تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816438747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسكن در گفت و گو با فارس: نظام ساخت و ساز كشور مصرف گرا شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كارشناس مسكن در گفت و گو با فارس: نظام ساخت و ساز كشور مصرف گرا شده است
خبرگزاري فارس:يك كارشناس مسكن با بيان اينكه ايران در سالهاي گذشته در بخش معماري زبانزد جهانيان بوده است، گفت: نظام ساخت و ساز كشور بطور كامل مصرف گرا شده و تابع مدلهاي خارجي شده است .


محمود جواهري امير در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت:به نظر مي‌رسد نوع نگرش و كلا ساختار مديريتي در نظام مسكن و ساختمان كشور به نحوي است كه روند اجرائي آن مانع نو آوري ،خلاقيت و هنر آفريني است ،اين در حالي است كه در گذشته اين كشور در بخش معماري و ساخت بنا، زبانزد جهانيان بوده است .
وي ادامه داد:با روند موجود راه بر خلاقان و هنرمندان عرصه معماري بواسطه پايه فكري موجود در نظارت و مهندسي بسته شده و كشوري كه در قلمرو و معماري و شهرسازي جهان قرنها پيشتاز بوده است، امروز پشت سر ضعيف‌ترين كشورها حركت ميكند و نظام ساخت و ساز كشور بطور كامل مصرف گرا و تابع مدلهاي خارجي شده است .

*توجه ويژه مجلس هشتم به فرهنگ مسكن

وي گفت: يكي از اتفاقات ميمون مجلس هشتم در بدو امر توجه ويژه به فرهنگ اين مرز و بوم است، بحث چشم انداز 20 ساله در حوزه فرهنگ مطرح شده و از آنجا كه مسكن لباس و يا بدن دوم و بزرگتر مردم بشمار مي‌رود اميدواريم در سندي كه تهيه خواهد شد به مقوله مسكن و مديريت فرهنگ مسكن و ساختمان نيز توجه شود .
وي خاطر نشان كرد:با توجه به عنايت بجاي رياست جمهوري به سرعت دادن به ساخت و ساز در جلسه شوراي عالي مسكن بايد گفت كه آنچه روند اجرائي ساخت و ساز را كند مي‌كند مرحله طراحي ، اخذ پروانه و پس از آن اجراي اسكلت و سازه هاي ساختماني است كه بعضاً دو سوم زمان اجراي كل پروژه را بخود اختصاص مي‌دهد.
جواهري امير گفت: يكي از راهكارهاي جدي سرعت بخشيدن به اين امر استفاده از تكنولوژي خانه ها ي پيش ساخته سبك است كه نقشه هاي آن از قبل بصورت تيپ تهيه و مصالح آن در محل كارخانه توليدي آماده مي شوند و در بعضي از اين مدل ها ديده شده است كه يك واحدساختماني در 8 ساعت اجرا شده است .
اين كارشناس مسكن خاطر نشان كرد: قطعات پيش ساخته بواسطه اينكه بعد از مرحله اسكلت يا سازه قابل استفاده هستند،تاثيري در سرعت بخشيدن به ساخت و ساز ندارند و براي رفع اين مشكل بايد خانه هاي پيش ساخته مد نظر قرار گيرد كه اين موضوع بعضا در مصاحبه هاي سخنگوي دولت خلط شده است .

مسكن مهر بهترين گزينه براي ورود تكنولوژي خانه هاي پيش ساخته

وي ادامه داد:خوشبختانه تعاوني هاي مسكن مهر بهترين گزينه براي وارد كردن اين نوع تكنولوژي بشمار مي‌رود، چرا كه به دليل پشتوانه مردمي اين طرح در بخش اطلاع رساني و فرهنگ سازي 50 در صد جلو هستيم.
جواهري امير با بيان اينكه اين خانه‌ها سبك ، مقاوم در مقابل زلزله و همچنين از سرعت بسيار بالائي در زمان ساخت برخوردارند، ادامه داد:اين خانه ها مضافاً ارزانتر هم تمام مي شوند وتمامي استاندارد هاي داخلي و بين المللي را دارا هستند و چنانچه مردم مزيت هاي آن را نسبت به خانه هاي موجود بدانند قطعاً از آن استقبال خواهند كرد.
وي گفت: يكي از مشكلات قديمي بر سر راه تعاوني هاي مسكن در زمان اجرا نبود دسترسي به منابع مالي در ابتداي عمليات ساختماني است كه حجم بالاي مالي را مي‌طلبد .
وي خاطر نشان كرد: در يك پروژه ساختماني حدود 40 درصد هزينه كل پروژه را در ابتداي امر، اجراي سازه به خود اختصاص مي دهد بنابراين نمي توان اجراي پروژه ها را به تعاوني هايي كه از طريق جذب سرمايه هاي خرد منابع را مديريت ميكند در مقياسهاي كوچك واگذار نمود و لازم است مديريت واحدي از طرف وزارت تعاون در هر استان جهت تنظيم منابع مالي انساني فني و مصالح صورت گيرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن