تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814905297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير گروه پژوهشي پست مركز تحقيقات مخابرات ايران: طرح جامع توسعه‌ي پست ظرف سه سال انجام مي‌شود تصويب اساسنامه‌ي اپراتور اول پست در مراحل نهايي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير گروه پژوهشي پست مركز تحقيقات مخابرات ايران: طرح جامع توسعه‌ي پست ظرف سه سال انجام مي‌شود تصويب اساسنامه‌ي اپراتور اول پست در مراحل نهايي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

پروژه‌ي طرح جامع توسعه‌ي پست در گروه پژوهشي پست مركز تحقيقات مخابرات ايران اجرا مي‌شود كه در آن با دورنماي حداقل 10 ساله كه بايد در سه سال انجام شود، 80 پروژه از جمله لجستيك، اپراتور دوم، بازنگري قيمت تمام شده و فن‌آوري اطلاعات پيش‌بيني شده و به ترتيب اهميت انجام خواهند شد.

دكتر يحيي دهقاني ـ مدير گروه پژوهشي پست مركز تحقيقات مخابرات ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب پست را به عنوان سازمان ارايه‌كننده‌ي خدمات عمومي براي دولت داراي اهميت خاص خواند و گفت: خدمات پست بايد بر اساس تعهداتي كه دولت به اتحاديه‌ي‌ جهاني پست دارد، براي آحاد مردم، با قيمت منصفانه و كيفيت يكسان ارايه شود كه اين تعهدات تحت عنوان سرويس‌هاي تعهد شده اجباري انجام مي‌شود.

او با بيان اين كه شبكه‌ي پستي يك شبكه‌ي جهاني و تحت تاثير تغييرات جهاني است، ادامه داد: شركت پست جمهوري اسلامي ايران ناگزير به تبعيت از مصوبه‌هاي اتحاديه‌ي جهاني پست است كه طي آن جداسازي تصدي گري و حاكميتي كه در قانون برنامه‌ي چهارم توسعه و اصل 44 شفاف‌تر شده، صورت گرفته است.

به گفته‌ي دهقاني بخشي از خدمات پستي و سرويس‌هاي اقتصادي بايد تحت پوشش يك شركت مستقل با ديدگاه استراتژي و اقتصادي اداره شوند كه شركت پست بعد از ابلاغ و تصويب در هيات وزيران با نام اپراتور اول شكل مي‌گيرد و شركتي خواهد بود كه فعاليت‌هاي اقتصادي را هدايت و تصدي‌گري مي‌كند.

وي همچنين اظهار كرد: به دنبال اپراتور اول بايد اپراتور دوم هم توسط بخش غيردولتي شكل بگيرد كه از مرحله‌ي قبول تا توزيع تمام عمليات را انجام خواهد داد؛ براي اجرايي شدن اين طرح بايد آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوطه تنظيم و فرآيندي كه براي گرفتن مجوز بخش خصوصي لازم است طي شود.

او با بيان اين كه يكي از پروژه‌هاي مهم گروه پژوهشي پست مركز تحقيقات مخابرات ايران درخصوص اپراتور دوم است كه بعد از اعلام فراخوان و تعيين مشاور، ظرف سه ماه ضوابط كلي انتخاب اپراتور دوم را تدوين و در اختيار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و وزارت ICT قرار مي‌دهد تا بتوانند براي انتخاب مجري فراخوان اعلام كنند.

دهقاني تصريح كرد: پروژه‌ي تحقيقاتي سرويس لجستيك كه در دنيا سودده است را بعد از انتخاب مشاور و همزمان با اجراي پايلوت در مركز تحقيقات مخابرات ايران انجام مي‌دهيم و در ظرف يك سال آينده سرويس را در سراسر كشور پياده خواهيم كرد تا به عنوان يك سرويس سودده اپراتور اول پست را ارتقاء دهد.

او از سرويس‌هاي تركيبي پست مثل پرداخت قبوض و سرويس خريد و فروش اينترنتي به عنوان ديگر سرويس‌هاي سودآور براي شركت پست نام برد و خاطر نشان كرد: اين شركت به دليل گستردگي شبكه‌ي پستي و تنوع خدماتي كه ارايه مي‌دهد، همواره نيازمند كارهاي پژوهشي است تا به بيراهه نرود، سودده باشد و مطابق با استانداردهاي جهاني سرويس‌دهي مطلوب را انجام دهد.

وي گفت: تصويب اساسنامه‌ي اپراتور اول پست در مراحل نهايي است كه ظرف ماه‌هاي آينده اعلام مي‌شود و بر اساس اصل 44، تا 80 درصد از سهام آن قابل واگذاري به عموم است و 20 درصد سهام ممتاز و در اختيار دولت باقي مي‌ماند.

او همچنين خاطر نشان كرد: امكان دارد طرح جامع توسعه‌ي پست نيازمند بازنگري باشد ولي سعي مي‌كنيم مسير حركتي را تغيير ندهيم تا به بيراهه نرويم.

دهقاني با تاكيد بر اين كه پست مي‌تواند با استفاده از فن‌آوري اطلاعات و با توليد خدمات با ارزش افزوده جايگاه واقعي خود را پيدا كند، افزود: از آنجا كه طرح توسعه‌يي است، دولت از نظر بودجه كمك مي‌كند و از اين نظر مشكلي پيش روي انجام طرح نيست.

انتهاي پيام
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن