تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820527806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اراك: ملاك بودن در صراط مستقيم انقلاب، تبعيت از ولايت است


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اراك: ملاك بودن در صراط مستقيم انقلاب، تبعيت از ولايت است
ايماني مقدم، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي اراك گفت: ملاك بودن در صراط مستقيم انقلاب، تبعيت از ولايت است.
حجت الاسلام مهدي ايماني مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در اراك، اظهار داشت: اگر كسي بر خلاف نظر ولايت نظر دهد، مخالف امام(ره) است و لو اينكه سال ها با حضرت امام (ره) بوده باشد.

ايماني مقدم ادامه داد: تمام عزت و والايي حضرت امام خميني(ره) به خاطر ولايت ايشان است و ولايت هم به تعبير ايشان فقيه و ولايت الهي و ولايت انبياء است، لذا كسي حق ندارد به اسم حضرت امام خميني (ره) در مقابل ولايت بايستد.

وي در رابطه با برخي توهين ها به آيت الله مصباح يزدي تصريح كرد: نمونه تاريخي اين قضيه طلحه است كه سال ها با پيامبر بود ولي معيشت با پيامبر دليلي بر حسن عاقبت او نشد.

ايماني مقدم دين را يك امانت، گنج گرانبهاي الهي و مظهر ارتباط خدا با بشر دانست و يادآور شد: دين روشن كننده زاويه هاي مبهم فكر بشر است و دين حقيقي هم به تعبير امام علي (ع) هم ظاهري زيبا و هم باطني عميق دارد كه بايد هر دو درك شوند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اراك گفت: درك ظاهر دين بدون باطن، وهابيت، خوارج و رياسازي را به دنبال دارد و كوشش براي درك باطن بدون رعايت ظواهر دين هم صوفي ساز است لذا هر دو بايد با هم باشند.

وي تاكيد كرد: در طول تاريخ علماي راستيني بودند كه تمام وجودشان را وقف درك و بيان صحيح دين كردند اما در دهه هاي 30 تا 50 كه اوج فعاليت هاي حزب توده و كمونيست بود، افرادي مثل علامه طباطبايي، مرحوم الهي قمشه اي و ... با تمام وجود سعي كردند كه دين را در فضاي دنياي امروز مطرح كنند.

ايماني مقدم اذعان داشت: آيت الله مصباح يزدي كه از شاگردان برجسته علامه طباطبايي است همچون استاد گرانقدر خود، شاگردان را به فهم عميق دين توصيه مي كند و از آنها مي خواهد ذهن خود را از تمام افكار و مكاتب خالي كنند و با تمام وجود دل بسپارند به دين تا حرف دين را خوب بفهمند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اراك در ادامه بيان كرد: در موسسه آيت الله مصباح نيز تمام دانشجويان در چند ترم اول ملزم به خواندن درس دين فهمي هستند.

وي دومين گام را براي شاگردان آيت الله مصباح يزدي، شناخت كامل افكار و مكاتب دنياي امروز عنوان كرد و اظهار داشت: آيت الله مصباح كاملا از جريان هاي فكري دنياي معاصر آگاه است و نمونه آن در بخش اول كتاب آموزش فلسفه آمده است كه در آن مكاتب فلسفي دنياي غرب را تبيين و نقد مي كند و بخش هاي آن كاملا تطبيقي و كاربردي است.

ايماني مقدم، شاگرد پروري و نيرو سازي را از مشخصه هاي آيت الله مصباح يزدي عنوان كرد و يادآور شد: اين باعث مي شود كه تفكرات وي هميشه پويا و در طول زمان داراي رشد تصاعدي باشد و از حالت تئوري و بحث هاي صرف علمي و حوزوي خارج شده و به صورت گفتمان در آيد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه آزاد اراك وجه شباهت هاي آيت الله مصباح يزدي و استاد بزرگوارش علامه طباطبايي را عاملي دانست تا مقام معظم رهبري به جوان ها توصه كنند كه اگر علامه طباطبايي و شهيد مطهري را درك نكرده اند از بركات وجودي و علمي آيت الله مصباح يزدي غافل نشوند.

وي بيان داشت: آيت الله مصباح يزدي در انجام وظيفه خود درباره نيروسازي فكري، مورد حمايت امام خميني (ره) بودند و امام راحل هزينه هاي موسسه وي را شخصا پرداخت مي كردند.

ايماني مقدم همچنين درباره توهين هاي اخير كه برخي اشخاص نسبت به آيت الله مصباح يزدي داشته اند، خاطرنشان كرد: طبق فرمايشات صريح حضرت امام (ره)، ملاك بودن در صراط مستقيم انقلاب تبعيت از ولايت است و اين سخن ها و توهين ها جز خشنودي دشمنان صريح اسلام كه همان صهيونيزم جهاني باشد و مخالفت و مخالفت با فرمايشات ولايت، معني ديگري نخواهد داشت./انتهاي پيام/
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن