تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813406103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تجليل از تقوايي، ترابي، شيردل، اصلاني، بني‌اعتماد و... مراسم پاياني «هفته فرهنگي باغ فردوس» برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با تجليل از تقوايي، ترابي، شيردل، اصلاني، بني‌اعتماد و... مراسم پاياني «هفته فرهنگي باغ فردوس» برگزار شد
خبرگزاري فارس: در مراسم پاياني «هفته فرهنگي باغ فردوس»، سينماگران عرصه فيلم كوتاه و مستند در كنار سينماگران باتجربه ايراني تجليل شدند.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، مراسم پاياني هفته فيلم باغ فردوس، شب گذشته با اهداي جوايز و قدرداني از پيشكسوتان سينماي كشور به كار خود پايان داد.
بنا بر اين گزارش، حسين ترابي، سيف‌الله صمديان،همايون امامي، پرويز كلانتري، محمد شيرواني، بهمن كيارستمي، شهرام مكري، پريسا شاهنده، عليرضا توانا و... در اين مراسم حضور داشتند.
در اين مراسم كه اجراي آن را «منصور ضابطيان» بر عهده داشت، «نادره تركماني» عضو كميته انتخاب و نظر‌سنجي هفته فرهنگي باغ فردوس بيانيه انجمن دوستداران موزه سينما را قرائت كرد.
در اين بيانيه ضمن سپاس از فيلمسازان سينما كه همواره مشعل بيداري را در كوچه‌هاي پيچ در پيچ و مه‌آلود حوادث، روشن نگه مي‌دارند، آورده شده است‌: سپاس از پيشكسوتان اين عرصه كه شانه‌هاي‌شان سرماي سرد و گرماي گرم را در روياي دور حمايت از هنر و هنرمند تجربه كردند و ايستاده ماندند چنان سرو كه رسمش استواري‌ است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: انجمن دوستداران موزه سينما جمعي از علاقمندان سينما هستند كه در آغازين روزهاي پاييز 1386 در اتاق پايين پله موزه سينما حيات خود را آغاز كردند. راهبري و پشت‌گرمي مديرعامل موزه سينما جناب آقاي پزشك جمع دوستانه را غنا بخشيد و ديدارهاي هفتگي به بيان نظريات و پيشنهادات انجاميد.
در انتهاي اين بيانيه با اشاره به عملكرد اين هفته فيلم، آورده شده: ميانه زمستان 86 اولين فراخوان اعلام شد و از آن به بعد، حضور فيلمسازان همواره با فيلم‌هايشان ساز و كار هفته فيلم را جدي تر كرد. گنجه كوچك كنار اتاقمان تبديل به گنجينه بزرگي از آثار فيلمسازان شد كه اعتماد و همدلي را با خود به ارمغان مي‌آوردند و بيش از همه بزرگان و موسفيدان اين عرصه همواره با فيلم‌هاي به ياد ماندني‌شان جريان شكل‌گيري نخستين هفته فرهنگي باغ فردوس را مزين به آثارشان كرده‌اند.
براساس اين گزارش، در ادامه اين مراسم فيلم كوتاه «پي‌په سرا» ساخته كيوان آزاد به نمايش درآمد،اين فيلم گروه موسيقي «حجله» را معرفي و به چگونگي كار آنها در جبوب كشور و سختي‌هايي كه با آن دست و‌پنجه نرم مي‌كنند، پرداخت.
سپس گروه پنج نفره حجله به اجراي قطعاتي پرداختند و 4 قطعه مختلف را اجرا كردند.
بر اساس اين گزارش، محمد حسن پزشك (مدير موزه سينما) و حميد رحيمان (دبير و رئيس انجمن دوستداران سينما) جوايز بخش پيشكسوتان را به برگزيدگان اهدا كردند.
به گزارش فارس، در اين مراسم، ناصر تقوايي ، حسين ترابي، كامران شيردل ، محمدرضا اصلاني، ابراهيم مختاري، رخشان بني‌اعتماد، سيف‌الله صمديان، محسن مخملباف ، پيروز كلانتري، همايون امامي، ابراهيم گلستان و فروغ فرخزاد مورد قدرداني قرار گرفتند و ترابي،صمديان،كلانتري،امامي و همسر كامران شيردل براي دريافت جوايز به‌روي صحنه رفتند.
همايون امامي هنگام دريافت جايزه خود ،اين هفته فيلم هفته پرباري دانست،گفت: ما كرمانشاهي‌ها ضرب‌المثلي داريم تحت عنوان شاد و پشيمانم كردي. اين هفته فيلم هم باعث شد كه من شاد و پشيمان شوم. شادم به خاطر جمع مهربانانه‌اي مثل شما و پشيمانم چون برخي از اعضاي خانواده‌ي سينما،در بين ما نيستند.
وي از اصغر شاهوردي و مصطفي كرمي يادكرد و افزود: نگذاريد اين دوستان فراموش شوند، كساني كه در سينما به خاطر بستر نامناسبي كه حرفه ما را تهديد مي‌كند ،اكنون دچار كم كاري شده‌اند.اصغر شاهوردي و مصطفي كرمي را به ياد بياوريد. باشد كه مسئولين به فكر آنها و سينماگران ديگر باشند كه ديگر چنين اتفاقي برايشان نيفتد.
بر اين اساس، در اين مراسم كه قرار بود پوران فرخزاد جايزه فروغ فرخزاد را دريافت كند، به دليل بيماري و مصدوميتي كه براي وي اتفاق افتاده است،طي پيامي از دريافت اين جايزه قدرداني كرد.
در ادامه اين مراسم، دستيار «سيد‌حسن بني‌هاشم» يكي از فيلمسازان قديمي سينماي ايران كه از سال‌هاي پيش ايران را ترك كرده و به‌علت عارضه مغزي در بستر بيماري به سر مي‌برد، به روي صحنه آمد و درباره وي متني را قرائت كرد.
در بخشي از اين متن آمده است: بني‌هاشم از سال‌هاي دور به تصوير علاقه زيادي داشت و هنگامي كه دوازده سال بيشتر نداشت در لابراتوآر عكاسي كوچكي در خانه داير نمود و تمامي سوژه‌ها و تصاويري كه از جنوب و مردمان ساده‌اش كه با گرما و آفتاب زندگي مي‌كردند گرفته بود در تاريكخانه‌اش ثبت مي‌كرد.
در اين متن همچنين آمده است: به رغم ناآشنايي‌ كه ممكن است مخاطب با اين فيلمساز داشته باشد در ذهن بيدار سينماي ايران نامي آشناست. نام او با سينماي آزاد گره خورده است. نامي كه بي‌ترديد يكي از شريف‌ترين حركات آماتوري سينما به حساب مي‌آيد. كيانوش عياري، ابراهيم حقيقي، عباس كيارستمي، مهدي صباغ‌زاده و ديگران ثمره اين سينما هستند.
بر اساس اين گزارش، پس از قرائت اين متن فيلم كوتاهي حاوي عكس‌ها، فيلم‌ها و بخشي از بريده جرايدي كه درباره جوايز و تحليل فيلم‌هاي بني‌هاشمي بود به نمايش درآمد.
بنا به گزارش فارس، در ادامه جوايز بخش جنبي هفته فرهنگي باغ فردوس اهدا شد.
در اين بخش نشر ماه‌ريز مهر، اسامي فيلم‌هاي كوتاهي كه در مجموعه «كله» در صورت تمايل تهيه‌كنندگانشان،قرار مي‌گيرد،اعلام كرد.طعم خورشيد (عباس اميني) ،روايت فرشته مرگ در 5 پرده (امير شبگير) و جست و جو (محمد صوفي) فيلم‌هايي هستند كه در پكيج كله منتشر خواهد شد.
در ادامه اين بخش فيلم فرش چون ساخته عبدالله ميداني از طرف سازمان صنايع دستي و هنرهاي سنتي مورد تقدير قرار گرفت.
همچنين انجمن تاك (حمايت از كودكان كار و خيابان )جايزه ويژه خود را به فيلم پسران پاييز ساخته مهدي رحماني اهدا كرد.
در ادامه جوايز بخش آزاد كه مختص راي مخاطبين و تماشاگران بود توسط حسين ترابي، سيف‌الله صمديان، همايون امامي، پيروز كلانتري و همسر كامران شير دل اهدا گرديد.
در اين بخش فيلم گيلاس‌هايي كه كمپوت شد ساخته محمد شيرواني با 25/81 راي مخاطبين منتخب پنجم، فيلم دو كمانچه ساخته بهمن كيارستمي با راي 52/81 منتخب چهارم، فيلم ملاقات در تاريكي ساخته ندا نوربخش با كسب 52/85 منتخب سوم تماشاگران هفته فرهنگي باغ فردوس شدند.
همچنين فيلم طوفان سنجاقك ساخته شهرام مكري با كسب 17/87 راي منتخب دوم و فيلم در ساحت گناه ساخته سلاله مرادي با كسب 63/88 راي مخاطب عنوان نخستين فيلم برگزيده تماشاگران را كسب كرد.
بر اساس اين گزارش، مجري برنامه اسامي 5 فيلم ديگر منتخب مخاطبان را نيز قرائت كرد كه به شرح زير بودند: فيلم فاز هفتم ساخته حميد نجفي با كسب 35/80 آراء مخاطبين محدوده دايره ساخته شهرام مكري با كسب 31/80 آراء مخاطبين، فيلم گورستان بي‌نام ساخته نصير درويش‌وند با كسب 80 درصد از راي مخاطبين و فيلم ترانه اندوهگين كوهستان ساخته حامد خسروي با كسب 87/79 و فيلم بي‌نهايت ساخته افسانه زماني با كسب 68/79 درصد آراء مخاطبين عناوين ششم تا دهم جدول را كسب كردند.
بر اساس اين گزارش، در ادامه انجمن دوستداران موزه سينما از محمد حسن پزشك مدير موزه سينما تجليل به عمل آورد.
پزشك هنگام دريافت جايزه خود گفت: قرار نبود من صحبتي كنم به دو جهت ،يكي به اين دليل كه صدايم صداي خوشايندي نيست و دوم اينكه سنتي كه در هر مراسمي يك نفر سخنراني مي‌كند و فكر مي‌كند بيشتر از ديگران مي‌داند و مي‌خواهد دانشش را منتقل كند را دوست ندارم.
وي ادامه داد:از اينكه فرصتي پيش آمد تا در مشعل فروزاني كه بود چوب كبريتي بيندازم،خوشحالم و معتقدم سينماي ما مشتعل‌تر، روشن‌تر و ماناتر خواهد شد و علي‌رغم شرايطي كه وجود دارد بهتر خواهد شد.
محمد حسن پزشك در ادامه گفت: من كار خاصي براي اين هفته نكردم، فقط بستري را فراهم كردم تا سد راه تعدادي از عزيزاني كه علاقمند بودند با امكانات موزه كاري صورت دهند نباشم. كار من فقط سد راه نبودن بود،سد راه نبودن هم در اين زمانه مي‌تواند كار خوبي باشد.
در پايان اين مراسم گروه موسيقي به سرپرستي ناصر منتظري و پويا محمودي قطعاتي از موسيقي خطه جنوب را اجرا كردند. اين مراسم كه با يك ساعت و در ساعت 19 برگزار شد، در ساعت 21 به پايان رسيد.
انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن