاد كرد و افزود : معاونتهاي سلامت و غذا و داروي وزارت بهداشت دائما در اين حوزه مداخله مي كنند.

وي به يك مورد عدم توزيع مناسب دارو در كشور اشاره كرد و گفت : در حال حاضر فاكتور 8 در تهران وجود دارد ولي بيماران هموفيلي در حداقل 6 استان كشور از دسترسي به اين دارو محروم هستند.

قويدل از استانهاي يزد و گلستان و همچنين شهرستانهاي مرزي به عنوان مناطقي ياد كرد كه بيماران هموفيلي براي دسترسي به فاكتور 8 دچار در آنجا مشكل هستند.

مديرعامل كانون هموفيلي ايران در ادامه به مديريت يارانه ها در كشور به عنوان يك ابتكار درست اشاره و در عين حال تصريح كرد : متاسفانه ديدگاه ضد انساني در زمينه دسترسي بيماران به دارو حاكم شده و آن توزيع كوپني دارو است.

وي با عنوان اين مطلب كه سهميه دارويي براي بيمار نه انساني است نه علمي افزود : در حال حاضر نسخ پزشكان در سراسر كشور داراي اعتبار نيست و در آنها دست برده مي شود و معلوم نيست چرا بازرسي وزارت بهداشت در اين مورد مداخله نمي كند.

قويدل با تاكيد بر اينكه اساسا دارو به عنوان سهميه معنا ندارد، گفت : خوشبختانه از سطح بسيار خوبي در تامين دارو در كشور برخورداريم اما شبكه توزيع سوراخ است.

مديرعامل كانون هموفيلي ايران با تاكيد بر اينكه اگر بچه هاي مسئولان مربوطه دچار مشكل شوند چقدر حاضرند خرج كنند گفت : وضعيت خطرناكي بر سيستم توزيع دارو در كشور حاكم است.
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن