تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816512043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون قضايي دادستان كل كشور: سابقه‌داران با نگهداري بيش از 30 گرم هروئين اعدام مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون قضايي دادستان كل كشور: سابقه‌داران با نگهداري بيش از 30 گرم هروئين اعدام مي‌شوند
خبرگزاري فارس: حسين ذبحي با اشاره به حكم قاچاق مواد مخدر در رديف هروئين و مرفين، گفت: نگه‌داري بيش از 30 گرم از اين مواد مجازات اعدام دارد مگر مسبوق به سابقه نباشد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دادستاني كل كشور، حسين ذبحي معاون قضايي دادستان كل كشور به ارائه گزارشي در خصوص روند رسيدگي پرونده‌هاي مواد مخدر پرداخت و گفت: بر اساس قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 1376 مجمع تشخيص مصلحت نظام، برخورد قضايي با پرونده‌هاي مواد مخدر از حيث مراحل مختلف رسيدگي، صدور حكم، تجديد نظرخواهي و ساير مواد قضايي مربوطه با ساير پرونده‌ها متفاوت و از ساز و كار مختص به خود به لحاظ اهميتي كه دارد، برخوردار است.
ذبحي به تشريح روند رسيدگي در دادستاني كل كشور پرداخته و گفت:‌ كليه پرونده‌هاي مواد مخدر كه در سراسر كشور توسط مراجع قضائي رسيدگي و منجر به صدور حكم مي‌شود از جهت قابليت بررسي تجديدنظر و امكان اعتراض به رسيدگي، در دادستاني كل و ديوانعالي روند قانونمندي را طي مي‌كند، كليه احكامي كه در مورد متهمين مواد مخدر صادر مي‌شود قطعي تلقي شده و صرفاً احكام اعدام بعد از آن‌كه توسط رئيس ديوانعالي و دادستان كل تاييد شود قابليت اجرا پيدا مي‌كند، ساير احكام چه حبس و چه تعزيري و مصادره اموال قابل اعتراض شناخته نشده است.
وي افزود: اگر دادستان‌ها يا دادياران اجراي احكام در مواردي اشتباه قاضي صادركننده حكم ببرند مراتب به دادستان كل كشور منعكس و دبيرخانه گزارش پرونده را از مرجع قضايي مربوط مطالبه و پس از كسب نظر قضات و دادياران، ديوان عالي كشور و دادستاني كل كشور نظر نهايي توسط يكي از دو مقام صادر خواهد شد.
معاون قضايي دادستان كل كشور تصريح كرد: در خصوص قاچاق مواد مخدر در رديف هروئين و مرفين، نگه‌داري بيش از 30 گرم مجازات اعدام دارد مگر مسبوق به سابقه نباشد و همچنين توزيع و حمل ترياك بيش از 5 كيلو مجازات اعدام دارد.
عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: بر اساس مقررات موجود علاوه بر مجرمانه بودن توليد و توزيع مواد مخدر سنتي، هرگونه ارتكاب اعمال مجرمانه و قاچاق مواد مخدر صنعتي و شيميايي و روان‌گردان‌ها، مجازات شديدي در پي دارد و عاملان و مباشران آن‌ها مصون نيستند، سير سياستگذاري مبارزه با شبكه‌هاي مجرمانه و مبادي ورودي به قاچاقچيان مواد مخدر است و سياست‌هاي جديد مواد مخدر كه توسط مجمع تشخيص مصلحت مورد بررسي و به تبع تاييد و تصويب مقام معظم رهبري رسيده مبتني بر اين‌است كه همه دستگاه‌ها و روساي 3 قوه، مبادرت به اقدامات پيشگيرانه نمايند.
وي مبارزه قاطع و فراگير، پيشگيري، بازپروري، درمان، برخورد با قاچاقچيان،‌ رويكرد جرم‌‌انگاري توليد و توزيع انواع مواد مخدر صنعتي و شيميايي را از جمله سرفصل‌هاي فراروي دانسته و گفت: مواردي كه در جامعه بعنوان مواد تخديري پخش مي‌شود نظير آمپول‌هاي نورجيزك و ترجيزك كه بعضي حاوي ماده مخدر هستند و مواردي كه حاوي پلومورفين است، مي‌باشد.
ذبحي ادامه داد: به اقتضا تفاوت‌هايي كه در مقررات حاكم وجود دارد،‌ برخي تحت عنوان دارو و در اختيار مراجع درماني هستند كه استفاده از آن‌ها در غير مجاري آن جرم تلقي مي‌گردد و برخي مواد صنعتي شيميايي و روان گردان هستند كه وارد كشور مي‌شوند و لذا اگر ماهيت مواد مخدر داشته باشند، حبس و جريمه سنگيني در پي دارد.
وي تحليل شرايط وضعيت مواد مخدر در كشور را ضروري دانست و گفت: كشور ما با توجه به موقعيت جغرافيايي و همسايگان خود محل ترانزيت مواد مخدر به عرصه بين‌المللي است و لذا تصميم‌گيري بايد با اشراف نسبت به موقعيت كشور انجام شود.
وي افزود: سياست سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر بر مبناي مقابله با مصرف و عرضه بوده است و استفاده از مراكز درمان كه معتادان به سمت ترك جذب شوند.
وي افزود: با توجه به آمار بالاي معتادين و امكانات موجود، نيازمند عزمي جدي براي اجراي سياست‌هاي ابلاغي هستيم كه بوسيله آن با سوداگران مرگ مقابله جدي صورت گرفته و همچنين معتادها را به دامان جامعه برگردانيم و در عين حال كنترل مرزها و تامين منابع مالي و ... را در دستور كار قرار دهيم.
وي با اشاره به اينكه در چرخه برخورد با اين پديده شوم شدت عمل ضرورت دارد، افزود: قاطعيت در برخورد و كنترل و اتخاذ انحاء‌ اقدامات انتظامي، اطلاعاتي و قضايي در چرخه عرصه داخلي و بين‌المللي ضرورت دارد.
ذبحي با اشاره به هزينه‌هاي گزاف مبارزه با مواد مخدر افزود: فرايند مبارزه حاصل هزاران پرونده در طول سال و احكام اعدام فراوان است كه براي تنفيذ به دادستاني كل و ديوانعالي ارسال مي‌شود، مراحلي بعد از قبيل تاييد از طريق كميسيون عفو و ... از طريق مراجع ذيربط پيگيري مي‌گردد.
انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن