تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816682970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي: ايران پيگير راه حلي مبتني بر مذاكره است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: متكي: ايران پيگير راه حلي مبتني بر مذاكره است


سياست‌خارجي- وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد، ايران چشم انداز جديدي براي رسيدن به راه حلي مبتني بر مذاكره در مورد برنامه هسته‌اي دارد.

واحد مركزي خبر، متكي در كنفرانس خبري در مقر سازمان ملل متحد ضمن تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مهم‌ترين مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي درباره برنامه هسته‌اي تهران گفت : در حال بررسي پيشنهاد همكاري جديد پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان هستيم و پاسخ خود را به‌زودي ارائه خواهيم داد.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ما همچنان به حل مسالمت‌آميز اين پرونده اميدواريم و بررسي بسته پيشنهادي اروپا در ايران نيز ناشي از اين موضع مثبت است.

وي در اين حال با انتقاد از برخورد متناقض كشورهاي غربي با مقولات جهاني افزود: بسياري از مشكلات كنوني جهان ناشي از درك نادرست و اتخاذ تصميمات غير منطقي برخي از كشورهاي قدرتمند است.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تروريسم را از چالش هاي مهم عصر حاضر دانست و افزود: رفتار دوگانه كشورهاي غربي با گروه‌هاي تروريستي و تقسيم بندي آنان به تروريست‌هاي خوب و بد، به اصل مبارزه با تروريسم لطمه زده و جهان را در ريشه كن كردن تروريسم با مشكل روبه‌رو كرده است.

متكي همچنين با اشاره به تصويب بودجه ۴۰۰ ميليون دلاري امريكا براي ايجاد اغتشاش در ايران و حمايت از گروه‌هاي تروريستي گفت: اينها بخشي از اقدامات امريكا عليه ملت ايران است و تصميم اخير حكومت انگليس در حمايت از گروهك تروريستي منافقين كه تحت حمايت غرب است نيز چهره واقعي انگليس در مبارزه با تروريسم را آشكار كرده است.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران درباره افزايش قيمت نفت هم گفت: ما از تثبيت قيمت نفت حمايت مي‌كنيم و معتقديم تنها با همكاري كشورهاي توليد كننده و مصرف كننده نفت اين موضوع قابل حل است.

متكي در پاسخ به سوال ديگري درباره مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات لبنان نيز گفت: ما براين اعتقاد هستيم كه تصميم گيران اصلي و نهائي درباره لبنان مردم اين كشور هستند و دولت هاي غربي بايد اين ادبيات غلط را فراموش كنند كه مي توانند سياست هاي خود را به مردم منطقه و لبنان ديكته كنند.

وي تأكيد كرد: رويكرد ما در لبنان منطقي، سازنده و غير مداخله‌جويانه بوده است و معتقديم كه مردم لبنان بايد براي آينده خود تصميم بگيرند نه كشورهاي غربي صاحب نفوذ در اين كشور.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره مبادلات فرهنگي و مردمي ميان تهران - واشنگتن گفت: ما همواره از اين همكاري‌ها حمايت كرده‌ايم و معتقديم در اين خصوص زمينه‌هاي بسياري وجود دارد كه يكي از آنها همكاري‌هاي رسانه‌اي دو كشور است.

وي افزود: پارسال بيش از ۱۲۰ رواديد براي ورود خبرنگاران امريكايي به ايران صادر شده است در حالي كه دو خبرنگار ايراني مستقر در نيويورك همچنان با مشكلات اقامتي و كاري روبه‌رو هستند كه ادامه اين وضع در همكاري‌هاي اينده ايران با رسانه‌هاي گروهي آمريكا تاثير منفي خواهد داشت.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه به منظور شركت در اجلاس سالانه شوراي اقتصادي اجتماعي سازمان ملل متحد (اكوسوك) در نيويورك به‌سر مي‌برد، همچنين گفت: بسياري از مشكلات جهاني ناشي از ناكارآمد بودن مديريت حاكم بر جامعه جهاني است كه بايد مورد بازنگري قرار گيرد.

متكي با اشاره به معضلات اقتصادي جهان افزود: فقر و بي‌عدالتي در جامعه جهاني، دستيابي به اهداف توسعه پايدار را با مشكل روبرو كرده است.

وي تصريح كرد: مديريت جهاني در حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي بايد مورد بازنگري جدي قرار گيرد تا بتواند تصوير روشني براي حل مشكلات جهاني ارائه كند و كشورهاي فقير و در حال توسعه بتوانند بر مبناي آن نيازهاي توسعه‌اي خود را براورده كنند.

وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران بحران مواد غذائي و افزايش قيمت نفت را ناشي از سوئ مديريت و دخالت شركت‌هاي فرامليتي و همچنين اقدامات سود جويانه كشورهاي صنعتي دانست و خطاب به نمايندگان حاضر در نشست گفت: ما به عنوان اعضاي جامعه بين‌الملل بايد براي تحقق اهداف توسعه پايدار، نظام تجاري و اقتصادي نويني را طرح‌ريزي كنيم كه به حل واقعي مشكلات اقتصادي جهان كمك و زمينه توسعه پايدار را براي جامعه جهاني فراهم كند.

متكي توسعه همكاري كشورهاي جنوب جنوب و حمايت مالي صندوق اوپك از كشورهاي كمتر توسعه يافته را نمونه خوبي براي مشاركت در حل بحران مالي جهاني دانست.

وي اضافه كرد: شوراي اقتصادي اجتماعي سازمان ملل متحد (اكوسوك) به عنوان يكي از اركان اصلي سازمان ملل متحد مي تواند جامعه جهاني را در رسيدن به توسعه پايدار ياري دهد.

اجلاس اكوسوك تا پايان تير در قالب نشست‌هاي كارشناسي به كار خود ادامه خواهد داد.

تاريخ درج: 13 تير 1387 ساعت 18:10 تاريخ تاييد: 13 تير 1387 ساعت 18:42 تاريخ به روز رساني: 13 تير 1387 ساعت 18:42
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن