تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819150739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد نادران از ادامه احضار نمايندگان مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انتقاد نادران از ادامه احضار نمايندگان مجلس


قانونگذاري- الياس نادران از قرائت نشدن نامه 212 نفر از نمايندگان در مورد حمايت از حقوق نمايندگي و احضار تعدادي از نمايندگان به دادگاه، انتقاد كرد

نماينده مردم تهران در مجلس در جلسه علني ديروز مجلس در تذكري آيين نامه‌اي كه فارس خبر آن را منتشركرد، با استناد به مواد 115، 17 و بند 11 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار داشت: براساس ماده115 آيين نامه داخلي هرگاه نمايندگان در رابطه با مسائل مهم مملكتي يا بين‌المللي و مناسبت‌هاي خاص لازم بدانند، مي‌توانند بيانيه صادر كنند.

وي افزود: بر اين اساس هيأت رئيسه مجلس نيز موظف است چنانچه بيانيه صادره به امضاي حداقل نصف بعلاوه يك مجموع نمايندگان رسيده باشد، آن را در پايان جلسه علني مجلس قرائت كند.

اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: ماده 17 آيين نامه داخلي نيز بر ضرورت بي‌طرفي هيات رئيسه مجلس و رعايت عدالت و انصاف در برخورد تاكيد دارد.

نادران ادامه داد: متأسفانه در مورد نامه‌اي كه به امضاي 212‌نفر از نمايندگان مجلس درخصوص مسائل فيمابين هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه در مجلس و برخي از مقامات قضائي رسيده است و همچنين در مورد نامه تشكر از رئيس سازمان صدا و سيما كه ديروز در مجلس قرائت شد، با معيارهاي دوگانه مواجه شده‌ايم.

وي تاكيد كرد:‌ آنچه در نامه اين 212 نفر از نمايندگان وجود دارد در مطبوعات نيز منتشر شده است. وي خواست كه معيارهاي بيانيه از نظر هيات رئيسه مجلس مشخص شود تا نمايندگان از اين پس عنوان نامه‌ها را خط بزنند و به‌جاي آن عنوان بيانيه بنويسند.

نادران خاطرنشان كرد:‌ ماده 115 هيات رئيسه را به خواندن نام نمايندگان موظف مي‌كند و حق تشخيص به هيات‌رئيسه اجازه نمي‌دهد. وي يادآور شد:‌ در مورد اينكه چرا اين نامه نمايندگان قرائت نمي‌شود از بعضي از اعضاي هيأت رئيسه سؤال كردم و بيان كردند كه اگر يك خط اين نامه 212 نفر از نمايندگان خط زده شود، قرائت مي‌شود.

اين نماينده مجلس افزود: بنده اعلام كردم اين نامه به امضاي 212 نفر از نمايندگان رسيده و هيج فردي حق ندارد يك كلمه از اين نامه را كم و زياد كند، چه برسد به اينكه جمله‌اي از آن را كم و زياد كند.

نادران تصريح كرد:‌ ما با يك پديده‌اي در كشور مواجه هستيم كه غائله پاليزدار را به اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مربوط مي‌كنند.

آقاي كامران رئيس هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه، از رزمندگان و خانواده شهدا هستند، هم اكنون براي حسن كامران از طريق مطبوعات احضاريه داده‌اند.

وي تاكيد كرد:‌ محمد دهقان، نايب‌رئيس اين هيات را نيز به دادگاه احضار كرده‌اند و عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران كه سلامت نفس و رفتار وي بر كسي پوشيده نيست، هم‌اكنون مورد بدترين اتهامات قرار گرفته است.

نادران خاطرنشان كرد كه هيات رئيسه بايد از حيثيت مجلس و نمايندگان به ويژه اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه دفاع كند تا مجلس بتواند بعدا نيز اين كارها را محكم و با قاطعيت ادامه دهد.

وي يادآور شد:‌ فاطمه آجرلو كه خواهر 2شهيد است، شبانه به بهانه‌هاي واهي به خانه وي ريخته‌اند، گفته شده كه اگر به خانه وي نمي‌ريختيم، اسناد گم مي‌شد.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: آيا آنها هم اكنون در اين خانه سند پيدا كرده‌اند؟ چگونه است كه به‌خود اجازه مي‌دهند به حريم مجلس تجاوز و هتك حرمت كنند.

نادران يادآور شد: متخلفاني قبل از اينكه نام نمايندگان در صحن علني قرائت شود، از خود دفاع كردند و امروز بيانيه عليه نمايندگان مجلس صادر مي‌كنند. اين خلاف ماده 189 آيين نامه دادرسي كيفري است.‌ آيا جرمي مسلم ثابت شده است؟

روز سه‌شنبه علي مطهري نماينده تهران نيز در تذكري از قرائت نشدن اين نامه در صحن علني انتقاد كرد كه لاريجاني اظهار داشت: اين نامه چون خطاب به رئيس مجلس بوده، نامه تلقي مي‌شود و نه بيانيه و به همين دليل در جلسه علني قرائت نشده است.

نماينده تهران در جلسه روز سه‌شنبه خاطرنشان كرد: طبق ماده 200 هيات رئيسه موظف است نتيجه تحقيق و تفحص نماينده را به قوه قضائيه ارسال و پيگيري كند و ما انتظار داريم هيات رئيسه كار بزرگ مجلس هفتم را درباره قوه قضائيه پيگيري كند و ملاحظات شخصيت‌ها و اينكه اختلاف چيز خوبي نيست را نكند.

پاسخ رئيس مجلس

علي لاريجاني رئيس مجلس نيز در پاسخ به تذكر نادران گفت: ما برخي از اين اقدامات و رفتارهاي رسانه‌اي كه مسئولان قوه قضائيه نشان داده‌اند را به هيچ وجه تاييد نكرده‌ايم.

وي افزود: اسامي نمايندگاني كه شما نام برديد، بسيار شريف و ارزنده هستند و صيانت از حقوق نمايندگان وظيفه ماست.

لاريجاني در مورد قرائت نشدن نامه 212 نفر از نمايندگان توضيح داد: اگر نمايندگان مطابق ماده 115 آيين نامه بيانيه صادر كنند از تريبون قرائت خواهد شد و هيچ ربطي به محتواي آن ندارد، اما اگر نامه‌‌اي به يك مسئولي نوشته شود، بيانيه محسوب نمي‌شود، شما در بالاي اين نامه بنويسيد بيانيه نمايندگان، قرائت خواهد شد.

تاريخ درج: 12 تير 1387 ساعت 23:21 تاريخ تاييد: 13 تير 1387 ساعت 01:22 تاريخ به روز رساني: 13 تير 1387 ساعت 01:21
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن