واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: mojanimator16-05-2009, 05:51 AMسلام بر همه!! من یه ماشین ساختم و در ب در دنبال یه روش می گشتم که طبیعی رندر بشه . تو گالری سایت هم چند نمونه از کارای طبیعی رو دیدم و خیلی کف کردم. (منظورم کاراییه که تو محیط طبیعی میزارن) بالاخره بعد از تحقیقات فراوان (دی) این عکس رو پیدا کردم ولی هیچی ازش نمی فهمم. لطفآ یکی مراحل این عکس رو تک تک و کامل برام آموزش بده. (البته اگه زحمتی نیست) در ضمن اون کارایی رو که با فتوشاپ انجام داده رو اگه میشه بصورت تصویری بهم بگین ممنون.:20: یا علی!! http://i40.tinypic.com/2rx757p.gif b 3dnet16-05-2009, 10:56 AMخوب دوست عزیز اولین چیزی که باعث طبیعی شدن کارت میشه نور پردازی و متریال مناسب هستش... میتونی با متریال Carpaint یه متریال عالی بسازی... برای نور پردازی هم میتونی از نور های Photometric و یا mr sun ها و یا Dirt استفاده کنی... باید بری به قسمت View و بعد Viewport Background و بعد تو قسمت file عکستو انتخاب کنی....و بعد گزینه های match Bitmap و Display Background و Lock zome انتخاب کنی.... برای اینکه بتونی توی محیط واقعی رندر کنی باید یه plane زیر ماشین بزاری و دقیقا دوربینتو با محیط match ( هماهنگ ) ... نور پردازی هم که گفتم خیلی تاثیر داره... بعد باید به قسمت render بری و گزینه ی Enviroment انتخاب کنی... بعد باید توی Enviroment ماده ی Enviromet / Background swicher [mi انتخاب کنی.... حالا همین ماده رو باید ببری توی قسمت متریال editor... توی قسمت Background باید عکسی که میخوای توش رندر کنی باید بزاری... توی قسمت Enviroment / Reflection یه عکس Hdir بزاری... حالا باید برای Plane خودت یه ماده انتخاب کنی که این ماده Matte / Shadow /Reflection [ mi نام داره... حالا باید تو قسمت Camera Mapped Background اون ماده ای که برای Enviroment گزاشتی رو بگیری و توی اونجا بندازی... حالا اگه رندر بگیری سایه هات روی عکس Back Ground میوفته... mojanimator16-05-2009, 03:39 PMاقا دمت گرم. یه سوال. یعنی ساخت این کار به فتوشاپ هیچ ربطی نداره؟ یعنی اون عکس سیاه و سفید ماشین (که فکر کنم اسمش کانال الفا باشه) رو نباید تو فتوشاپ ساخت؟:41: b 3dnet16-05-2009, 06:52 PMخواهش میکنم... فکر کنم این کانال آلفا بیشتر برای طبیعی شدن رندر استفاده میشه... شما میتونی کانال آلفارو بگیری و توی Photoshop با رندر اصلی ادغام کنی... mojanimator17-05-2009, 03:21 PMخوب دوست عزیز اولین چیزی که باعث طبیعی شدن کارت میشه نور پردازی و متریال مناسب هستش... میتونی با متریال Carpaint یه متریال عالی بسازی... برای نور پردازی هم میتونی از نور های Photometric و یا mr sun ها و یا Dirt استفاده کنی... باید بری به قسمت View و بعد Viewport Background و بعد تو قسمت file عکستو انتخاب کنی....و بعد گزینه های match Bitmap و Display Background و Lock zome انتخاب کنی.... برای اینکه بتونی توی محیط واقعی رندر کنی باید یه plane زیر ماشین بزاری و دقیقا دوربینتو با محیط match ( هماهنگ ) ... نور پردازی هم که گفتم خیلی تاثیر داره... بعد باید به قسمت render بری و گزینه ی Enviroment انتخاب کنی... بعد باید توی Enviroment ماده ی Enviromet / Background swicher [mi انتخاب کنی.... حالا همین ماده رو باید ببری توی قسمت متریال editor... توی قسمت Background باید عکسی که میخوای توش رندر کنی باید بزاری... توی قسمت Enviroment / Reflection یه عکس Hdir بزاری... حالا باید برای Plane خودت یه ماده انتخاب کنی که این ماده Matte / Shadow /Reflection [ mi نام داره... حالا باید تو قسمت Camera Mapped Background اون ماده ای که برای Enviroment گزاشتی رو بگیری و توی اونجا بندازی... حالا اگه رندر بگیری سایه هات روی عکس Back Ground میوفته... ببخشید دوست عزیز. اینا رو که گفتی می تونی روی عکس نشون بدی ؟(Enviromet / Background swicher.قسمت . Background.Enviroment / Reflection و Camera Mapped Background) ممنون! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 612]