تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806619545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت وظايف و تعهدات دستگاه‌هاي عضو كارگروه ساماندهي مد و لباس را تعيين كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دولت وظايف و تعهدات دستگاه‌هاي عضو كارگروه ساماندهي مد و لباس را تعيين كرد
دولت با ابلاغ آئين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي مد و لباس وظايف دستگاه هاي اجرايي براي اجراي اين قانون را مشخص كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، وزيران عضو كميسيون فرهنگي بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي مد و لباس را ابلاغ كرد كه به منظور تحقق اهداف اين قانون، كارگروهي مركب از ‌معاون امور هنري وزارت ارشاد به عنوان نماينده تام‌الاختيار اين وزارتخانه و رئيس كارگروه، نماينده تام‌الاختيار دستگاههاي آموزش و پرورش،بازرگاني.صنايع و معادن و صدا و سيما،معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور،سه نفر از نمايندگان صنوف طراحان و توليد‌كنندگان پارچه و لباس و نماينده كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به عنوان ناظر تشكيل مي شود.

بر اساس اين مصوبه، اين كارگروه وظايفي چون اتخاذ سياستها و خط‌مشي‌هاي اجرايي شدن مواد قانون، بررسي و تصويب برنامه‌هاي پيشنهادي اعضاي كارگروه، تعيين برنامه دستگاه‌ها براي تحقق اهداف قانون، نظارت بر فعاليتها و عملكرد دستگاه‌هاي و ارزيابي آنها را بر عهده دارد.

همچنين اخذ گزارش عملكرد دستگاه‌هاي مشمول قانون، ايجاد هماهنگي و انسجام در برنامه‌ريزي و مراحل اجرايي فعاليت‌هاي دستگاه‌ها، تنظيم و تصويب شيوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوط به اين آيين‌نامه يا كارگروه و تعيين شرايط استفاده از تسهيلات بانكي و امتيازات دولتي و تعيين مشمولان تسهيلات و امتيازات و پيگيري نتايج گزارش‌هاي ارايه شده به كارگروه از وظايف ديگر اين كارگروه به شمار مي رود.

بر اين اساس ،دستگاه‌هاي ذي‌ربط در قانون موظف هستند گزارش عملكرد خود را ظرف شش ماه به كارگروه ارايه نمايند و هر يك ازدستگاه‌هاي عضوكارگروه موظفند اعتبارات مورد نياز براي تحقق اهداف قانون را مطابق با وظايف مندرج درماده (3) در بودجه سالانه خود پيش‌بيني نمايند.

بر اساس اين آيين نامه؛ وزارت ارشاد به عنوان يكي از دستگاه‌هاي عضو كارگروه ياد شده موظف است نسبت به انجام كليه امور دبيرخانه‌اي كارگروه ،ساماندهي فرهنگي ـ هنري طراحان پارچه و لباس ، ايجاد نمايشگاه‌ دائمي پارچه و لباس ايراني ـ اسلامي ،برقراري ارتباط و فراهم نمودن زمينه مبادلات فرهنگي مناسب با كشورهاي اسلامي در قالب برپايي نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي بين‌المللي، اعمال تمهيدات لازم در جهت ترويج و تبليغ نمادها و الگوهاي پارچه و لباس ايراني ـ‌اسلامي و بومي مناطق مختلف كشور و تسهيل و تسريع در فرآيند صدور مجوز تأسيس مؤسسات فرهنگي ـ هنري براي طراحان پارچه و لباس ايراني ـ اسلامي اقدام كند.

همچنين اين مصوبه وزارت آموزش و پرورش را مكلف كرده است ضمن توسعه و تعميق آگاهي و باورمندي دانش‌آموزان نسبت به مؤلفه‌هاي هويت ملي ـ اسلامي و آشنا نمودن دانش‌آموزان با شيوه‌ها و مظاهر تهاجم فرهنگي غرب نسبت به معرفي نمادها و الگوهاي فرهنگ ايراني ـ اسلامي در زمينه پوشش، لباس ،فراهم كردن زمينه طراحي‌هاي متنوع براي لباس دانش‌‌آموزان، معلمان و كاركنان مدارس و سفارش لباس فرم مخصوص دانش‌آموزان ممتاز، برگزيدگان المپيادها و شركت‌كنندگان در جشنواره‌هاي علمي و فرهنگي به طراحان برجسته لباس اسلامي و توليد‌كنندگان و تهيه دستورالعمل جامعي براي ساماندهي وضعيت ظاهري لباس دانش‌آموزان جهت تصويب در كارگروه اقدام كند.

بر اين اساس وزارت بازرگاني موظف شده است نسبت به برپايي نمايشگاه فصلي و دائمي (مركزي و استاني) عرضه پوشاك و لباس ،حمايت عملي از طراحان و توليد‌كنندگان پوشاك اسلامي ،ارايه تسهيلات قانوني ،شناسايي توليد‌كنندگان و فروشندگان موفق در زمينه توليد و عرضه لباس‌هاي مناسب اسلامي و حمايت از طراحان موفق لباس‌هاي اسلامي امور صنفي جهت رساندن مدل‌هاي طراحي شده به توليد انبوه اقدام و بر صنوف توليد‌كننده و عرضه‌كننده لباس نظارت مستمر و مؤثر و كنترل‌هاي لازم را انجام دهد.

بر اساس اين آيين نامه، وزارت صنايع و معادن ضمن فراهم كردن امكان ارتباط موثر طراحان پارچه و لباس‌هاي اسلامي با كارخانجات نساجي و توليد كنندگان لباس و حمايت از كارخانجات و توليدكنندگان لباس‌هاي منطبق با الگوهاي ايراني اسلامي نسبت به حمايت از متقاضيان تاسيس واحدهاي توليد صنعتي لباس و پارچه به ويژه پارچه‌ چادري و تلاش در جهت توليد منسوجات از مواد اوليه طبيعي با كيفيت استاندارد اقدام كند.

بر اساس اين مصوبه صدا و سيما موظف شده است الگوهاي مناسب پوشش با ارزش‌هاي فرهنگي ، اسلامي و ملي در فيلم‌ها، سريا‌ل ها، مستندها، نماهنگ‌ها، پويانمايي ها، گزارش‌ها و گفتگوها ترويج دهد و در جهت معرفي و ترويج نمادها و الگوهاي پارچه و لباس ايراني و بومي مناطق مختلف كشور و نيز مدل هاي لباس ايرانيان در ادوار مختلف تاريخي برنامه هاي تلويزيوني تهيه و پخش كند.

بر اين اساس ،صدا و سيما همچنين ضمن پرهيز از ترويج الگوهاي غربي پوشش در پخش برنامه‌هاي سيما و اطلاع‌رساني درباره جريان هاي منحرف و مهاجم، مدو الگوهاي غربي پوشش، در قالب برنامه‌هاي جذاب تلويزيوني نسبت به ترويج و تبليغ الگوهاي لباس منطبق با فرهنگ ايراني- اسلامي به وسيله مجريان تلويزيون اقدام و نسبت به ساخت برنامه‌هاي پويانمايي براي كودكان به منظور جلب توجه آنها به لباس‌هاي اسلامي ايراني با استفاده از نمادهاي محبوب عروسكي بيشتر توجه كند.

اين آيين نامه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور را مكلف كرده است ضمن توجه ويژه به پيشنهاد دستگاههاي اجرايي و وظايف مندرح در قانون و آيين نامه جهت تامين منابع لازم براي اجرايي شدن مصوبات و پيگري مراحل تصويب در لايحه بودجه سنواتي نسبت به فراهم كردن امكان تحقق طرح‌هاي بودجه‌اي پيشنهادي دستگاههاي عضو در جهت تامين هزينه‌هاي اجرايي قانون اقدام كند.

اين تصويب نامه در تاريخ 9/4/1387 به تاييد رئيس جمهور رسيده و در تاريخ 11/4/1387 و از سوي معاون اول رئيس جمهور به دستگاههاي اجراي ابلاغ شده است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن