تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813028334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي دولت: تغييري در موضع هسته اي ايران حاصل نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سخنگوي دولت: تغييري در موضع هسته اي ايران حاصل نشده است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): "غلامحسين الهام " سخنگوي دولت اظهار داشت: تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع هسته اي حاصل نشده است و حقوق ملت ايران قابل عقب نشيني نيست.


الهام روز شنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا انعطافي در موضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص هسته اي بوجود آمده و اين انعطاف تا كجا قرار است پيش رود، افزود: تغييري در مواضع جمهوري اسلامي ايران حاصل نشده است. ملت ايران در اين مساله اراده راسخ دارد و اين مسيري است كه رهبري معظم انقلاب ترسيم كرده اند و ادامه پيدا خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، سخنگوي دولت در عين حال اظهار داشت: اشخاص در جمهوري اسلامي ايران آزادند و اظهار نظر مي كنند اما نظرات شخصي آنها نظرات دولت و نظام نيست. اظهار نظراتي شخصي است كه در فضاي بازي كه در جمهوري اسلامي ايران وجود دارد بيان مي شود.
وي اضافه كرد: هميشه اين مسايل وجود داشته و نقد و نظر و بررسي و اظهار عقيده، امري رايج و طبيعي است و كسي هم مانع و مخالف اظهار نظر نبوده است.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: اين طبيعت نظام جمهوري اسلامي است اما مسوول امور دولت است و دولت تصميم گيرنده است.
وي افزود: روابط دولت و رهبري نيز مساله اي واضح و روشن است و در چهارچوب نظام جمهوري اسلامي ايران مسايل روشن و تعريف شده است و براي عموم ملت ايران نيز قابل درك بوده و روشن است.
الهام تصريح كرد: در مورد موضوع هسته اي نيز اجماع ملي و مردمي وجود دارد و مردم در حفظ حقوق شان راسخند. اگر كساني فكر مي كنند كه به تحليل هاي منفرد اشخاص مي توانند تكيه كنند، اين مساله خود آنهاست اما در داخل كشور هيچ ترديد و تزلزلي در استمرار حقوق مسلم مردم و تكيه بر اصول و مباني اي كه از سوي رهبر معظم انقلاب ترسيم شده است، وجود ندارد.
سخنگوي دولت خطاب به كشورهاي غربي گفت: ما به آنها توصيه مي كنيم دنبال پيدا كردن شكاف و شقاق در داخل كشور نباشند اما اگر مي خواهند روي اين مسايل تكيه و حساب كنند، مساله خود آنهاست.

***صحبت از رفراندم براي طرح تحول اقتصادي، موضوعيتي ندارد
سخنگوي دولت در پاسخ به سوالي مبني بر اظهار نظر برخي افراد در خصوص انجام رفراندوم براي انجام طرح تحول اقتصادي دولت گفت: اين صحبت كمي بدون تعمق در ابعاد طرح مطرح شده و در واقع يك حرف زودرس است و در شرايط فعلي بحث در مورد اين قضيه موضوعيتي ندارد.
الهام افزود: رفراندم در مسايلي مطرح مي شود كه مربوط به شان قانونگذاري است و آنجا كه بايد مجلس موضوعي را تصويب كند، مي تواند بر اساس مفاد قانون اساسي موضوع را به رفراندم بگذارد. بحث تحول اقتصادي، در اين حوزه نيست.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: آنچه در اختيار دولت است و از تكاليف دولت محسوب مي شود، از رفراندم خروج موضوعي دارد، بايد ابتدا مشخص شود كه جايي كه مجلس بايد در مورد آن تصميم بگيرد، كجاست.
الهام همچنين در خصوص تصميم مجلس براي تشكيل كميسيون ويژه براي بررسي طرح تحول اقتصادي گفت: در مورد طرح تحول اقتصادي دولت جلسه اي با حضور رييس جمهوري ،اعضاي دولت و همچنين نمايندگان مجلس برگزار و ابعاد آن تشريح شد.
الهام افزود: در اين جلسه كارشناسان و مسوولان ابعاد طرح را تشريح كردند و به سوالات نمايندگان پاسخ دادند و نمايندگان نيز نظرات خود را ابراز كردند. در جلسات كارشناسي دولت با صاحب نظران و اصحاب رسانه نيز ابعاد مختلف اين طرح مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و نقطه نظرات دريافت شد.
الهام تصريح كرد: به طور كلي مجلس بنا داشته در مسايل مشترك با دولت در مواردي كه نياز به كار بيشتر وجود دارد، كميته اي براي بررسي بيشتر موضوع تشكيل شود.
سخنگوي دولت تصريح كرد: از اقدام مجلس براي همكاري و تعامل در اتخاذ تصميمات پخته و مناسب براي سرنوشت كشور البته با حفظ حقوق و استقلال هر قوه در تصميم سازي و اجرا استقبال مي كنيم.
خبرنگاري از سخنگوي دولت در خصوص زمان معرفي وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت امور اقتصادي و دارايي به مجلس سوال كرد كه الهام در پاسخ گفت: رييس جمهوري بر اساس قانون اساسي سه ماه مهلت دارد كه وزير پيشنهادي را معرفي كند و اين مهلت قانوني، هنوز به پايان نرسيده است.
الهام تصريح كرد: رييس جمهوري در مهلت قانوني وزير پيشنهادي خود را معرفي مي كند.
خبرنگاري از سخنگوي دولت پرسيد: لايحه واردات بنزين چه زماني به مجلس ارسال مي شود.
الهام پاسخ داد: هيچ لايحه اي براي واردات بنزين در دستور دولت نيست.
سخنگوي دولت خطاب به اين خبرنگار گفت: هيچ بحثي در اين زمينه مطرح نيست و شما هر جلسه اين سوال را تكرار مي كنيد.
ادامه دارد...
سيام 1572**9139
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن