تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812770507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ارزش‌هاي اجتماعي زن در اديان در هند برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همايش ارزش‌هاي اجتماعي زن در اديان در هند برگزار شد
خبرگزاري فارس: همايش يك روزه «ارزش‌هاي اجتماعي زن در اديان» از سوي خانه فرهنگ ايران و با همكاري مركز بين‌المللي هند هشتم تيرماه در سالن اصلي اين مركز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در اين همايش كه به مناسبت گراميداشت ميلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و بزرگداشت روز زن برگزارشد، كريم نجفي رايزن فرهنگي ايران در دهلي نو گفت: هدف از برگزاري اين همايش نه تنها گراميداشت تولد حضرت فاطمه(س) بلكه براي پرداختن به انديشه اين بانوي بزرگ كه هزار و چهارصد سال پيش هنگامي كه نوزادانِ دختر زنده بگور مي شدند، صداي عدالت اجتماعي و حقوق زنان را سرداده است.
وي درباره سوره كوثر كه نويد اعطاي كوثر و سرچشمه نعمتهاي الهي به حضرت محمد(ص) است،گفت: نسل پيامبر اسلام توسط دختر ايشان ادامه يافت و در سايه پرورش و تربيت ويژه پدر، حضرت زهرا(س) توانست دو فرزند برومند خود امام حسن(ع) و امام حسين(ع) را براي جامعه انساني تربيت نمايد.
رايزن فرهنگي ايران گفت: ايشان سمبل زن مسلمان با علم و دانش الهي بود كه نه تنها براي زمان خود بلكه آموزه هاي وي متعلق به جهان بشريت در همه دوره ها و بيانگر صداي آزادي و درك حقوق زنان و دفاع از آنان در همه اعصار است.
نجفي درباره جايگاه زنان پس از انقلاب توضيحاتي را ارايه داد و گفت: براساس آمار 90درصد زنان ايران باسواد و 81 درصد آنان تحصيلكرده هستند. دانش آموزان دختر در مدارس ايران 53 درصد كل و دانشجويان دختر نيز 62 درصد دانشجويان دانشگاه هاي ايران را تشكيل مي‌دهند. اين بخش از دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در ساية رهبري امام خميني(ع) است كه اتفاقاً همزمان با ميلاد حضرت فاطمه(ع)، متولد شده است.
نجفي در ادامه خطاب به جامعة بزرگ زنان گفت: نبايد اجازه دهيم كه زنان در سكوت آزار يابند و مهمترين و اساسي‌ترين كار براي آغاز توسعه و تقويت جايگاه اجتماعي زنان، پرداختن به امر آموزش و پرورش و فرهنگ است.
وي افزود: اگر زنان جوامع اسلامي و سيستم حقوقي زنان مورد مطالعه در جامعه بزرگتر غير مسلمان قرار گيرد و با توان ساير جوامع با الگوهاي واقعي و دستورالعمل‌هاي دقيق و اساسي اسلام دربارة زنان آشنا شوند راه‌هاي مهمي را مي‌توانند در بكارگيري و گسترش استعدادها براي حفظ و نجات زناني كه از بي عدالتي رنج مي‌برند، ابداع نمايند.زنان بايد با بهره‌گيري از علوم و تعليمات الهي و توانمندسازي خويش با اتحاد و همدلي و يافتن راه كارهاي مشترك در دست يابي به حقوق واقعي و حفظ ارزشهاي اجتماعي بكوشند.
سيما مصطفي خبرنگار برجسته هند، به عنوان سخنران ويژة برنامه ديدگاههاي خود را ارايه داده و ابراز داشت: در حال حاضر براي تاريخ اسلام دوره اي تلخ را شاهديم كه برخي از جوامع اسلامي حقوق اساسي زن را ناديده مي گيرند چنانچه كه در عراق و افغانستان شاهديم كه زنان در رنج به سر مي برند و قرباني واقعي ترور به نام اسلام هستند. برخي از متعصبان مانند طالبان ديدگاهها و واقعيت هاي اسلام را به انحراف كشيده و چهرة بدي از اسلام را در نظر ديگران نشان داده اند.
وي تأكيد كرد:بايد براي بررسي و حل مشكلات و معضلات اجتماعي كه زنان در جامعه از آنان رنج مي برند بعنوان مثال قوانين طلاق، تلاش جدّي انجام شود.
سخنران بعدي كران ويلا، از چهره هاي فعال زن در هند و رئيس سابق كميسيون ملي زنان هند به موضوع زنان و ناهنجاري هاي كنوني جامعة هند پرداخت و گفت: يكي از مهمترين مشكلاتي كه زن در جامعه با آن مواجه است سوء استفاده و رهبري غلط برخي از روحانيون هندو و مسلمان است. همه ما مي دانيم كه دستورات واقعي اسلام دربارة زنان بسيار غني و درخور توجه است اما عملاً درست بكار گرفته نمي شوند و در بسياري از مواقع مي بينيم تفسيري نادرست از مفاهيم اسلامي به جامعه ارايه مي شود كه به بروز مشكلات، تبعيض و ناعدالتي و اعمال خشونت نيز مي شود.
وي همچنين به ورود خرافات و اوهام در آئين هندو بسيار رواج پيدا كرده است و پيشوايان مذهبي بجاي آنكه به رفع آن بپردازند در بعضي موارد آن را گسترش مي دهند اشاره كرد و گفت: بعنوان مثال يكبار يك مرد هندو با مراجعه به كميسيون ملي زنان از همسر خود شكايت كرد و گفت به راهنمايي و تشويق يك روحاني هندو براي حل مشكلات مالي، همسرش روزانه مي‌بايست مبلغي را از جيب شوهرش بدزدد، اينگونه خبرها ناشي از مشاوره و راهنمايي خرافي زنان است كه جايگاه آنان را خدشه دار مي سازد.
ايشان در پايان به ماهيت واقعي زن در اسلام و دستورالعلم‌هاي صلح آميز پيامبر اسلام(ص) اشاره كرد و خواستار رعايت آن در جامعه شد.
كاپيلا واتسيان نماينده مجلس هند و از شخصيتهاي پيشكسوت و برجسته فرهنگي هند با تشكر از خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران براي دعوت از وي به سابقه طولاني همكاري با نهاد فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در هند اشاره كرد و گفت: بواسطة مشتركات فرهنگي و عمق روابط ايران و هند در طول سالهاي اخير بخش فرهنگي سفارت ايران در هند بسيار فعال بوده و برنامه‌هاي مهمي را اجرا كرده است. ماية خوشوقتي ماست كه همواره در برنامه هاي متنوع آن شركت كنيم.
وي به موضوع اصلي اين همايش كه بر ارزشهاي اجتماعي زنان در اديان مختلف دارد اشاره كرد و گفت: زنان در همة اديان مهم داراي جايگاه ويژه اي هستند كه تعريف جامع و عملي را براي ارزشهاي اجتماعي آن قابل شده اند.پيامبران براي بدست آودرن قدرت و اعمال نفوذ در ميان جامعه نيامده اند بلكه پيام آوران صلح و عدالت بوده اند و براي جامعه آئين زندگي، برابري و رعايت حقوق اساسي را به ارمغان آورده اند لذا ما هم بايد به اين دستاوردها احترام بگذاريم و براي رفع ناهنجاري ها، تبعيضها و ظلم و ستم به زنان بكوشيم.
وي در پايان گسترش دستورات اسلام را براساس پيام صلح و دوست داشتن و برابري حضرت محمد(ص) دانست و خواست تا به واقعيتها و آموزه هاي اسلامي نگرش تازه اي شود.
ضيايي مسئول خانة فرهنگ جمهوري اسلامي ايران دين را يك زبان عمومي و پر رمز و راز بين انسانها برشمردو ضرورت يادگيري اين زبان جهت رويارويي با خشونت، عدم مدارا و تبعيض هاي نژادي و جنسيتي را يادآور شد.
وي تحريفات وارد شده در اديان را نه مربوط به خود اديان، بلكه نتيجه اقدامات عاملانه يا اشتباهات تاريخي پيروان اديان دانست.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن