تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805402494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازگشت اسيران لبناني به ميهن ، نقطه اتحاد لبناني‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازگشت اسيران لبناني به ميهن ، نقطه اتحاد لبناني‌ها
به گزارش ايرنا از بيروت ، رژيم صهيونيستي قرار است بزودي " الداد ريگيف" و " ايهود گولد فاسر " دو نظامي اسير خود نزد حزب‌الله را تحويل گيرد.

گرچه مقام‌هاي رژيم صهيونيستي مي‌گويند اين دو نظامي كشته شده‌اند اما هنوز اين موضوع از سوي مقام‌هاي حزب‌الله بطور رسمي اعلام نشده و اساسا هر نوع تصميم‌گيري و اطلاع رساني درباره موضوع تبادل اسيران و اجساد در لبنان جزو اختيارات شخص سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله است.

بر اساس اين گزارش قرار است رژيم صهيونيستي در برابر تحويل گرفتن اين دو نظامي، به‌آزادي پنج تن از اسيران لبناني از جمله سمير قنطار قديمي‌ترين اسير اين كشور ، تحويل اجساد جمعي از شهداي مقاومت، تعدادي از اسيران فلسطيني،تحويل نقشه‌هاي مناطق مين‌گذاري شده در جنوب لبنان و ارايه اطلاعاتي درباره چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان تن دردهد.

در اين بين واكنش بسيار مثبت و گسترده شخصيتهاي داخلي لبنان نسبت به اين رويداد بسيار مهم است و آنان اين رويداد را موفقيتي چشمگير براي " مقاومت "ومردم لبنان دانسته و خواهان آن هستند تا جشن بازگشت اين آزادگان تبديل به جشن وحدت ملي و همدلي بين همه لبناني‌ها شود.

ميشل سليمان رييس جمهوري لبنان تلاش حزب‌الله براي آزادي اسيران لبناني در بند رژيم صهيونيستي را ستوده و گفته است مقاومت دستاورد بزرگي در اين زمينه كسب كرده است.

وي افزوده: مقاومت با اين اقدام فرزندان دلير لبناني را كه يكي از آنان سه دهه در بند اسراييل اسير است ( قنطار ) به دامن ميهن بازمي گرداند و اين افتخاري بزرگ براي همه است.

سليمان تاكيد كرده اين رويداد بزرگ تاكيدي بر اراده ملي لبناني‌ها در حمايت از خاك و استقلال خود است و اين پيروزي بايد انگيزه‌اي براي تسريع در تشكيل كابينه جديد شود تا همگي به استقبال تحولات مهم سياسي كه در انتظار لبنان است برويم.

فواد سنيوره نخست وزير لبنان هم مبادله اسيران بين اسراييل و حزب‌الله را پيروزي براي لبنان و ناكامي بزرگي براي رژيم صهيونيستي دانسته است.

وي تاكيد كرده توافق مبادله اسيران موفقيت براي حزب‌الله و پيروزي براي مردم مبارز لبنان بوده و به منزله آن است كه يك هدف ملي تحقق يافته است كه اسراييل حاضر به تن دادن به آن نبود.

هاشم صفي‌الدين رييس شوراي اجرايي حزب‌الله نيز در اين‌باره گفته است :
آزادسازي اسيران دليلي بر قدرت و درستي سخن و مواضع مقاومت است.

به گفته وي مقاومت در تابستان ‪ ۲۰۰۶‬ميلادي از عهد و پيمان خود براي آزادي اسيران سخن گفت و اينك شاهد تحقق اين وعده صادق هستيم.

اين مقام حزب‌الله تاكيد كرد هيچ كشور و مرجعي در دنيا نتوانست به اسراييل براي دستيابي به هدفش در مورد آزادي دو نظامي اسيرش نزد حزب‌الله كمكي كند اما مقاومت توانست شروط خود را براي آزادي اسيران خود به اسراييل تحميل كند.

ميشل عون رييس حزب آزاد ملي لبنان نيز آزادي اسيران لبناني را مكمل پيروزي‌هاي " مقاومت " دانست و اين پيروزي را تبريك گفت.

سعدالدين حريري رييس جريان سياسي "آينده" در مجلس لبنان نيز از تلاش‌هاي جاري براي آزادي اسيران لبناني در بند اسراييل استقبال كرد و گفت آزادي اسيران لبناني را بايد به مناسبتي براي تقويت وحدت ملي لبناني‌ها تبديل كرد.

وي با اشاره به درد و رنج اسيران لبناني در بند اسراييل افزود تحقق آزادي اسيران موضوعي لبناني است و هر اندازه طول بكشد لبنان با قدرت به همراه دوستان خود و در همه محافل جهاني براي آزادي آنان تلاش مي‌كند.

شيخ "عفيف نابلسي" رييس هيات علماي جبل عامل لبنان نيز با استقبال از عمليات مبادله اسيران ميان اسراييل و حزب‌الله گفته است اين دستاورد بزرگ، نتيجه جهاد ادامه دار و همه جانبه مقاومت اسلامي است كه پيروزي جديدي را عليه دشمن محقق و آن را مجبور كرد زير بار اراده مقاومت برود.

نابلسي از امت مسلمان خواست به اين دستاورد مقاومت افتخار كنند و از برخي لبناني‌ها خواست، اعتبار استراتژيك و مهم خود را به هدر ندهند و به اينكه داراي مقاومت ملي هستند كه براي آزادي، حاكميت و ثبات لبنان تلاش مي‌كند، افتخار كنند.

اين شخصيت لبناني همچنين تاكيد كرده است موضوع ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در لبنان ، در زمره مسايل انساني و سياسي است كه هنوز حل نشده و نياز به تلاشهاي بين‌المللي و فشارهاي سياسي دارد تا دشمن صهيونيستي آنان را آزاد كند.

در اين ميان امين جميل رييس حزب كتايب و رييس جمهوري پيشين لبنان هرچند از چگونگي روند مبادله اسيران بين حزب‌الله و اسراييل با ميانجيگري آلمان به دليل ناديده گرفتن نقش فواد سنيوره به عنوان رييس دولت ناراضي است اما وي نيز از آزادي اسيران خرسند است.

محمد فنيش وزيري نيروي لبنان و عضو حزب الله نيز با مهم خواندن رويداد آزادي اسيران لبناني تاكيد كرد نقش "مقاومت" تنها به آزادسازي خاك و يا اسيران محدود نمي‌شود كه با رهايي آنها پايان يافته تلقي شود بلكه نقش حمايت و حفاظت از لبنان را بر عهده دارد.

وليد جنبلاط رييس حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي لبنان هم ضمن قدرداني از حزب‌الله به خاطر موفقيت در قضيه مبادله اسيران گفته است اين پيروزي بايد وحدت ملي لبناني‌ها را قوي تر سازد.

جنبلاط تاكيد كرده : اين موضوع با بحث سلاح حزب‌الله ارتباطي ندارد و موضوع سلاح مقاومت در شرايط مناسبي ، با تشكيل دولت و با در نظر گرفتن استراتژي دفاعي كشور بررسي خواهد شد.

سمير جعجع رييس حزب نيروهاي لبناني و از سران گروه حاكم نيز از بازگشت اسيران لبناني از بند رژيم صهيونيستي استقبال كرد اما مانند ديگر متحد مسيحي خود، امين جميل،از اينكه فواد سنيوره در مبادله اسيران نقشي نداشته و حزب‌الله با اسراييل و ميانجيگري آلمان در اين زمينه اقدام كرده‌اند انتقاد كرد.

" مروان فارس " نماينده مجلس لبنان هم با تبريك اين رويداد تاريخي به همه لبناني ها، " مقاومت " را به خاطر ايستادگي در برابر رژيم صهيونيستي و رسيدن به اهداف خود ، شايسته تجليل و تكريم دانست.

وي همچنين مسووليت كامل ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني را بر عهده رژيم صهيونيستي دانست و اظهار داشت موافقت دشمن صهيونيستي براي اولين بار براي قرار دادن موضوع ديپلماتهاي ايراني در چارچوب مبادله اسيران با حزب‌الله و تعهد به ارايه گزارش كامل و مفصل درباره اين جنايت به بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد، اعتراف رسمي رژيم صهيونيستي به مسووليت داشتن در اين باره است.

وي افزود، اعتراف دشمن به مسووليت درباره اين جنايت و نقش آن در اين موضوع به آن معنا است كه روند كشف سرنوشت آنان آغاز شده است.

فارس اظهار داشت،نتايج هر چه كه باشد، چنين جنايتي، لكه ننگي بر پيشاني "سمير جعجع" رييس حزب نيروهاي لبناني باقي مي‌ماند كه به هنگام ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني، مسووليت مركز گشتي را بر عهده داشت.

وي اشاره كرد موضوع ديپلماتهاي ايراني تنها به جمهوري اسلامي ايران و خانواده‌هاي ربوده‌شدگان مربوط نيست بلكه به هر انساني كه در راه آزادي، حاكميت، استقلال و حقوق بشر تلاش مي‌كند، مربوط مي‌شود.

"مايكل اوبر" رييس آلماني "انجمن جهاني مقابله با جهاني شدن و سلطه آمريكايي صهيونيستي" نيز كه به لبنان سفر كرده است درباره آزادي اسيران لبناني اظهار داشت، بازگشت اسيران لبناني به ميهن، به همه آزادگان جهان قدرت مي‌بخشد و درها را به روي بازگشت همه اسيران فلسطيني و عرب موجود در زندانهاي اسراييل باز مي‌كند.

وي افزود به خاطر تبريك گفتن به حزب‌الله و ملت لبنان به مناسبت آزادي اسيران از زندانهاي اسراييل به لبنان سفر كرده است.

وي گفت، بازگشتن اسيران را جشن مي‌گيريم و فروپاشي "امپراتوري آمريكا" را نيز جشن خواهيم گرفت و جشنها به مناسبت سقوط شيطان بزرگ و به همراه آن، شيطان كوچك، اسراييل، نه چند روز بلكه هفته‌ها و ماهها ادامه خواهد داشت.

اوبر اظهار داشت، حزب‌الله نشان داد كه مقاومت حق است و از اين رو از آن حمايت خواهيم كرد.

وي، اسراييل را تنها مسوول سرنوشت ديپلماتهاي ايراني ربوده شده در لبنان دانست و گفت، اسراييل بايد درباره سرنوشت آنان به ايران توضيح دهد زيرا آنان به هنگام حمله اسراييل به بيروت ربوده‌و به اين رژيم تحويل داده شدند.

اما به اندازه‌اي كه لبنان خود را براي جشن و پيروزي و به آغوش كشيدن فرزندان خود آماده مي‌كند در آن سوي مرزها و در سرزمين‌هاي اشغالي مقام‌هاي رژيم صهيونيستي خود را براي گذراندن روزهاي ذلت و خواري آماده مي‌كنند.

ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين‌باره گفته است اسراييل از جشن آزادي اسيران در لبنان احساس غم و ذلت خواهد كرد.

اين مقام اسراييلي از صهيونيستها خواسته است با مشاهده خوشحالي لبنان‌هاي در كوچه وخيابانها و در پشت بام‌ها ، صبر پيشه كنند !
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن