تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816607353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست مديران عامل آب استان يزد مطرح شد: مشكلات خط دوم انتقال آب برطرف شده است روستاهاي استان140 ليتر در ثانيه كمبود آب دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست مديران عامل آب استان يزد مطرح شد: مشكلات خط دوم انتقال آب برطرف شده است روستاهاي استان140 ليتر در ثانيه كمبود آب دارند
خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس: انرژي

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي يزد با اشاره به رفع مشكل برق در زمينه انتقال آب زاينده رود گفت: به رغم وجود خشكسالي در صورت صرفه جويي مردم مشكلي در اين زمينه نخواهيم داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد حسن خورشيد نام در جمع خبرنگاران با اشاره به مشكل قطع برق در چهار پمپاژ مسير انتقالي آب زاينده رود خاطرنشان كرد: مشكل قطع برق اين پمپاژها رفع شده است و ديگر مشكلي در زمينه انتقال آب زاينده رود به يزد وجود ندارد و آب به همان ميزان سال گذشته به يزد منتقل خواهد شد.

وي تاكيد كرد: در برخي مناطق كه منابع آبي آنان هوابين و عمدتا قنات است با خشكسالي كامل مواجه شده‌اند و در اولويت ابتدايي استان براي تامين آب قرار دارند.

خورشيدنام خاطرنشان كرد: در برخي ديگر مناطق بر اثر خشسكالي ميزان منابع آبي آنان كم شده است كه در اولويت دوم استان قرار دارند ودر برخي ديگر مناطق مشكل حادي وجود ندارد.

وي با بيان اينكه در زمينه آب صنعت و كشاورزي نيز مشكل حادي به وجود نخواهد آمد تصريح كرد: با هماهنگي ستاد حوادث غير مترقبه چاه هايي در استان مشخص شده است تا در باغ‌هايي كه با مشكل حاد خشكسالي مواجه هستند با حواله وتانكر و هماهنگي ستاد حواث غير مترقبه آب منتقل شود.

خورشيد نام با بيان اينكه خشكسالي در يزد پيوسته است تصريح كرد: در چنين شرايطي كه استان با خشكسالي پيوسته دست وپنجه نرم مي‌كند يك خشكسالي حاد مشكلات را تشديد مي‌كند و در چنين شرايطي اولويت ابتدائي رفع نيازهاي ضروري مردم نظير آب شرب و بهداشت است.

وي ادامه داد: متوسط بارندگي استان 109 ميليمتر است كه 56 درصد از ميانگين كشوري پايين تر است ونشان از خشكسالي پيوسته در استان است.

خورشيدنام با اشاره به اينكه متوسط بارندگي 109 ميليمتر با احتساب بارندگي ارتفاعات است تاكيد كرد: در بسياري از دشت‌هاي استان بارندگي 60 ميليمتر و پايين تر است و به همين دليل بسياري از دشت‌هاي استان ممنوعه شناخته شده و محدوديت‌هاي فراواني در ان ها اعمال شده است.

وي سپس به تبعات خشكسالي و آثار آن نظير حفاري‌هاي غير مجاز و افزايش عمق چاه‌ها اشاره و تاكيد كرد:شركت آب منطقه‌اي به دليل حساسيت موضوع به شدت برخورد مي‌كند تا در اين زمينه به منافع عمومي مردم ضربه وارد نشود.

خورشيد نام اظهار كرد: در كمترين زمان ممكن به درخواست‌هاي شركت آبفا براي حفر چاه به منظور تامين آب شرب وبهداشت رسيدگي مي‌شود تا در سريعترين زمان ممكن به درخواست ها رسيدگي و چاه هاي جديد حفر شود تا مردم با مشكل خاصي روبه‌رو نشوند.

مديرعامل شركت اب منطقه اي در پايان اظهارداشت:خط دوم انتقال آب به استان در بودجه رديف مطالعه واجرا گرفته است و اسناد مناقصه تا پايان شهريور اماده مي‌شود تا طرح فايناس آن برگزار شود.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب استان يزد نيز گفت: بيش از50 درصد هدف صرفه جويي محقق شده است و آب هيچ مشتركي در صورت صرفه جويي مردم قطع نخواهد شد.

بيش از نيمي از هدف صرفه جوئي محقق شده است

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد رضا محمدي در نشست خبري با خبرنگاران با تاكيد دوباره بر صرفه جويي 10 درصدي مردم به ويژه در بخش خانگي افزود: تاكنون 5/3 درصد صرفه جويي محقق شده است و در صورت تحقق هدف صرفه جويي 10 درصدي در سال جاري قطعي آب نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه در شهرهاي تحت تاثير خشكسالي با دو وضعيت متفاوت كمبود آب و مشكل كيفي آب روبه‌رو هستيم خاطرنشان كرد: در شهرهاي نير، مهريز و طبس مشكل كمي و در شهرهاي ديگري نظير بافق و بهاباد با مشكل كيفي آب روبه ‌رو هستيم.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب استان يزد افزود: در شهرهاي يزد، اردكان و ميبد كه از آب زاينده رود استفاده مي‌كنند قطع آب نخواهيم داشت و80 درصد جمعيت استان در اين شهرها قرار دارند.

وي از نصب آب شيرين كن در شهرهائي كه با مشكل كيفي آب روبه‌رو شده‌اند خبرداد و خاطرنشان كرد: در بافق يك آب شيرين كن نصب شده است وبه زودي دومين آب شيرين كن نيز نصب خواهد شد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب با بيان اينكه صرفه جويي در يزد به يك يا دو روز منتهي نمي‌شود افزود: استان يزد در طول تاريخ با محدوديت منابع آبي روبه‌رو بوده است ولازم است كه مردم هميشه صرفه جو باشند.

محمدي با بيان اينكه مشكل كمبود آب هنوز رفع نشده است تاكيد كرد: صرفه جويي در برخي كارهاي تبليغاتي وفرهنگ سازي است كه در مدت اخير كارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته و نمونه ان در تحقق50 درصدي صرفه جوئي نمايان است.

وي همچنين از اجراي طرح‌هايي در شركت آب وفاضلاب خبرداد كه تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد و تا يك دهه مشكل آب در شهرهاي نير، هرات واشكذر برطرف خواهد شد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان همچنين از اختصاص يك ميليارد تومان تسهيلات خشكسالي به اين شركت خبر داد و خاطرنشان كرد: با اعتبار مناسب سيستم آبرساني در استان به گونه اي تجهيز خواهد شد تا در خشكسالي هاي بعدي با مشكل مواجه نباشيم و در كنار ان نيز توزيع لوازم كاهنده به طور وسيع وبا قيمت پائين در دستور كار قرار دارد.

مديرعامل شركت آبو فاضلاب استان در پايان با بيان اينتكه اين شركت 270 هزار مشترك دارد تاكيد كرد: براي اصلاح شبكه آب فرسوده شهري 320 ميليارد ريال و سالانه40 ميليارد ريال براي لوازم كاهنده مصرف آب نياز است.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب روستائي استان يزد نيز گفت: 530 روستاي استان تحت تاثير خشكسالي قرار دارند كه از اين ميزان به 227 روستا با تانكر آبرساني مي‌شود.

روستاهاي استان 140 ليتر در ثانيه كمبود آب دارند

به گزارش ايسنا، محمد رضا حاتمي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه 913 روستا داراي خانوار با 199 هزار جمعيت در استان وجود دارد تاكيد كرد: 640 روستاي استان از اين ميزان تحت پوشش شركت آب وفاضلاب روستائي قرار دارند.

وي شاخص بهره‌مندي روستاها از آب آشاميدني را 6/73 درصد ذكر وتاكيد كرد: تا پايان سال جاري شاخص بهره‌مندي روستاها به 77 درصد خواهد رسيد.

وي ادامه داد: با بهره برداري از مجتمع ابركوه با 40 روستا، مجتمع گاريزات با 32 روستا و پروژه زمزم در شهرستان طبس با 50روستا بخش زيادي از مشكلات رفع خواهد شد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان يزد تاكيد كرد: اعتبارات آب و فاضلاب استان براي مقابله با خشكسالي يك ميليارد و200 ميليون تومان است كه به واسطه آن خريد تانكر سيار وثابت، كف شكني چاه‌ها وخريد واجاره آب از چاه‌ها و قنوات مجاور در دستور كار قرار گرفته است.

حاتمي خاطرنشان كرد: روستاهاي استان 200 ليتر در ثانيه كمبود آب دارند كه با اقدامات و تمهيدات انديشيده شده60 ليتر در ثانيه آن تامين شده است و تا دو ماه آينده با بهره‌برداري از پروژه‌هاي ديگر57 ليتر ديگر از كمبود آب جبران خواهد شد.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب روستايي در ادامه با بيان اينكه در هيچ يك از روستاهاي استان آب جيره‌بندي نشده است تاكيد كرد: با جيره‌بندي مردم خود به خود به ذخيره آب اقدام مي‌كنند وپس از وصل مجدد آب مجبورند آب ذخيره شده را دور بريزند واين امر خود به خود مصرف آب را افزايش خواهد داد.

حاتمي در خصوص سياست گذشته اين شركت مبني بر جيره‌بندي گسترده آب خاطرنشان كرد: هر سياستي را بايد در ظرف زماني ومكاني خود سنجيد.

وي همچنين تصريح‌كرد: با توجه به اينكه اغلب روستاهاي استان يزد در دامنه كوهها قرار گرفته‌اند، آب مورد نياز آنها از منابع داخلي استان تامين مي‌شود واز سويي ديگر بيشتر از شهرها تحت تاثير خشكسالي قرار دارند.

مديرعامل شركت آب وفاضلاب روستائي استان يزد همچنين در پايان افزود: آب تعدادي از روستاهاي استان با وجود خشكسالي تغيير كيفيت داده و در تعدادي نيز كم شده است.

انتهاي پيام
 جمعه 14 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن