تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816591921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصيريان، الوند، الماسي، سرهنگي، راد، تيموريان، شيخ‌طادي سينماگران ايراني در خليج فارس شعار صلح سردادند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نصيريان، الوند، الماسي، سرهنگي، راد، تيموريان، شيخ‌طادي سينماگران ايراني در خليج فارس شعار صلح سردادند
خبرگزاري فارس: جمعي از هنرمندان سينماي ايران در گراميداشت ياد قربانيان هواپيماي ايرباس ايراني ضمن تقبيح جنگ‌طلبي استكبار جهاني شعار صلح سر دادند.
به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، صبح امروز طي سفر دريايي كه هنرمندان براي حضور يافتن در مراسم بزرگداشت واقعه سقوط هواپيماي ايرباس داشتند،برخي از آنها نسبت به اين واقعه اظهاراتي بيان داشتند.

* نصيريان: مردم دنيا و ملت‌ها بايد به هشياري و مبارزه برسند
«علي نصيريان» هنرمند پيشكسوت با بيان اين مطلب كه كساني را كه در ظاهر داد عدالت‌خواهي و آزادي سر مي‌دهند را نفرين مي‌كند،اظهار داشت: در اين قرن و هزاره چطور شاهد كشتار ، بي‌عدالتي و جنگ هستيم و چطور بشريت اجازه چنين كاري را مي‌دهد.
وي ادامه داد: سن من اجازه مي‌دهد كه شاهد جنگ جهاني دوم، بمباران هيروشيما و درگيري ملت‌ها باشم. همين‌طور شاهد مستندهايي كه از قتل عام زنان و كودكان در جنگ هيروشيما ساخته شد. امروز هم فجايع جنگ عراق، افغانستان و ايران نشان مي‌دهند كه فاجعه هر روز هست و تمام ناشدني است.
نصيريان تاكيد كرد: مردم دنيا و ملت‌ها بايد به هشياري و مبارزه برسند. اين فجايع و جنايت‌ها حاصلي براي به زانو درآوردن و به سلطه در آوردن مردم دنيا نخواهد بود. هم اكنون در سراسر دنيا مردم به مقاومت مشغول هستند تا استكبار جهاني به اهداف خود نرسد.

* الماسي: بايد شعار صلح را جايگزين شعار جنگ كنيم
«جهانگير الماسي» نيز با بيان اين مطلب كه زنده نگه داشتن ياد شهداي سقوط هواپيماي ايرباس، زنده نگه‌داشتن هويت انساني است، گفت: هم اكنون كه ما در كنار هم جمع شده‌ايم، جنگ و جنايت در دنيا اتفاق مي‌افتد و كساني در حال شهيد شدن هستند. ما بايد از عالم بشريت طلب صلح كنيم و درخواست كنيم كه زرادخانه‌هاي دنيا تعطيل شوند. جهان، جهان گرسنگان است و همه بودجه‌ها صرف زرادخانه‌ها مي‌شوند. ما بايد شعار صلح را جايگزين شعار جنگ كنيم.

* سرهنگي: در فاجعه ايرباس، شاهد ساعتي بودم كه در دست يك شهيد همچنان كار مي‌كرد
«مرتضي سرهنگي» نويسنده، نيز به بيان خاطره‌اي در اين باره پرداخت و گفت زماني كه اين اتفاق افتاد من روزنامه‌نگاري جوان بودم و اولين جايي كه براي گزارش رفتم سردخانه‌‌هايي بود كه جنازه‌هاي اين شهدا را در آن گذاشته بودند. اين پيكرها با لايه نازكي يخ بسته بودند و شاهد ساعتي بودم كه در دست يك شهيد همچنان كار مي‌كرد.

* سعيد راد: ‌فرزندان ايران در برابر بوق‌هاي تبليغاتي دنيا مقاومت مي‌كنند
«سعيد راد» همچنين اظهار داشت: فرزندان خانواده شهدا، شير زنان و شير مردان ايراني هستند و جايي خواهند ايستاد كه بتوانند در مقابل بوق‌هاي بزرگ تبليغاتي دنيا مقاومت كنند. ما ملت صلح‌طلبي هستيم، با جوانان‌هاي خود ايستاده‌ايم و هيچ وقت در مقابل حقوق‌مان كوتاه نخواهيم آمد.

* تيموريان: ارگان‌هاي دولتي از سينما براي وقايع‌‌نگاري اين اتفاق حمايت كنند
«رويا تيموريان» افزود: ما بعد از 20 سال به اين منطقه آمديم كه به دنيا ثابت كنيم كه پس از گذشت اين سا‌ل‌ها اين واقعه را فراموش نكرده‌ايم. اين لكه ننگيني بر پيشاني قدرت‌هاي دنيا است و هر روز هم پررنگ‌تر مي‌شود.
وي پيشنهاد كرد ارگان‌هاي دولتي از سينما براي وقايع‌نگاري اين اتفاق حمايت كنند و گفت: در اين زمينه مي‌توان فيلم‌هاي خوبي ساخت چرا كه ما كارگردان‌هاي خوبي داريم كه مي‌توانند با حمايت مسئولان فيلم‌هاي خوبي براي نسل‌هاي بعد توليد كنند.

* ترابي:‌ ايران هميشه طرفدار صلح بوده است
«حسين ترابي» فيلم‌نامه‌نويس نيز از حبيب ‌احمدزاده تشكر كرد و گفت: ملت ايران ملت صلح‌طلبي است و هميشه طرفدار صلح بوده است. بسياري از مردم دنيا هم كه دولت‌هاي جنايتكاري دارند، از اين موضوع خوشحال نيستند و حركت آقاي پرستويي پيغامي جديد به دنيا داد.

* شاه‌حسيني: در مصيبت‌هايي كه به ما وارد مي‌شود، قد مي‌كشيم
«انسيه شاه‌حسيني» نيز گفت: ملتي كه مي‌خواهد در مقابل ظلم بايستد، طبيعي است كه برخورد ظالمانه‌اي با آن ملت صورت گرفته است. نسل ما نسل عاشورا است و در مصيبت‌هايي كه به ما وارد مي‌شود، قد مي‌كشيم. نسل فرزندان شهدا هستند كه مي‌توانند در مقابل ظلم مقاومت كنند. آنها محكوم به پيروزي هستند.

* پرويز شيخ‌طادي: اين حركت خودجوش، خرسندكننده است
همچنين «پرويز شيخ‌طادي» در ادامه گفت: اين كه اين تشكيلات به صورت خودجوش فعاليت كرده، بسيار حركت خرسند‌كننده‌اي است و اين اتفاق مرا زنده كرد و روحيه ديگري به من داد.

* الوند: همسرم مهماندار همان هواپيما بود
«سيروس الوند» نيز در اين باره گفت: همسر من كه حالا ديگر بازنشسته شده،20 سال پيش همزمان با اين اتفاق مهماندار همين هواپيما بود كه به دليل بارداري نتوانست با اين هواپيما پرواز كند. او در اين واقعه همكارانش و دوستانش را از دست داد. از آن زمان است كه دلم مي‌خواست در اين زمينه كاري كنم و فيلمي در اين باره بسازم كه در نهايت تله‌فيلمي را ساختم كه قرار است امروز از صدا و سيما پخش شود.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن