تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816615674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسل جديد نمايشگرها بازار پررونقي خواهند داشتنمايشگرهاي انعطاف‌پذير و ارزان‌قيمت


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نسل جديد نمايشگرها بازار پررونقي خواهند داشتنمايشگرهاي انعطاف‌پذير و ارزان‌قيمت
ندا لهرديهمه چيز عادت مي‌شود. تكنولوژي‌هاي جديد و متنوع كه به‌روزترين رويدادهاي زندگي پرمشغله هستند هم از اين قاعده مستثنا نيستند.


فناوري‌هاي جديد و جالب خيلي زود در ميان تمام كاربران پذيرفته شده و به عضو ثابتي از روزمرگي‌ها تبديل مي‌شوند تا بعد از مدتي شكل يك عادت به خودشان بگيرند.
مدت زيادي از ظهور نمايشگرهاي LCD نمي‌گذرد در حالي كه آنها اين روزها در اغلب خانه‌ها به صورت تلويزيون يا در دست كاربران موبايل‌ها به صورت يك نمايشگر كوچك حضور دارند.
اين در حالي است كه ديگر خبري از نمايشگرهاي CRT قديمي نيست. چندان هم بعيد و دور از ذهن به نظر نمي‌رسد. اين مرثيه‌اي است كه به زودي براي LCDهاي پرطرفدار هم تكرار مي‌شود، اما نسل بعدي نمايشگرها كه قرار است گوي رقابت را از LCDها بربايند، احتمالا بسيار پرطرفدارتر از رقباي قديمي‌شان خواهند شد. نمايشگرهاي قابل انعطاف (flexible displays) همان نسل جديدي هستند كه مي‌توانند صنعت توليد نمايشگرها را متحول كنند.
نمايشگرهاي انعطاف‌پذير كدامند؟
نمايشگرهاي منعطف ساختاري شبيه به نمايشگرهاي LCD و OLED داشته و تنها مواد به كار رفته در ساخت آنها متفاوت است. اين نمايشگرها وزن بسيار سبكي داشته و سطحي كاملا ناهموار و قابل خم شدن دارند، اما آنچه نمايشگرهاي انعطاف‌پذير را آسيب‌پذير مي‌كند، زبري سطح و حساس بودن آنها به مواد شيميايي است. البته بسياري از كارشناسان تازگي تكنولوژي اين نمايشگرها را هم دليل مضاعفي بر بي‌تجربگي كاربران در استفاده از آنها مي‌دانند. اين نمايشگرها انرژي كمتري در مقايسه با تمام نمايشگرهاي ديگر مصرف مي‌كنند و به اين دليل براي هماهنگ شدن با محصولات آينده مناسبند. نمايشگرهاي قابل انعطاف همچنين تصويري شفاف با وضوح مناسب را در سطحي ناهموار و نازك به نمايش مي‌گذارند. در اين نمايشگرها رنگ‌ها به صورت دقيق و شفاف بوده و فاصله ميان پيكسل‌ها بسيار كم است تا جايي كه كاربران آنها مشكلي براي زاويه ديد خود پيدا نخواهند كرد.
ساختار ساده و كاربري آسان آنها مي‌تواند در ابعاد و اشكال مختلف تكرار شده و به اين دليل نمايشگرهاي قابل انعطاف مي‌توانند در سايزهاي كوچك و بزرگ توليد شوند.
آينده‌اي روشن
نمايشگرهاي قابل انعطاف به دليل تازگي و راحتي كار با آنها احتمالا مورد توجه اغلب كاربران قرار مي‌گيرند.
اين نمايشگر اما هنوز به توليد انبوه نرسيده و به اين دليل ضرورت حضور آنها چندان احساس نمي‌شود. با اين وجود كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند در آينده‌اي نزديك با ورود اين نمايشگرها، اين محصولات موردتوجه كاربران قرار گرفته و قيمت ارزان آنها مي‌تواند نظر بسياري از خريداران را به خودش جلب كند.
درست به همين دليل تحليلگران بازار معتقدند كه نمايشگرهاي قابل‌انعطاف براي سرمايه‌گذاري انتخاب مناسبي بوده و مي‌توانند نظر سرمايه‌گذاران بسياري را جلب كنند. نمايشگرهاي انعطاف‌پذير به دليل وزن كم و سبك و البته طراحي قابل‌خم و تا شدن امكان حمل و جابه‌جايي راحت‌تر را به كاربران خود مي‌دهند. از اين رو پيش‌بيني مي‌شود كه در آينده از اين نمايشگرها در كنسول خودروها و به صورت نمايشگرهاي ديواري، قابل پوشيدن، قابل نصب دور مچ دست، براي امضاهاي ديجيتالي و كارت‌هاي هوشمند مورد استفاده قرار بگيرند.
نمايشگرهاي انعطاف‌پذير در حقيقت نقش مهمي در صنعت جهاني فناوري‌هاي جديد داشته و مي‌توانند نسل جديدي از محصولات و دستگاه‌هاي قابل‌حمل را براي كاربران ارائه كنند.
بازار نوظهور و پررونق
تركيبي از ويژگي‌هاي سبك و قابل‌حمل بودن همراه با طراحي بديع و جالب همان مواردي هستند كه مي‌توانند بازاري داغ را براي نمايشگرهاي قابل‌انعطاف به همراه بياورند.
تا آنجا كه كارشناسان و تحليلگران موسسه تحقيقاتي Isuppli، پيش‌بيني بازار 8/2ميليارد دلاري را تا سال 2013 براي اين نمايشگرها مي‌كنند. جديدترين گزارش آماري اين موسسه نشان مي‌دهد افزايش ميزان توليد و حجم صادرات نمايشگرهاي انعطاف‌پذير بازار اين محصولات را با رشد 35برابر نسبت به سال 2007 به ارزشي برابر 8/2ميليارد دلار در سال 2013 مي‌رساند.
اين در حالي است كه ارزش بازار نمايشگرهاي قابل‌انعطاف تا پايان سال 2007 تنها برابر 80ميليون دلار بوده است.
«جنيفر كولگروف» يكي از تحليلگران Isuppli در اين مورد مي‌گويد: «اين نمايشگرها به دليل طراحي ناهموار، باريك، سبك و تكنولوژي بديع آنها موردتوجه اغلب كاربران نهايي قرار خواهند گرفت. از طرفي قيمت ارزان‌تر آنها در مقايسه با نمايشگرهاي ساده و انعطاف‌ناپذير ديگر از دلايل جلب‌نظر خريداران است.» نكته جالب توجه درباره اين نمايشگرها بي‌خطر بودن آنها براي كاربرانشان است.
نمايشگرهاي قابل‌انعطاف در صورت شكسته شدن هرگز به قطعات ريز و نوك‌تيز كه مي‌توانند كاربرانشان را دچار جراحت كنند، تبديل نمي‌شوند.
شركت‌هايي ماننده LG، Philips، EInk و Universal Display از اولين توليدكنندگان نمايشگرهاي انعطاف‌پذير در سطح جهان هستند.
 پنجشنبه 13 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن