تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرونده ثبت جهاني جنگل‌هاي حرا در دست تهيه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پرونده ثبت جهاني جنگل‌هاي حرا در دست تهيه است
خبرگزاري فارس: پرونده ثبت جنگل‌هاي حرا در فهرست ميراث طبيعي جهاني توسط كارشناسان ميراث فرهنگي و محيط زيست در دست تهيه است.


به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي دريانورد، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان گفت :با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد جنگل‌هاي دريايي حرا، ثبت آن در فهرست ميراث طبيعي جهاني در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرار گرفته است.
وي با اشاره به اين‌كه پرونده ثبت اين اثر طبيعي توسط كارشناسان ميراث فرهنگي و محيط زيست در دست تهيه است، اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود به زودي پرونده تكميل و به منظور ثبت نهايي به يونسكو ارسال شود.
دريانورد اظهار اميدواري كرد: با ثبت جهاني جنگل‌هاي حرا و معرفي آن در سطح بين‌المللي، گردشگران بيش‌تري به استان هرمزگان سفر كنند.
جنگل‌هاي دريايي حرا پس از جنگل‌هاي هيركان به عنوان دومين اثر طبيعي ايران در فهرست ميراث طبيعي جهاني جاي خواهد گرفت.
جنگل حرا در سواحل جنوبي ايران، مهد انواع گوناگون آبزيان‌، پرندگان و دوزيستان است.
حرا‌، گياهي از تيره شاه پسند است. دانه آن روي درخت مادر مي‌رويد و نهال توليد مي‌كند. سپس از درخت جدا مي‌شود و داخل مرداب مي‌افتد.
جنگل حرا بر دريا و آب شور قرار دارد و اين سازش با آب شور و شرايط نامناسب، از حرا يك گياه استثنايي ساخته است. درختان حرا ، در قسمت‌‌هاي كم عمق خور خوران كنار و روي تپه‌هاي جزيره مانندي كه هنگام پائين رفتن آب دريا از آب بيرون مي‌مانند قرار گرفته است. عمق آب اين مناطق از يك تا 5/1 متر تجاوز نمي‌كند؛ بنابراين جنگل هنگام بالا آمدن آب دريا‌، در آب‌هاي نيلگون خليج فارس به حالت شناور مي‌ماند و با فروكش كردن آب دريا به مدت 6 تا 7 ساعت مانند جنگل‌هاي مناطق خشك نمايان مي‌شود.
به جنگل‌هاي حرا در منطقه قشم، 3 عنوان جهاني منطقه حفاظت شده بين‌المللي‌، ذخيره‌گاه زيست كره و تالاب بين‌المللي نام داده‌اند.
انتهاي پيام/
 شنبه 15 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن