تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816942991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزان بروز چاقي در مردان 30 درصد كمتر از زنان است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: ميزان بروز چاقي در مردان 30 درصد كمتر از زنان است
باتوجه به تحقيقات به عمل آمده در كشور، ميزان بروز چاقي در زنان بيشتر از مردان است به طوري كه گفته مي شود آقايان 20 الي 30 درصد كمتر به چاقي مبتلا مي شوند. همچنين شهرستان اروميه و تهران نيز بيشترين آمار افراد چاق را به خود اختصاص مي دهند كه با توجه به اين آمار استان زاهدان كمترين ميزان چاقي را دربر دارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، فريد ايمانزاده فوق تخصص گوارش كودكان در مراسم افتتاحيه همايش شيرخواران، كودكان نوجوانان در محل انستيتو تحقيقات تغذيه و صنايع غذايي كشور گفت: باتوجه به مسئله چاقي كه يكي از مشكلات عمده تغذيه در كودكان محسوب مي شود، كنگره چاقي جهت اطلاع رساني به روز براي پزشكان، متخصصصان تغذيه و دستياران رشته هاي پزشكي برگزار شده است.

اين استاديار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه تصريح كرد: ايران از لحاظ ابتلا به چاقي در كودكان نسبت به منطقه خاورميانه درحد وسط قرار دارد. گفتني است كه كشور مصر در اين زمينه داراي بيشترين آمار و پاكستان كمترين آمار را داراست.

اين فوق تخصص گوارش كودكان بروز چاقي در زنان را بيشتر از مردان ذكر كرد و افزود: باتوجه به تحقيقات به عمل آمده در كشور، ميزان بروز چاقي در زنان بيشتر از مردان است به طوري كه گفته مي شود آقايان 20 الي 30 درصد كمتر به چاقي مبتلا مي شوند. همچنين شهرستان اروميه و تهران نيز بيشترين آمار افراد چاق را به خود اختصاص مي دهند كه با توجه به اين آمار استان زاهدان كمترين ميزان چاقي را دربر دارد.

ايمانزاده روند چاقي در جامعه را نسبت به پنج ساله گذشته رو به رشد اعلام كرد و بيان داشت: وضعيت چاقي نسبت به پنج سال گذشته در كشور رو به افزايش است كه علت آن نيز مصرف بي رويه تنقلات، فست فودها، عدم تحرك و ورزش به شمار مي رود.

وي در ادامه خاطر نشان ساخت: پيشنهاد ما به كارخانجات و صنايع موادغذايي و همچنين وزارت بهداشت اين است كه تمام كالاهاي عرضه شده خوراكي بايد داراي برچسب نشان دهنده ميزان چربي و كالري محصول باشند.

ايمانزاده سريع غذا خوردن را عاملي در بروز چاقي دانست و ابراز داشت: به سرعت غذا خوردن عاملي موثر در بروز چاقي محسوب مي شود زيرا اين افراد كالري را بيشتر مي بلعند. همچنين افراد با خوردن غذاهاي گرم نسبت به غذاهاي سرد همانند؛ كالباس، سالادالويه و...احساس سيري زودتري مي كنند.

وي در خاتمه بيان داشت: عدم مصرف نوشابه، تحرك بيشتر و رعايت عادات تغذيه اي مناسب از جمله راهكارهاي موثر در پيشگيري از بروز چاقي به شمار مي روند. به عنوان مثال بهتر است كه افراد به جاي استفاده از پله، از آسانسور استفاده كنند يا به جاي نوشيدن نوشابه، آب ميل كنند.
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن