تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816467846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط آمريكا تهيه شدپيش‌نويس ‌قطعنامه ‌جديد ‌تحريم ‌عليه‌ زيمبابوه


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: توسط آمريكا تهيه شدپيش‌نويس ‌قطعنامه ‌جديد ‌تحريم ‌عليه‌ زيمبابوه
آمريكا پيش‌نويس قطعنامه جديد عليه زيمبابوه را به شوراى امنيت ارائه داد.

رهبر حزب اپوزيسيون زيمبابوه درخواست‌ها براى تشكيل دولت اتحاد ملى را رد كرد و گفت: اين كار به حل بحران اين كشور پس از پيروزى شدن موگابه در دور دوم انتخابات رياست جمهورى كمكى نخواهد كرد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، مورگان چانگيراي، رهبر حزب اپوزيسيون جنبش تغييرات دموكراتيك يك روز پس از درخواست اتحاديه آفريقا براى تشكيل يك دولت اتحاد ملى گفت: اين طرح فقط به موگابه كمك خواهد كرد. چانگيراى به خبرنگاران گفت: دولت اتحاد ملى به حل مشكلا‌تى كه زيمبابوه با آن روبه‌روست، كمك نخواهد كرد و نشانگر خواست و اراده مردم زيمبابوه نخواهد بود. اين قطعنامه مشروعيت انتخابات 27 ژوئن را و اين حقيقت كه بيش‌تر رهبران آفريقايى از به رسميت شناختن رابرت موگابه 84 به عنوان رئيس كشور زيمبابوه خوددارى كردند، به رسميت نخواهد شناخت. رهبر حزب اصلى اپوزيسيون افزود: تشكيل دولت اتحاد ملى نشان نخواهد داد كه حزب جنبش تغييرات دموكرات به عنوان پيروز آخرين انتخابات معتبر در 29 مارس بايد به عنوان دولت مشروع زيمبابوه به رسميت شناخته شود. در همين حال وزير اطلا‌عات زيمبابوه گفت: دولت آماده است با هر كسى در مورد تشكيل اتحاد ملى در زيمبابوه مذاكره كند. آمريكا پيش‌نويس قطعنامه‌اى را براى شوراى امنيت سازمان ملل تهيه كرده است كه بر اساس آن موگابه و 11 تن از مشاوران امنيتى‌اش تحريم تسليحاتي، مالى و مسافرتى خواهند شد. در اين پيش‌نويس همچنين از دولت هراره خواسته شده بدون تاخير ميان طرفين گفت‌وگويى را با هدف رسيدن به يك راه حل صلح‌آميزى كه نشان دهنده خواست ملت زيمبابوه است يعنى با توجه به نتايج انتخابات 29 مارس آغاز كند. ديويد ميليبند، وزير خارجه بريتانيا در مورد اين تحريم‌ها گفت: ما در سازمان ملل متحد سخت كار مى‌كنيم زيرا فكر مى‌كنم اينكه موگابه رئيس‌جمهور زيمبابوه و ملتزمين وى كه او را همراهى مى‌كنند، حياتى است كه همان دردى را حس كنند كه ديگر مردم زيمبابوه نيز آن را حس مى‌كنند. اتحاديه اروپا نيز همچنين بر موضع خود مبنى بر اينكه چانگيراى بايد رئيس هر گونه دولت جديد زيمبابوه باشد، تاكيد كرد.

هشدار آفريقاى جنوبي

اين در حالى است كه تابو ام‌بكي، رئيس‌جمهور آفريقاى جنوبى نسبت به اعمال هرگونه راه‌حل خارجى براى بحران زيمبابوه هشدار داده است.

ام‌بكى كه از سوى جامعه توسعه آفريقاى جنوبي، ارگان قدرتمند منطقه‌اي، به عنوان ميانجى‌گر زيمبابوه ا نتخاب شده، گفت: خارجى‌ها نبايد تشكيل دولتى كه بايد با بالا‌ترين نرخ تورم در جهان و كمبودهاى غذايى دست و پنجه نرم كند، ديكته كنند. چانگيراى اعلا‌م كرده است حزب وى نسبت به مذاكرات متعهد است اما اين مذاكرات بايد بر اساس پيدا كردن يك توافق تشكيل يك دولت انتقالى كه منجر به برگزارى دوباره انتخابات شود، باشد. در همين حال خبرگزارى آسوشيتدپرس گزارش داد: حدود 200 تن از هواداران اپوزيسيون زيمبابوه در خارج از سفارت آ‌مريكا در هراره جمع شدند و خواستند از آنها حفاظت شود.

فعالا‌ن اپوزيسيون خبر خوبى دريافت كردند مبنى بر اينكه دو زنى كه عليه موگابه تظاهرات صلح‌آميز را انجام داده بودند پس از گذراندن شش هفته در سلول انفرادى در زندان با قرار وثيقه آزاد شدند.

هواداران اپوزيسيون كه از موج خشونت دولتى به راه افتاده هراسان شده‌اند با مقدارى از دارايى‌هاى خود كه در بسته‌اى پيچيده بودند در بيرون سفارت آمريكا در هراره جمع و خواستار كمك شدند. جيمز مك جي، سفير آمريكا در هراره گفت: اين افراد از مقر اپوزيسيون به سفارت آمريكا آمده‌اند. وى گفت: مقامات سفارت در حال همكارى با گروه‌هاى انسان دوستانه هستند تا براى آنها سرپناهى پيدا كنند. بيش از 300 تن از هواداران اپوزيسيون كه در سفارت آفريقاى جنوبى پناه گرفته بودند به اردوگاهى در خارج از هراره منتقل شدند. اپوزيسيون زيمبابوه در بيانيه‌اى گفت: آدم‌ربايي، ضرب و شتم و تجاوز به عنف از زمانى كه حزب حاكم زانو ‌ پى اف مدعى پيروزى در انتخابات شد، شدت يافته است. افرادى كه لباس نظامى‌به تن داشتند نايسون نمادزيوا، نماينده منتخب اپوزيسيون را با نشانه گرفتن اسلحه به طرفش ربودند. در همين حال دو فعال اپوزيسيون نيز با قرار وثيقه آزاد شدند.

خبرگزارى رويتر نيز گزارش داد: زلماى خليل‌زاد، سفير آمريكا در سازمان ملل متحد به خبرنگاران در مورد نشست پشت درهاى بسته شوراى امنيت گفت: انتظار داريم طى روزهاى آينده در مورد اين قطعنامه كه به اعضا ارائه كرديم راى‌گيرى انجام شود. ديپلمات‌هاى شوراى امنيت اعلا‌م كردند: ‌آفريقاى جنوبي، روسيه و چين با اعمال تحريم‌هاى بيش‌تر مخالفند. وى اما عنوان كرد كه با توجه به محكوميت گسترده انتخاب دوباره موگابه معلوم نيست كه مسكو و پكن از حق وتوى خود استفاده كنند. دوميسانى كومالو، سفير آفريقاى جنوبى در سازمان ملل در مصاحبه‌اى تلفنى با رويتر اشاره كرد كه نمى‌تواند از پيش‌نويس قطعنامه آمريكا حمايت كند و گفت: فرضيه اساسى اين قطعنامه غلط است و مشكل دارد.
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن